Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:12:00 GMT

محافل آمریکایی: باید به پیروزی اسد در جنگ اذعان شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۲۸۱۵

محافل آمریکایی: باید به پیروزی اسد در جنگ اذعان شود

در حالی که دو رویکرد متفاوت در دولت آمریکا درباره جزئیات اجرای قانون "سزار" (قیصر) وجود دارد، برخی محافل دولتی این کشور اجرای قانون سزار را دیرهنگام دانستند.

به گزارش ایسنا، سایت شبکه المیادین به نقل از سایت فارن لابی واچ گزارش داد، در حالی که برخی محافل در دولت آمریکا بر این باورند که اجرای قانون سزار دیرهنگام بود نظر جمعیت‌ها و احزاب مخالف دولت سوریه که نقش به سزایی در تدوین این قانون داشتند، بر خلاف این است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محافل یاد شده بر لزوم اعتراف به پیروزی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در جنگ تاکید داشته و بر این باور هستند که آمریکا باید با سوریه از منظر مشارکت در بازسازی‌ها به عنوان تنها گزینه‌ای که منطقه را در مسیر درست قرار می‌دهد، تعامل کند.

سایت یاد شده در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر دو رویکرد در دولت آمریکا برای تاثیرگذاری بر اجرای قانون سزار به ویژه درباره اینکه آیا می‌توان بانک مرکزی سوریه را بخش اصلی پولشویی‌ها دانست یا نه، با یکدیگر درگیر هستند.

سایت مذکور مهم‌ترین جمعیت‌های و لابی‌ها در آمریکا را که خواستار اجرای قانون سزار هستند، ارائه کرده که از جمله آنها Americans for a Free Syria ،  Citizens for a Secure ،  Safe America ، Syrian Emergency Task Force هستند.

همچنین این سایت گزارش داد، اقلیت سوری ساکن آمریکا به دلیل اینکه نگران بودند اجرای قانون سزار مانع از انتقال پول به خانواده‌هایشان در سوریه شود، با برگزاری تظاهراتی در شهر "آلان تاون" در ایالت پنسیلوانیا آن را محکوم کردند.

از سوی دیگر، کریستین جیمز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی اظهار کرد: دو هدف برای قانون سزار وجود دارد، اولی محرومیت دولت بشار اسد از کمک‌ها و دیگری انتقال این پیام آشکار که تمامی کسانی که با دولت اسد همکاری کرده و از آن حمایت می‌کنند، مجازات می‌شوند.

جیمز مدعی شد: امروز آغاز طرح مستمر اعمال فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا بر بشار اسد و دولت آن برای پایان یافتن جنگ و حرکت در مسیر حل سیاسی بحران در این کشور است، این قانون نه مردم سوریه یا لبنان بلکه کسانی را هدف قرار می‌دهد که هدف‌های "غیرقانونی" با اسد دارند، تمرکز ما بر کسانی است که حمایت می‌کنند و کسانی که خواستار بازسازی مناطق ویران‌شده در سوریه هستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا لبنان تحت تاثیر این قانون قرار خواهد گرفت یا نه، مدعی شد: باید اعتراف کنیم که خطر واقعی در لبنان حزب‌الله است و این حزب در خدمت ایران است و این همان خطر واقعی است.

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا لبنان از سوریه نفت خریداری خواهد کرد یا نه، گفت: هر که با اسد و دولت آن تعامل کند، خود را در معرض خطر تحریم‌ها قرار می‌دهد و نهادها و دولت‌ها باید اطمینان یابند، فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، با این قانون تعارض نداشته باشد و تمامی افراد و کشورهایی که اقدام به عادی‌سازی روابط (با دولت اسد) می‌کنند، خود را در معرض این تحریم‌ها قرار می‌دهند.

اجرای قانون سزار که هدف از آن تحریم سوریه و هم‌پیمانان آن است، روز چهارشنبه به رغم بحران اقتصادی این کشور آغاز شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قانون سزار بشار اسد اجرای قانون سزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یک پایگاه آمریکایی در فرودگاه الجیر در شمال حس که سوریه پس از هدف قرار گرفتن توسط یک پهپاد با انفجاری مهیب روبرو شد.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از دو منبع امنیتی گزارش داد که حداقل ۵ موشک از شهر زمار عراق به سمت پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه شلیک شد.

همچنین خبرنگار المیادین اعلام کرد که صدای انفجار از پایگاه آمریکایی در روستای گرین نزدیک میدان نفتی العمر در حومه دیرالزور در شرق این کشور سوریه شنیده شده است.

یک منبع امنیتی عراقی نیز تائید کرد که ۵ فروند موشک از منطقه شمال غربی موصل به سمت پایگاه آمریکایی در پایگاه الجیر در سوریه شلیک شده است.

با شروع بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ آمریکا به دنبال تضعیف این کشور، تجزیه و در نهایت ساقط کردن نظام بشار اسد در این کشور برآمد اما پس از گذشت حدود یک دهه، این هدف‌ها تحقق نیافت. در نتیجه «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور ماندگار و آغوش کشورهای عربی بار دیگر روی دمشق باز شد. اوایل بهمن ماه، نشریه «فارن پالیسی» به نقل از منابع آگاه فاش کرد که آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای خروج از سوریه است و این نشریه به نقل از مقامات آمریکایی خبر داد: کاخ سفید دیگر اهمیتی برای مأموریت آمریکا در سوریه قائل نیست و مأموریت نیروهای آمریکایی در سوریه را غیرضروری می‌داند.

این گزارش اضافه کرد: بحث‌هایی در واشنگتن درباره تاریخ خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در جریان است؛ اما زمان آن تا کنون مشخص نشده‌است. همزمان با فران پالیسی، رسانه آمریکایی «پولیتیکو» نیز به نقل از سه مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد که مذاکراتی درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه جریان دارد.

در عین حال حملات اخیر گروه‌های مقاومت علیه پایگاه نظامی آمریکا در سوریه و دیگر مناطق بیش از هرچیز تحت تأثیر تحولات غزه و ادامه جنگ علیه فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد.

کد خبر 6084914

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • دومین پایگاه آمریکا در سوریه طی کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت