Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای اف پی، وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای به تحرکات نظامی ترکیه در دریای مدیترانه واکنش نشان داد.

در این ارتباط وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که فعالیت‌ها و اقدامات نظامی دولت ترکیه در مدیترانه برخلاف تلاش‌ها برای دستیابی به ثبات در لیبی و حمایت همزمان از دولت وفاق ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه خود از ترکیه خواسته است تا رفتارهای خصمانه خود در مدیترانه از جمله ارسال ناو به لیبی را متوقف کند.

آنچه در بیانیه وزارت خارجه فرانسه بیش از همه بر آن تاکید و نسبت به آن ابراز نگرانی شده است، فعالیت ناوهای نظامی ترکیه در نزدیکی سواحل لیبی عنوان شده که به گفته پاریس صلح را در منطقه به خطر انداخته است.

در حالی که لیبی صحنه تنش و رقابت‌های منطقه‌ای برخی از کشورهاست، نیروهای دولت «فائز السراج» در طرابلس از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا و سازمان ملل برخوردار است.

کد خبر 4952277

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه لیبی فایز السراج ایالات متحده آمریکا عراق ویروس کرونا رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ روسیه فلسطین ایران افغانستان سوریه لبنان عربستان سعودی ترکیه امارات متحده عربی خارجه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۲۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته در مناطق مختلف صدها نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند.

در این بیانیه آمده است که «در محور آودیوکا، نیروهای مسلح روسیه ۷ ضد حمله را دفع کردند و تلفات نیروهای مسلح اوکراین در این منطقه بیش از ۱۳۰ نیروی نظامی بود.»

آن‌گونه که در این بیانیه آمده «همچنین در محور دونتسک نیروهای مسلح اوکراین حدود ۵۹۰ نیروی نظامی و یک تانک خود را از دست دادند؛ در محور دونتسک جنوبی نیز، نیروهای مسلح اوکراین حدود ۱۴۰ نیروی نظامی و سه انبار مهمات خود را از دست دادند.»

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که «سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۲۵۱ پهپاد اوکراینی، دو موشک تاکتیکی توچکا-یو و ۳۳ موشک ومپایر را در یک روز سرنگون کردند.»

کد خبر 6081998

دیگر خبرها

  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • واکنش چین و عمان به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی
  • فرانسه: به درخواست اردن پهپادهای ایران را رهگیری کردیم
  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است