Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@19:42:45 GMT

امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مترو نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۱۴۶۱

امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مترو نیست

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران طی دو ماه نمی‌توانست ظرفیت حمل و نقل عمومی را گسترش دهد، گفت: با تعداد موجود وسایل حمل و نقل عمومی امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تبعیت از پروتکل‌ها وجود ندارد.

به گزارش مشرق، زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره برخی از موضوعات مطرح شده در جلسه مجمع نمایندگان استان تهران و شهردار پایتخت اظهار داشت: بارها مدیریت شهری تهران اعلام کرده که با تعداد موجود وسایل حمل و نقل عمومی امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تبعیت از پروتکل‌ها وجود ندارد و ستاد ملی مقابله با کرونا نیز به این موضوع توجه داشته و ما انتظار داشتیم که بتوان‌از ظرفیت‌های دولت در جهت توسعه حمل و نقل عمومی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر قرار است که همه مکان‌ها بازگشایی، خدمات لازم در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در اختیار شهروندان گذاشته شود همچنین همه فعالیت‌ها به روال عادی بازگردد نیازمندیم که حمل و نقل عمومی را تقویت یا متوقف کرده و یا زمان استفاده از حمل و نقل عمومی را برنامه ریزی و زمان بندی شده در نظر گیریم.

بیشتر بخوانید:

عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مترو حکایت "پلاسمافروشی" کرونایی‌ها و یک ابتکار پرماجرا خیز تهران برای ورود به وضعیت قرمز کرونا

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران طی دو ماه نمی‌توانست ظرفیت حمل و نقل عمومی را گسترش دهد، گفت: در ماه‌های اخیر تنها محل استقرار مسافر و راننده در تاکسی‌ها جداسازی شد و همه اتوبوس‌ها و قطارهای مترو نیز به صورت مداوم ضدعفونی می‌شوند. همچنین استفاده از ماسک را در مترو اجباری کردیم.

وی بیان داشت: اینکه گفته شود شهرداری با اجرای طرح ترافیک به دنبال منابع مالی بوده، کم‌لطفی است چرا که ما هم معتقدیم نباید فعالیت‌ها به حالت عادی باز می‌گشت و اگر برنامه‌ای برای بازگشت فعالیت‌ها به حالت عادی بود باید ظرفیت‌های حمل و نقل عمومی را افزایش می‌یافت.

نژاد بهرام خاطرنشان کرد: از طرفی نیز شهرداری تهران اجرای طرح ترافیک را به صورتی در نظر گرفته که قبل از ساعت ۸ کارکنان و کارمندان بتوانند به صورت رایگان وارد محدوده طرح و به محل کار خود برسند و از ساعت ۱۴ تا ۱۶ نیز خروج افراد از طرح به صورت رایگان امکان پذیر است و این مساله یعنی شهرداری به سلامت شهروندان توجه دارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم شهرداری تهران شورای شهر تهران مترو تهران استان تهران ویروس کرونا سلامت رعایت فاصله گذاری اجتماعی حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۱۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سی و سومین نشست معاونان حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران اظهار کرد: نهایی کردن قرارداد تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن و افزایش آن به ۷۹۱ دستگاه، انعقاد قرارداد تأمین ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی و گازسوز، ۲۵ هزار دستگاه تاکسی و ۱۰ هزار دستگاه وَن برقی و ١۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی از جمله اقدامات شهرداری تهران در راستای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت است.

وی گفت: هفته گذشته و بعد از حضور هیأت حمل و نقلی چین در تهران، قرارداد تأمین ۱۰ هزار دستگاه تاکسی برقی به ۲۵ هزار دستگاه افزایش یافت.

هرمزی تصریح کرد: شهرداری تهران برای انتقال تجربیات خود به کلان‌شهرهای کشور در زمینه تأمین واگن و وسایل حمل و نقل برقی آمادگی دارد.

کد خبر 6082386

دیگر خبرها

  • اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی
  • آزمون سخت دولت برای باز کردن گره حمل‌و‌نقل شهروندان تهرانی!
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • نصب ۶۰ دستگاه پله برقی در سه ماه آینده
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی