Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خدابخش جنگلی روز پنجشنبه ۲۹ خرداد اظهار داشت: این طرح‌ها به حجم ۲۲ هزار متر مکعب با هدف ذخیره نزولات آسمانی، افزایش سطح آب سفره‌های زیرزمینی و کنترل فرسایش خاک اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: این طرح‌ها در مناطق لیشتر گچساران،پشت کوه باشت،دشتروم،سپیدار و زیلایی بویراحمد، کلایه و چنگلوا در شهرستان کهگیلویه با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بیش از ۱۶۰میلیون متر مکعب روان آب در بارندگی سال زراعی از طریق سازه‌های آبخیزداری استان ذخیره شده است و اجرای این طرح‌ها نقش مهمی در مدیریت بهینه مصرف آب دارد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: حجم عملیات مکانیکی طرح‌های آبخیزداری انجام شده در استان از سال ۱۳۷۰ تاکنون شامل سازه‌های سنگ ملاتی، مکانیکی و خاکی ۲میلیون و۵۰۰ هزار متر مکعب است.

جنگلی اظهار داشت: حجم عملیات خاکی اجرا شده در کهگیلویه و بویراحمد در بیش از سه دهه اخیر تاکنون نیز ۳۲۰ هزار متر مکعب برآورد می شود.

وی عنوان کرد: اجرای این سازه‌ها باعث شده سالیانه حداقل ۱۲۰ میلیون متر مکعب سیلاب و چهار میلیون متر مکعب فرسایش خاک در استان کنترل می‌شود.

جنگلی میزان تقویت سفره‌های آب زیرزمینی با سازه‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در هر سال را ۴۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

جنگلی ابراز داشت: دولت به منظور مقابله با خشکسالی و کنترل سیلاب‌ها در استان به مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز توجه ویژه‌ای دارد.

وی آبخیزداری را مهمترین راه مقابله با خشکسالی دانست و گفت: با کنترل روان‌آب‌ها سطح آب سفره‌های زیرزمینی تقویت می‌شود.

میانگین بلند مدت سالیانه کهگیلویه و بویراحمد ۵۴۲ میلیمتر است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

کد خبر 523008 برچسب‌ها استان کهگیلویه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه کهگیلویه و بویراحمد متر مکعب سازه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه

چابک رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارزوئیه با اشاره به اینکه محموله بارگیری شده، چوب درخت گز و بدون مجوز حمل می‌باشد، گفت: در راستای سیاست‌های سازمانی و وظایف قانونی با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی قاطعانه برخورد می‌کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارزوئیه ادامه داد: برداشت و حمل هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع بوده که بر اساس مواد یک تا سه قانون قاچاق اموال موضوع عایدات دولت، قاچاق کالا محسوب شده که علاوه بر ضبط مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم می‌شود.

چابک افزود: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه