Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز آقایی از صادرات اولین محموله سیمان جامبو بگ در سال ۹۹ از بندر شهید کلانتری چابهار خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، این روزها با وجود شیوع کرونا در جهان، تجارت در جنوب شرق کشور روزهای پر رونق خود را طی می کند، این مهم را می توان در اخباری که در خصوص صادرات و واردات کالا از بزرگترین بندر اقیانوسی کشور مخابره می شود، دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نه تنها بندر شهید بهشتی چابهار روزهای خوبی را سپری می کند، بلکه بندر شهید کلانتری نیز در این رونق تجارت در حال ایفای نقش است.
  بهروز آقایی، مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این باره به خبرنگار ما گفت: از ابتدای امسال با وجود شیوع کرونا در کشور شاهد صادرات و واردات کالا از بنادر چابهار هستیم که در همین راستا روز گذشته اولین محموله صادراتی سیمان در سال ۹۹ به صورت جامبو بگ از بندر شهید کلانتری به مقصد دبی بارگیری شد.

وی ظرفیت این محموله را ۹۰۰ تن اعلام کرد و افزود: صادرات سیمان از بندر شهید کلانتری به منظور کاهش هزینه های وارده بر کالا، کاهش زمان بارگیری،سرعت بخشیدن به عملیات و   پیشگیری از خسارات احتمالی به کالا به صورت حمل مستقیم از کامیون به شناور انجام شد.

این مقام مسئول با اشاره به وجود معادن غنی و همچنین کارخانه های سیمان در سیستان و بلوچستان و قابلیت صادرات آن، خاطرنشان کرد: استفاده از زیر ساخت ها و تجهیزات بندر شهید کلانتری برای این نوع محصولات می تواند بار شناورهای فلزی برگشتی از این بندر را تامین می کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بندر شهید کلانتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا، از کشف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم صهیونیستی از یک تریلر در مرز بازرگان خبر داد.

وی گفت: چندی پیش یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشورهای همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری دیگر وارد گمرک مرزی بازرگان شد. کالاهای خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی به عنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

وی با اشاره به انجام بررسی مأموران از بار این کامیون گفت: در بررسی‌های اسنادی این محموله که وزنی معادل ۲۲ تن و ۱۰۴ کیلوگرم داشت مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک HAIFA محصول و ساخت رژیم صهیونیستی است.

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه در تعاقب با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آئین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، اظهار کرد: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرده و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضائی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضائی تشکیل شد.

کد خبر 6086429

دیگر خبرها

  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!