Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@18:47:43 GMT

تاثیر دگزامتازون بر بیماران کرونا

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۳۲۱۶

سازمان جهانی بهداشت به تاثیر دگزامتازون بر بیماران کرونا واکنش نشان داد. ناطقان: سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که قصد دارد به منظور انعکاس نتایج یک کارآزمایی بالینی که نشان داد یک داروی استروئیدی ارزان قیمت معمولی می‌تواند به نجات جان بیماران وخیم کرونایی کمک کند، دستورالعمل‌های خود را برای درمان مبتلایان حاد این بیماری تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نتایج کارآزمایی‌های متخصصان انگلیسی نشان داد دگزامتازون که از دهه ۱۹۶۰ میلادی برای کاهش التهاب در بیماری‌هایی مانند آرتروز استفاده می‌شود، میزان مرگ و میر را در میان بیماران بسیار حاد کووید-۱۹ بستری در بیمارستان‌ها کاهش می‌دهد.

برچسب ها: دگزامتازون ، بیماران کرونا ، سازمان جهانی بهداشت ، تاثیر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دگزامتازون بیماران کرونا سازمان جهانی بهداشت تاثیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات اسرائیل

به گزارش تابناک، دکتر محمد رئیس زاده در گفت‌وگو با تسنیم ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: جنایتی که در بیمارستان‌های غزه رخ می‌دهد جنایات بی‌سابقه‌ای است که با هیچ معیار بشری و انسانی و قوانین بین المللی مطابقت ندارد.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی مسئول حفظ و ارتقای سلامت مردم دنیاست‌؛ یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که در بحث سلامت توسط سازمان جهانی بهداشت مطرح می‌شود نیز سلامت روان است‌ این در حالی است که جنایاتی که رژیم صهیونیستی در بیمارستان‌ها و مناطق مختلف نوار غزه انجام می‌دهد بزرگترین ضربه روحی و روانی را به سلامت روان مردم دنیا وارد کرده است.

رئیس زاده ادامه داد: قتل بیش از 13 هزار کودک، به شهادت رساندن بیش از 30 هزار غیرنظامی، قتل هدفمند 38 پزشک سرشناس، به شهادت رساندن 360 نفر از کادر درمان و تخریب بیش از 180 مرکز درمانی و بیمارستان، حمله به آمبولانس‌ها، کشتار مجروحین، جلوگیری از ارسال کمک‌های بهداشتی و درمانی به مجروحین، حادثه اخیر مجتمع پزشکی شفا و انتشار تصاویر آن‌ها، تنها گوشه‌ای از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است.

وی بیان کرد: اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در غزه یک ویروس روانی را به مردم دنیا تحمیل کرده است و مانند این است که یک کرونای روانی و روحی در سطح کل دنیا انتشار داده ست که آسیب‌های جسمی و روانی آن نیز از کرونا کمتر نبوده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان جهانی بهداشت در چنین شرایطی وظایفی را برعهده دارد؛ دکتر تدروس ادهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت موضع‌گیری‌های مناسبی نسبت به این جنایات در غزه داشته است اما برای این که این موضع‌گیری‌ها صرفاً در حد حرف باقی نماند ما از سوی سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت (WHO) دو درخواست را مطرح کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: اولین درخواست ما این بوده که به دلیل آسیب روانی و روحی که جنایات رژیم صهیونیستی به مردم دنیا وارد کرده، سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کنند، دوم آن که عضویت رژیم صهیونیستی در سازمان جهانی بهداشت تعلیق شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: ما این دو درخواست را از سوی وزارت امور خارجه و معاون بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه نیز پیگیری و ارسال کرده‌ایم تا این دو درخواست از طریق مبادی رسمی بین المللی نیز پیگیری شود.

رئیس زاده خاطرنشان کرد: از آنجا که رژیم جنایتکار صهیونیستی به هیچ مولفه‌ای از بهداشت جهانی و بهداشت روانی پای‌بند نیست و حقوق انسان‌ها را رعایت نمی‌کند و به هیچ یک از توصیه‌ها و هشدارهای جهانی نیز توجه نکرده این درخواست را داریم که تعلیق عضویت این رژیم جنایتکار در دستور کار WHO قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است / تنها ۱۰ بیمارستان به طور جزئی فعال هستند
  • سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است / تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند
  • تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • ۲ درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات اسرائیل
  • رئیس سازمان جهانی بهداشت خواستار اجرای فوری قطعنامه آتش‌بس در غزه شد