Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال ادعای منتقدین مبنی بر تلاش فیسبوک برای انتشار اطلاعات سیاسی غلط، این شبکه مجازی تصمیم گرفت طی اقدام اخیر خود اجازه مشاهده تبلیغات و پست‌های سیاسی را بر عهده خود کاربران بگذارد. این ویژگی به گونه‌ای است که افراد حالا دیگر می‌توانند به سادگی قابلیت نمایش اطلاعات این چنینی را فعال و یا غیرفعال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعات تکمیلی از قابلیت جدید فیسبوک برای مشاهده تبلیغات سیاسی

شرکت فیسبوک با انتشار این قابلیت ادعا کرد که چنین ویژگی به دنبال انتخابات سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود و آن‌ها سعی دارند با چنین قابلیتی دیگر تأثیر جدی بر روی رأی دادن افراد نداشته باشند. در ادامه پلتفرم فیسبوک همچنین یک سرویس با عنوان مرکز اطلاعات آرا در اختیار کاربران قرار خواهد داد که به افراد محل‌های ثبت رأی و آموزش‌های لازم برای نحوه رأی دادن را ارائه می‌دهد. این آموزش‌ها شامل رأی دادن از طریق اینترنت و با ایمیل نیز می‌شوند. کاربران حالا می‌توانند در فیسبوک برای خود هشدار‌های یادآوری تنظیم کنند تا از شرکت در انتخابات و رأی دادن عقب نمانند.

مارک زاکربرگ در گفت‌وگوی اخیر خود اظهار داشت: «با این که بسیاری از افراد از ما انتظار دارند تا اطلاعات مربوط به حزب‌های سیاسی را حذف کنیم، ما ترجیح می‌دهیم تمرکزمان را بر روی ثبت‌نام رأی دهندگان بگذاریم و تنها مشاهده چنین اطلاعاتی را بر عهده کاربران قرار دهیم. رأی دادن بزرگ‌ترین سلاح در دموکراسی است و بهترین روش برای انتخاب یک رئیس‌جمهور لایق به حساب می‌آید».

فیسبوک مدت زیادی است که دیگر به عنوان یک منبع معتبر برای کاربران شناخته نمی‌شود، این پلتفرم نه تنها چشم خود را بر روی زورگویی‌های ترامپ بست، بلکه به دیگر سیاستمداران اجازه می‌دهد تا اطلاعات غیرواقعی خود را طی پرداخت مبلغی به عنوان تبلیغات به کاربران نشان دهند. به دنبال این مسائل فیسبوک حتی قصد ندارد اطلاعات نادرست منتشر شده از طریق این پلتفرم را از صفحات مجازی حذف کند. گفتنی است چنین مسائلی برای پلتفرم اینستاگرام نیز صدق می‌کند و فیسبوک در نظر دارد سیاست مشابه‌ای را در زیر مجموعه‌های خود اجرا کند.

بیشتر بخوانید

تجربه مبارزه با داعش در بازی «تکاور»؛ نسخه ریمستر این عنوان به بازارهای جهانی می‌رسد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت فیسبوک مارک زاکربرگ قابلیت جدید اینستاگرام قابلیت جدید فیسبوک رأی دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) رنگ سبز جدیدی که دیزنی خلق کرد!

لوگو جدید سرویس دیزنی پلاس دارای رنگ سبز ویژه‌ای به نام Aurora است که نمونه‌ی آن را جای دیگری پیدا نمی‌کنید.

به گزارش خبرآنلاین؛ دیزنی از مدتی قبل اعلام کرده بود که تغییراتی در لوگو دیزنی پلاس اعمال می‌کند و در همین راستا کاربران اخیراً متوجه شده بودند که سرویس استریم مورد بحث لوگو جدیدی دارد. لوگو جدید دیزنی پلاس که روی رنگ سبز تأکید می‌کند، جایگزین لوگو نمادین متمرکز بر رنگ آبی شده است.

دیزنی برای لوگو جدید دیزنی پلاس رنگی منحصربه‌فرد به نام Aurora (شفق قطبی) تولید کرده است که ترکیبی از رنگ آبی دیزنی و رنگ سبز هولو محسوب می‌شود (هولو امروز با دیزنی پلاس ادغام شد).

تغییرات لوگو دیزنی پلاس در روز‌های اخیر بسیار بحث‌برانگیز شده بود. عده‌ای از کاربران معتقد بودند که لوگو تغییر نکرده و نمایشگر دستگاه آن‌ها خراب شده است. عده‌ای دیگر اعتراض خود را نسبت به تصمیم دیزنی اعلام کردند و گروهی از کاربران گفتند که از اصلاح لوگو دیزنی پلاس استقبال می‌کنند.

نسخه متحرک لوگو جدید ۲۰۲۴ دیزنی پلاس

پس‌زمینه‌ی تاریک لوگو قبلی جای خودش را به پس‌زمینه‌ای نسبتاً پرنور داده که در نگاه اول ممکن است به مذاق هر کسی خوش نیاید، اما قطعاً جذابیت‌های خودش را دارد.

تغییر رنگ لوگو دیزنی پلاس شاید کاربران قدیمی دیزنی را ناراحت کند، اما از دیدگاه برندینگ، تغییری مثبت محسوب می‌شود. بسیاری از اپلیکیشن‌های موجود در تلویزیون دارای لوگو آبی و مشکی هستند و دیزنی پلاس حالا در بین آن‌ها متمایز به نظر می‌رسد.

ظاهراً تغییرات صرفاً روی لوگو دیزنی پلاس اعمال شده‌اند و محیط داخلی این اپلیکیشن همچنان تم آبی و خاکستری خود را حفظ کرده است.

دیگر خبرها

  • (عکس) رنگ سبز جدیدی که دیزنی خلق کرد!
  • چگونه از کدال استفاده کنیم؟ | راهنمای کاربردی سامانه کدال
  • انتشار هفته‌نامه خط حزب‌الله با عنوان آغاز سال‌نو برای انسان مؤمن
  • شیطنت باشگاه پرسپولیس؛ انتشار تصویر اورونوف با لباس آبی + عکس
  • قابلیت جدید اینستاگرام و تردز؛ محدودکردن محتوا‌های سیاسی!
  • یوتیوب یک مجرم را به دام انداخت!
  • گوگل چه چیز درباره ما می‌داند؟
  • ردیابی یک مجرم از طریق یوتیوب
  • انتشار تصویر ۶۰۰ شهید غزه+لینک دانلود
  • اینستاگرام دسترسی به محتوای سیاسی را محدود کرد