Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@03:34:35 GMT

راه‌اندازی متروی پرند به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۳۰۵۲

راه‌اندازی متروی پرند به کجا رسید؟

به گزارش تابناک، علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره دلایل تأخیر در راه‌اندازی متروی پرند اظهار داشت: در خرداد سال 97 در مورد احداث متروی پرند با حضور مقیمی استاندار وقت استان تهران جلسه‌ای بین شهرداری پایتخت و شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد و موضوع احداث و راه‌اندازی متروی پرند مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ براساس این نتیجه این جلسه قرار شد شرکت عمران شهرهای جدید بودجه‌ای از منابع غیرنفتی از جمله فروش املاک در این منطقه در اختیار شهرداری تهران جهت اختصاص پیمانکار قرار دهد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه حدود دو سال از برگزاری این جلسه می‌گذرد و هنوز تکمیل پروژه متروی پرند صورت نگرفته است، گفت:‌ بخشی از علت طولانی شدن پروژه مربوط به شرکت عمران جدید و بخشی مربوط به شهرداری تهران است.

امام خاطرنشان کرد: اخیراً شرکت عمران شهرهای جدید پیشنهادی را مطرح کرده که این شرکت مجری احداث مترو از مسیر فرودگاه امام خمینی تا پرند شود و شهرداری تهران مجری راه‌اندازی فرودگاه امام خمینی تا تهران باشد. ولی این مساله با مخالفت ما در شهرداری همراه شد، چرا که شرکت عمران شهرهای جدید، منابع مالی خوبی دارد ولی شهرداری از بودجه ناچیز دولتی بهره‌مند است.

وی با اشاره به اینکه مسیر متروی تهران تا پرند حدود 50 کیلومتر است، گفت: به شرکت عمران شهرهای جدید پیشنهاد دادیم که یا کل کار با اختصاص اعتبارات به شهرداری تهران واگذار شود، یا اقدامات طبق قرار قبلی صورت گیرد و منابع مالی از طریق فروش ملک جهت تکمیل پروژه دراختیار شهرداری تهران قرار گیرد.

امام با بیان اینکه در صورت تخصیص اعتبارات،‌ تکمیل پروژه پرند انجام خواهد شد، گفت:‌امیدوارم گره کار قبل از پایان سال در این زمینه باز شود. ما پیگیر این موضوع هستیم و احتمالاً هفته آینده جلسه‌ای با شرکت عمران شهرهای جدید خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که راه‌اندازی و تکمیل پروژه پرند چقدر اعتبار نیاز دارد، گفت: متری پرند دو لاین دارد که بخش عمده آن ریل‌گذاری شده و اگر یک‌هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران اختصاص داده شود، بخش زیادی از متروی پرند تکمیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: البته با رقم‌های محدودتری از جمله 500 میلیارد تومانی در حال حاضر گره کار را باز کرد و در فازهای بعدی اقدامات دیگر را انجام داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمدعلی کشاورز جلیل سبحانی پروانه سلحشوری اکبر طبری پرونده اکبر طبری قتل ناموسی مدیرعامل شرکت متروی تهران علی امام مترو پرند محمدعلی کشاورز جلیل سبحانی پروانه سلحشوری اکبر طبری پرونده اکبر طبری قتل ناموسی شرکت عمران شهرهای جدید شهرداری تهران تکمیل پروژه متروی پرند راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲ هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت در گلبهار

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: در همین راستا عملیات آماده سازی برای ساخت ۷۱ واحد مسکونی ویلایی و فضاهای عمومی آغاز شده است.

محمدعلی محمدنیا حنایی افزود : تحقق منویات مقام معظم رهبری، خانه دار شدن جوانان و اجرای تعهدات دولت مردمی از جمله اهدافی است که در این طرح دنبال می شود.

وی بیان کرد : حمایت از طرح جوانی جمعیت با توجه به تعهدات وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت. 
محمدنیا حنایی اظهار کرد: شهر جدید گلبهار ظرفیت خوبی برای اجرای پروژه های طرح جوانی دارد.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۲ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال در استان البرز
  • تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • اختصاص ۲ هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت در گلبهار
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم