Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در این استان از ۶ تا ۲۷ تیر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حجت الاسلام محمد حسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف از ۶ تیر ماه در اصفهان آغاز می‌شود و تا ۲۷ این ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این مسابقات با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود، همچنین این دوره از مسابقات در استان اصفهان به مرکزیت ۸ شهرستان خواهد بود.

حجت الاسلام بلک افزود: مسابقات در دو نوبت صبح و عصر با ۱۳۵۷ نفر ثبت نام کننده برگزار می‌شود. نخستین شهرستان برگزار‌کننده این مسابقات در استان اصفهان نائین خواهد بود.

وی ادامه داد: پس از شهرستان نائین به ترتیب چهل و سومین دوره مسابقات اوقاف در شهرستان‌های جلگه و جرقویه، اصفهان، خمینی شهر، کاشان، لنجان، نجف آباد، گلپایگان و آران و بیدگل در بازه زمانی ۶ تا ۲۷ تیرماه برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل و اذان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: رشته‌های دعاخوانی و تفسیر در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات برگزار نمی‌شود و برگزاری آن به مرحله استانی موکول شده است. مرحله استانی مسابقات در اصفهان همزمان با سراسر کشور مردادماه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام بلک با اشاره به منابع برخی از رشته‌های این دوره از مسابقات، افزود: رشته تفسیر مرحله استانی این مسابقات از سوره مریم و براساس تفسیر نمونه آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی و کتاب صفوه التفاسیر برگزار می‌شود. نفرات برگزیده اول تا سوم هر رشته در مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه می‌یابند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اصفهان اوقاف و امور خیریه جشنواره قرآن کرونا چهل و سومین دوره مسابقات دوره از مسابقات اوقاف و امور خیریه مرحله شهرستانی برگزار می شود مرحله استانی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود

حسن سلمانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مرحله اول نوزدهمین دوره حفظ قرآن کریم ۱۴ اردیبهشت در حوزه‌های بیرجند، قاین، فردوس و درمیان برگزار می‌شود.

به گفته رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امسال افزایش ۳۳ درصدی در زمینه ثبت نام افراد در این آزمون نسبت به سال گذشته در خراسان جنوبی داشته‌ایم و ۴۰۴ نفر در آزمون سال جاری ثبت نام کرده‌اند.

سلمانی افزود: این آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی و در رشته‌های ۱۰، ۲۰ و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود و مرحله شفاهی آن در تابستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این آزمون بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: به کسانی که در بخش حفظ ۱۰ جز شرکت کنند مدرک درجه ۵ معادل دیپلم، ۲۰ جز مدرک فوق دیپلم و کسانی که در حفظ کل قرآن شرکت کنند مدرک لیسانس و کسانی که به مرحله بعد این آزمون راه یابند مدرک درجه دوی فوق لیسانس و به کسانی هم که در مرحله بعد موفق شوند مدرک درجه یک دکتری داده می‌شود.

سلمانی تصریح کرد: موفقیت در این آزمون در ارتقای کارکنان دولت و همچنین امتیازات استخدامی تأثیر گذار است و مدرک مورد نظر تنها مدرک رسمی تخصصی حفظ قرآن کشور است.

کد خبر 6086809

دیگر خبرها

  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود