Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@21:22:44 GMT

قزوین یکی از مهمترین شاهراه‌های کشور به شمار می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۲۵۴۰

قزوین یکی از مهمترین شاهراه‌های کشور به شمار می‌رود

معاون فنی و امور زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: قزوین یکی از استان‌های بسیار مهم کشور به شمار می‌رود زیرا قدمتی طولانی در حوزه حمل و نقل داشته و هم اکنون نیز استانی مهم و اثرگذار در این حوزه است. ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین سید مصطفی داودی در مراسم افتتاح خط دوم راه آهن قزوین-کرج که پیش از ظهر امروز در محل راه آهن قزوین برگزار شد، اظهار داشت: راه‌آهن، حمل و نقلی سبز و ایمن شمرده می‌شود و به همین سبب اگر یک نفر به واسطه قطار جان خود را از دست دهد مردم دنیا به شدت ابراز نگرانی می‌کنند زیرا آنها از این خطوط حمل و نقل، انتظار ضریب امنیت بالا دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و امور زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران  عنوان کرد: راه آهن بر اساس الگوهای گذشته از شهر فاصله زیادی داشت در حالی که مردم علاقمند هستند که در نزدیکی راه آهن حضور داشته باشند زیرا حمل و نقلی ارزان و پاک است.

غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال دو نیز در این مراسم اظهار داشت: نخستین خط راه اهن در سال 1318 به قزوین رسید و در اسفند ماه همان سال نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی راه‌آهن جابجایی بار مسافر است، تصریح کرد: سهم استان قزوین از 600 میلیون تن باری که به صورت زمینی در کشور جابجا می‌شود، 6/6 میلیون تن است.

ولدی عنوان کرد: این رقم معادل 1/45 درصد حمل بار کل کشور است در حالی که از این میزان 3 میلیون تن بار خروجی، 2میلون و 700 هزار تن بارهای ورودی و 900 هزار تن بار نیز بارهای داخلی استان قزوین هستند.

مدیرکل راه آهن شمال دو خاطرنشان کرد: سه میلیون تن باری که سالانه از استان قزوین خارج می‌شود به 16 استان متصل شبکه ریلی ورود می‌یابند در حالی که حمل و نقل ریلی استان در سال گذشته تنها 570 هزار تن بوده و این عدد نشان می‌دهد از ظرفیت راه آهن به درستی استفاده نشده است.

وی افزود: صندلی ایجابی در قطارهای بین شهری حدود 460هزار عدد بوده در حالی که 390 هزار نفر از شهروندان قزوینی از راه‌آهن بهره‌بردند و این عدد نشان می‌دهد که روزانه تعداد دو هزار و 300 مسافر از راه‌آهن استفاده کرده‌اند.

مدیرکل راه آهن شمال دو گفت: سالانه یک میلیون و 600 هزار نفر از هم استانی‌ها از خطوط ریلی برای جابجایی استفاده می‌کنند این در حالی است که قطار قزوین - مشهد نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به راه افتاده است.

خط دوم راه‌آهن کرج - قزوین افتتاح شدقزوینی‌ها 30 دقیقه زودتر به پایتخت می‌رسند

ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین نیز در این مراسم اظهار داشت: قزوین از دیرباز با قرار داشتن در مسیر جاده ابریشم یکی از مهمترین مراکز در حوزه حمل و نقل بوده و نقش موثری در این زمینه داشته است.

وی با بیان اینکه سعدالسلطنه قزوین بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده کشور است، افزود: وجود این کاروانسرا، نقش تاریخی قزوین در حوزه حمل و نقل و ترانزیت را به جهانیان معرفی می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به اینکه قزوین جزو استان‌های نادر کشور به شمار می‌رود زیرا جزو معدود چهار راه‌های کوریدوری در کشور است، گفت: بهره برداری از خط دوم راه‌آهن قزوین- کرج، مصرف سوخت رانندگان و ترافیک موجود در آزادراه قزوین - تهران را کاهش داده و همچنین موجب افزایش ضریب امنیت برای مسافران حمل و نقل ریلی می‌شود.

وی افزود: ایجاد دهکده لجستیک کشاورزی در شهرستان آبیک، احداث باند دوم بوئین زهرا - دانسفهان و سه راهی رحیم آباد،  احداث راه اصلی نهاوند- ضیاء آباد از جمله مواردی است که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است و امیدواریم با بهره‌برداری از این طرح‌ها تاثیرات مثبت قابل توجهی را در استان قزوین شاهد باشیم.

انتهای پیام/ ت

R7541/P/S6,63/CT7 واژه های کاربردی مرتبط مترو استانداری قزوین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مترو استانداری قزوین مترو استانداری قزوین استان قزوین مدیرکل راه میلیون تن حمل و نقل راه آهن تن بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند طی یک ماه گذشته بیش از یک هزار پناهجو که اغلب آنها افغان و پاکستانی بودند در شمال غرب این کشور بازداشت شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک هزار و 96 پناهجوی که شمار زیادی از آنان شهروندان افغانستان و پاکستان هستند، طی یک ماه از استان «ادیرنه» در شمال‌غرب ترکیه بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد پناهجویان توسط نیروهای ژاندارمری ترکیه بازداشت شده‌اند.

بر اساس این گزارش، شمار زیادی از این افراد تبعه افغانستان و پاکستان هستند و پس از طی مراحل قانونی به اداره مهاجرت ادیرنه منتقل شده‌اند.

ترکیه اخیراً برای تسریع روند شناسایی و بازداشت پناهجویان که مقامات آن را «غیرقانونی» می‌خوانند ایستگاه‌های بازرسی و گشت‌های سیار را افزایش داده است.

پیش‌تر وزیر کشور دولت آنکارا گفته بود که شمار ایست‌های بازرسی و گشت‌های سیار در 30 شهر ترکیه برای شناسایی پناهجویان افزایش یافته است.

ادامه روند بازداشت پناهجویان افغان در ترکیه

این کشور به عنوان حلقه وصل آسیا به اروپا، مقصد موقت بسیاری از پناهجویانی است که برای ورود به اروپا از راه‌های قانونی و غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند.

ترکیه در ماه‌های اخیر روند شناسایی، بازداشت و اخراج پناهجویان را تسریع کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • مهمترین اخبار چهار اردیبهشت/خودروهای برقی در صف دریافت پلاک
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • بازسازی شاهراه سالنگ