Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی از ادامه‌دار شدن مسئله بازدید از دو مکان در ایران ابراز تاسف و بر لزوم حل آن میان تهران و آژانس تاکید کرد.

قدس آنلاین؛ نمایندگی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی از این که هنوز تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص مسئله دسترسی به دو مکان در ایران با هم به توافق نرسیده‌اند، ابراز تاسف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در توییت نمایندگی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی به نقل از «میخائیل اولیانوف» نماینده مسکو آمده است: بسیار از این که هنوز تهران و دبیرخانه (آژانس) مسئله دسترسی به دو مکان در ایران را که مورد توجه آژانس قرار دارد حل نکرده‌اند، متاسف و نگران هستیم. با این وجود هیچ دلیلی برای بزرگ کردن این مسئله وجود ندارد.    

در توییت دیگر نمایندگی روسیه آمده است: مایلیم یک بار دیگر تاکید کنیم نیاز است که ایران و دبیرخانه (آژانس) مسائل فعلی را فوراً حل کنند.

اکانت نمایندگی روسیه همچنین در توییتی دیگر به نقل از اولیانوف نوشت: جای تعجب است که شورای حکام (آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) بیش از یک سال است که خود را درگیر مسائلی کرده که خطری برای گسترش سلاح‌های هسته‌ای محسوب نمی‌شود. ما درباره تحقیقات تاریخی صحبت می‌کنیم که از نظر نظارت بر وضعیت کنونی برنامه هسته‌ای ایران، در درجه سوم اهمیت برخوردار است.

روز دوشنبه بود که شورای حکام نشستی را برگزار کرد و در بخشی از آن به تکرار اتهامات بی‌اساس مبنی بر اجازه ندادن ایران برای دسترسی به دو مکان، پرداخته شد. در آن نشست، سه کشور اروپایی طرف برجام با تنظیم قطعنامه‌ای از ایران خواسته‌اند کاملاً با تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

بامداد امروز (پنجشنبه) نیز «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با ارائه توضیحاتی درباره نشست امروز شورای حکام آژانس اتمی درباره ایران، ابراز امیدواری کرد این شورا وضعیت حول مسئله هسته‌ای ایران را وخیم‌تر نکند.

در خصوص جلسه امروز، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پیامی به شورای حکام آژانس یادآوری کرد، وین، تقریباً آخرین سنگر چندجانبه‌گرایی است اما چنانچه شورای حکام در این هفته دوراندیشی لازم را نشان ندهد، این نیز به قصه‌ای فراموش‌شده تبدیل می‌شود.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: همکاری ایران و آژانس ایران و آژانس برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی میخائیل اولیانوف روسیه در سازمان های بین المللی آژانس بین المللی انرژی اتمی نمایندگی روسیه شورای حکام دو مکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت کاهش «فوری» تنش‌های منطقه‌ای تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، در بیانیه شورای همکاری خلیج فارس در این باره آمده است: ما نسبت به تحولات اخیر منطقه، تنش‌های نظامی در آن و تاثیر این تحولات بر امنیت و ثبات منطقه‌ به شدت نگران هستیم.

این شورا تاکید کرد: ما بر اهمیت کاهش فوری تنش در راستای حفظ امنیت و ثبات منطقه تاکید می‌کنیم و به همین منظور تمامی طرف‌ها باید دیپلماسی را به عنوان راهی برای حل و فصل درگیری‌ها در پیش بگیرند و با خویشتنداری منطقه را از جنگ دور کنند.

در ادامه بیانیه شورای همکاری خلیج فارس با اشاره به تحولات نوار غزه و کرانه باختری، آمده است: خواستار توقف خشونت‌ها علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه‌باختری هستیم. ما همچنین خواستار برگزاری کنفرانسی بین‌المللی با هدف دستیابی به یک راه‌حل برای مساله فلسطین، پایان اشغالگری و برپایی کشور فلسطینی به پایتختی قدس شرقی هستیم.

این بیانیه پس از آن صادر شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته
  • گروسی: ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم
  • شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت کاهش «فوری» تنش‌های منطقه‌ای تاکید کرد
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوارش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی
  • تمام راکتور‌های نیروگاه «زاپوریژیا» اوکراین در حالت «خاموشی سرد» قرار گرفت
  • آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی برای تقاضای نفت را کاهش داد
  • تشعشعات هسته‌ای بیخ گوش روسیه و اوکراین/ چقدر خطر جدی است؟