Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@20:37:54 GMT

کوره‌های زغالی غیرمجاز قیروکارزین جمع‌آوری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۲۶۷۶

کوره‌های زغالی غیرمجاز قیروکارزین جمع‌آوری می‌شود

یعقوب نظریان، پنجشنبه در نشست شناسایی علل و عوامل بروز آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی، با اشاره به همکاری مشترک این نهاد با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیر و کارزین برای شناسایی و جمع‌آوری کوره‌های زغالی غیر مجاز در این شهرستان، اظها داشت: با توجه به نزدیک شدن فصل گرما و تاثیر عوامل مختلف در افزایش آتش‌سوزی‌های این منطقه، در نشستی اضطراری با مسوولان اداره حفاظت محیط زیست، فرآیند پایش مناطق جرم خیز تولید زغال غیر مجاز در دستور کار قرار گرفته است تا با نظارت و همکاری این ۲ مجموعه ضمن شناسایی این مناطق از فعالیت کوره های غیرمجاز نیز ممانعت به عمل آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، مشارکت و همکاری مردم را در حفاظت از منابع طبیعی امری ضروری دانست و گفت: هم‌افزایی با محیط زیست، هماهنگی و همکاری در امور مشترک می‌تواند زمینه ساز نزولی شدن نمودار آمار آتش‌سوزی‌ها در این شهرستان شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیر و کارزین همچنین از جوامع محلی و همیاران طبیعت خواست برای جلوگیری از قطع درختان بلوط و حفظ منابع طبیعی، هرگونه تخلف در این عرصه‌ها را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد و نجات جنگل گزارش دهند.

بررسی و تجزیه و تحلیل پیرامون تاثیر کوره‌های زغالی و تبعات حاصله در رخداد یا افزایش حریق‌ها، شناسایی مکان‌های جرم‌خیز تولید زغال غیر مجاز و جمع‌آوری کوره‌های زغالی از جمله تصمیماتی بود که در این نشست مطرح شد و به تصویب رسید.

شهرستان قیر و کارزین به مرکزیت قیر در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل قیروکارزین فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل قیروکارزین فارس منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل قیروکارزین فارس کوره های زغالی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف زمین ۲۵۰ میلیاردی در لنجان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا هاشمی فر بعدازظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهارم فروردین ماه امسال شکایتی از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنجان مبنی بر تصرف زمین‌های این اداره توسط ۲ نفر به فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان واصل شد.

وی افزود: در ادامه با انجام تحقیقات تخصصی مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان مشخص شد متهمان اقدام به تصرف زمین‌های دولتی به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال کردند که در این خصوص پرونده تشکیل و برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی ارائه شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه حکم قطعی خلع ید و قلع و قمع مستحدثات و تفکیک اراضی دولتی از سوی مقام قضائی صادر شد گفت: در نهایت زمین‌های مذکور رفع تصرف شده و به اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان بازگردانده شد.

کد خبر 6064364

دیگر خبرها

  • رفع تصرف زمین ۲۵۰ میلیاردی در لنجان
  • رفع تصرف اراضی ملی ۲۵۰ میلیاردی در لاهیجان
  • ۱۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان شناسایی شد
  • شناسایی یک فقره زمین خواری در استان اردبیل
  • شناسایی ۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در الیگودرز
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در خاتم و مروست
  • دستگیری باند قاچاق انسان در تایباد
  • متلاشی شدن باند قاچاق اتباع افغانستانی در تایباد
  • باند قاچاق اتباع افغانستانی در تایباد خراسان رضوی متلاشی شد
  • شناسایی و توقف ۱۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مرکز لرستان