Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@21:57:58 GMT

بنای عهد قاجار در اختیار آباد مرمت می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۰۷۳۱

بنای عهد قاجار در اختیار آباد مرمت می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی شفیعی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز مرمت خانه نصرت الممالک اختیار آباد کرمان متعلق به دوره قاجاریه خبر داد و گفت: این بنا در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 او با اشاره به اینکه خانه نصرت الممالک در مالکیت بخش غیر دولتی است، افزود: مرمت این بنای تاریخی با تامین اعتبار از محل طرح‌های مشارکت در مرمت بخش غیردولتی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شفیعی بیان کرد: طرح مذکور به منظور حمایت از مالکان و بهره برداران از بناهای تاریخی و ترغیب و تشویق آن‌ها برای حفظ و صیانت از میراث تاریخی و فرهنگی در دستور کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفته است.

او با بیان اینکه در این فاز عملیات استحکام بخشی، مرمت پشت بام ها، مرمت نما‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: اقدامات مرمتی این پروژه به همت مالک این بنای تاریخی و با نظارت و حمایت مالی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان انجام می شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان داشت: خانه تاریخی نصرت الممالک پس از مرمت و بازسازی با کاربری اقامتی و پذیرایی به گردشگران خدمات ارایه خواهد کرد.

 انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری مرمت آثار تاریخی وزارت میراث فرهنگی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی اتمام مرمت پل خاتون تا پایان سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ارباب‌نیا با اشاره به اینکه عملیات مرمت پل خاتون از ۱۵ فروردین از سر گرفته شد، گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده ما بین اداره کل میراث فرهنگی استان البرز و پیمانکار مدت زمان اتمام مرمت پل خاتون ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است.

وی مطرح کرد: در صورت بروز عوامل پیش بینی نشده امکان تمدید این زمان وجود دارد. در مراحل مرمت انجام شده تاکنون بخش‌هایی که از لحاظ سازه‌ای و ایستایی غیر قابل نگهداری و همچنین مرمت‌های غیراصولی دوره‌های مختلف که موجب سنگینی پل شده بود، برداشته شد.

به گفته معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، پس از اقدامات فنی استحکام بخشی و اجرای قسمت پایه‌ها و پایین پل، طاق پل مطابق با الگوی قدیمی سازه به شکل پر (ضربی) اجرا شد و قسمت‌های فوقانی طاق به شکل رومی اجرا می‌شود.

کد خبر 6085553

دیگر خبرها

  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • پیش‌بینی اتمام مرمت پل خاتون تا پایان سال ۱۴۰۳
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت