Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از تاکسی‌داران سبزواری در پی عدم ارسال مصوبه «افزایش کرایه ناوگان بار و مسافر» در شورای شهر سبزوار تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ جمعی از تاکسی‌داران سبزواری در پی عدم ارسال مصوبه «افزایش کرایه ناوگان بار و مسافر» روز گذشته در شورای شهر سبزوار تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار ارسال این مصوبه از سوی رئیس شورای شهر به هیئت تطبیق فرمانداری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک‌صد و نود و ششمین جلسه رسمی شورای شهر سبزوار اعضا با افزایش نرخ بهای خدمات و تعرفه کرایه ناوگان بار و مسافر موافقت و به تصویب اکثریت اعضا رسید که باگذشت دو هفته از تصویب آن تاکنون از سوی قربانعلی کل‌میشی رئیس شورای شهر برای تائید نهایی به هیئت تطبیق فرمانداری ارسال نشده است.

که این عدم ارسال سبب سرگردانی رانندگان تاکسی و متصدیان امر حمل‌ونقل در شهر و به‌تبع آن شهروندان شده است.

رسیدگی در اسرع وقت در صورت ارسال مصوبه به هیئت تطبیق فرمانداری سبزوار

حسین شاد معاون فنی و عمرانی فرمانداری سبزوار در خصوص اعتراض تاکسی‌داران سبزواری در مورد عدم اعمال افزایش کرایه ناوگان بار و مسافر گفت: در حال حاضر مصوبه افزایش کرایه ناوگان بار و مسافر از سوی شورای شهر سبزوار به هیئت تطبیق فرمانداری ارسال نشده است و بدون ارسال این مصوبه فرمانداری و هیئت تطبیق در این خصوص نمی‌تواند اظهارنظر کند.

وی با تأکید بر این موضوع که این تأخیر از سوی رئیس شورای شهر در ارسال مصوبات سبب مشکلاتی در اداره شهر خواهد شد افزود: درصورتی‌که این مصوبه به هیئت تطبیق ارسال شود، در اسرع وقت موردبررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد تا نگرانی تاکسی‌داران سبزواری برطرف شود.

رئیس شورای شهر سبزوار هرچه سریع‌تر مصوبه را به هیئت تطبیق فرمانداری ارسال کند

استیری رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سبزوار نیز در پاسخ به پیگیری‌های گفت: در جلسه ۱۲ خردادماه شورای شهر سبزوار لایحه افزایش بهای خدمات و تعرفه کرایه ناوگان بار و مسافر به تصویب اعضای شورا رسیده اما متأسفانه تاکنون از سوی رئیس محترم شورای شهر سبزوار به هیئت تطبیق فرمانداری ارسال نشده است.

وی اعمال افزایش کرایه ناوگان بار و مسافر را نیازمند تائید هیئت تطبیق فرمانداری سبزوار دانست و افزود: از رئیس محترم شورای شهر سبزوار درخواست می‌کنم که هرچه سریع‌تر این مصوبه را به‌منظور تائید نهایی به هیئت تطبیق فرمانداری ارسال نماید.

گفتنی است، رانندگان تاکسی پس از تجمع در شورای شهر سبزوار برای رسیدگی به موضوع «ارسال مصوبه افزایش تعرفه ناوگان بار و مسافر» در محل فرمانداری و دفتر امام‌جمعه سبزوار حضور یافتند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای شهر سبزوار رئیس شورای شهر ارسال مصوبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جدید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چرا قیمت کرایه تاکسی‌ها از سایت تاکسیرانی حذف شد؟ تاکسیرانی: کرایه تاکسی تا پایان سال گران نمی‌شود

دیگر خبرها

  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • افزایش ۴۱ درصدی کرایه تاکسی در قزوین
  • شوک به رانندگان اسنپ و تپسی | صفر تا صد افزایش کرایه تاکسی در ۱۴۰۳