Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@01:51:36 GMT

جذب ۲۵ هزار معلم حق‌التدریس در آموزش ‌و پرورش

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۳۰۱۲

جذب ۲۵ هزار معلم حق‌التدریس در آموزش ‌و پرورش

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در سفر به استان خراسان شمالی با اشاره به اقدام وزارت آموزش‌وپرورش برای تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس اظهار کرد: درباره تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس قانونی برای این اقدام وجود دارد که تا پایان برنامه ششم متناسب با ردیف و اعتبارات دولتی اختصاص‌یافته و این اقدام انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به میزان تبدیل وضعیت در سال جاری گفت: برای امسال ۲۵هزار تبدیل وضعیت حق‌التدریسی‌ها در نظر گرفته ‌شده که فرآیندهای مربوط به آن به همراه اولویت‌ها، امتیازات و بخشنامه‌های مربوطه ابلاغ‌ شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش درباره آخرین وضعیت مدارس سنگی نیز گفت: خراسان شمالی نقطه آغاز حذف مدارس سنگی است که امیدواریم با سرعت برای سایر استان‌ها این کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در ساخت فضاهای آموزشی گفت: در چند دهه گذشته پدیده تأثیرگذار خیرین مدرسه‌ساز در کشور مطرح‌ شده و اکنون سهم خیرین نیز روند افزایشی داشته و سهم دولت نیز متناسب با آن اختصاص پیدا می‌کند.

حاجی می‌زایی از اختصاص هزار میلیارد تومان کمک خیرین در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال دولت ۳۳۵۰ میلیارد تومان را با توجه به فعالیت و کمک خیران اختصاص خواهد داد.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان از افزایش اعتبارات احداث و تجهیز مدارس در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبارات دولتی ساخت، احداث و تجهیز مدارس نسبت به سه سال گذشته۱۶۰درصد افزایش‌یافته که نشان از اراده دولت برای ایجاد فضای و استاندارد در موضوع فضاهای آموزشی است.

مبادله بیش از۲میلیارد و۵۰۰ میلیون فایل ما بین دانش آموز و معلم در شبکه شاد

وزیر آموزش و پرورش همچنین در یک برنامه تلویزیونی از فعالیت ۱۳میلیون و پانصد هزار دانش آموز، معلم و مدیر در شبکه شاد خبر داد و گفت: بیش از ۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون فایل بین دانش آموزان و معلمان در شبکه شاد مبادله شده است.

وی گفت: با شیوع کرونا ویروس و با تشخیص ستاد مبارزه با کرونا در راستای حفظ سلامت دانش آموزان مدارس تعطیل شد. اما در راستای تداوم یادگیری دانش آموزان آموزش ها از طریق تلویزیون انجام شد و بیش از ۲۰۰۰ برنامه آموزشی در شبکه های تلویریونی ارائه شد که این برنامه ها علاوه بر مشاهده ۲۷میلیون بار دانلود شدند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه یکی از مشکلات برنامه تلویزیونی یک سویه بودن آمورش بود لذا در جهت حل این مشکل به سراغ ایجاد شبکه مجازی دانش آموزی شبکه شاد رفتیم، گفت: شبکه شاد به صورت اختصاصی برای آموزش وپرورش است و دارای امنیت بالایی است لذا به دلیل وجود این شبکه بهترین فیلم های آموزشی در دورترین نقاط ارائه می شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان نیاز داشتند تا پس از اتمام آموزش های مجازی رفع اشکال کنند، گفت: مدارس را به مدت یک ماه بازگشایی کردیم تا دانش آموزانی که نتوانستند از شبکه شاد یا برنامه تلویزیونی محتوای الکترونیکی بهره مند شوند با حضور در مدرسه مشکلات خود را برطرف کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه معلمان در زمینه آموزش های مجازی تلاش زیادی کردند، بیان کرد: تدریس معلم از بیمارستان و استفاده از وسایل شخصی در آموزش نشان از احساس مسئولیت بالای معلمان است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمدعلی کشاورز جلیل سبحانی پروانه سلحشوری اکبر طبری پرونده اکبر طبری قتل ناموسی محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش معلمان حق التدریس جذب محمدعلی کشاورز جلیل سبحانی پروانه سلحشوری اکبر طبری پرونده اکبر طبری قتل ناموسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید طریفی‌حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه جذب در آموزش‌وپرورش نوید بخش جریان تازه‌ای در نیروی انسانی و دوره ابتدایی است گفت: در کنار جذب نیرو، بحث توانمند سازی حرفه‌ای مداوم معلمان را داریم. سال گذشته در قالب طرح شهید همت 6 هزار نفر از معلمان، دوره‌های توانمندسازی لازم را در هفت عنوان درسی گذراندند و امسال با ساز و کار متفاوت طرح توانمند سازی معلمان را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در بعد برنامه درسی کار اصلاح و بازنگری جدول عناوین درسی دوره ابتدایی و ساعات تدریس هفتگی در سازمان پژوهش و شورای عالی آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی است افزود: امسال بازنگری عناوین درسی را داریم تا یک مبنا برای اصلاح و بازنگری کتب درسی دوره ابتدایی متناسب با هویت، اهداف و شایستگی دوره ابتدایی وجود داشته باشد و بازنگری از سال‌های آینده انجام شود و برنامه درسی باکیفیت برای دانش آموزان داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه توجه به بعد سلامت دانش آموزان و شایستگی حرکتی و سواد حرکتی در دوره اول ابتدایی و دانش آموزان دختر بسیار مهم است ادامه داد: با همکاری معاونت تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی انجام و اعتبارات لازم در اختیار استان‌ها قرار داده شده تا هزار فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب اتاق‌های تخصصی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دوره اول و مدارس دخترانه داشته باشیم تا محیط با نشاطی برای دانش آموزان آماده کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود