Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه ۵۴ طرح پژوهشی در دانشگاه‌های استان برای ویروس کرونا در حوزه های مختلف درحال انجام است، گفت:یکی از ۵۴ طرح پژوهشی که در دانشگاه علوم پزشکی دنبال میشد امروز خوشبختانه به ثمر نشسته تولید کیت تشخیص آنفلوآنزا و کرونا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در آیین رونمایی از کیت تشخیص ویروس کرونا و آنفلوآنزا در کلینیک تخصصی امام رضا (ع) اراک، گفت: یکی از نگرانی هایی که در فصل پاییز و زمستان کادر درمانی کشور مواجه بودند این بود که با شعله ور شدن مجدد ویروس آنفولانزا همزمان با کرونا کارهای تشخیصی ما با سختی مواجه میشد که علاوه بر مدت زمان طولانی نیز هزینه بر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا وزارت بهداشت یکی از برنامه ریزی های خود را برای اختراع کیتی بود که همزمان بشود این چند ویروس را تشخیص داد که خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی اراک در این حوزه ورود پیدا کرد و موفقیت هایی هم حاصل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: آزمایشات تخصصی ویروس شناسی مجموعه درمانی امام رضا(ع) در کنار خدمات ارزنده ای که در طول این چهار ماه به مردم عزیز ارائه داد کار پژوهشی هم در کنار این خدمات انجام می دادند.

وی با اشاره به اینکه ۵۴ طرح پژوهشی در دانشگاه‌های استان برای ویروس کرونا در حوزه های مختلف درحال انجام است، گفت:یکی از ۵۴ طرح پژوهشی که در دانشگاه علوم پزشکی دنبال میشد امروز خوشبختانه به ثمر نشسته است و امروز شاهد رونمایی این کیت تشخیصی هستیم.

جمالیان ادامه داد: این کیت می تواند همزمان می تواند سه ویروس را شناسایی کند و زمانی را هم که طی می کند یک سوم می باشد و در ظرف مدت یک ساعت و بیست و پنج دقیقه می تواند همزمان این تشخیص را انجام دهد.

وی با اشاره به قابلیت های این کیت تشخیصی بیان کرد: از لحاظ اقتصادی هم این کیت تقریبا یک سوم کیت های مشابه خارجی کاربرد دارد و کیت های مشابه خارجی که هم اکنون از آلمان وارد می شود مقایسه شده است و طی کارآموزی های بالینی انجام شده این کیت بسیار کاربردی تر از نمونه های خارجی می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: امروز آمادگی تولید انبوه این کیت تشخیصی وجود دارد و چندین شرکت دانش بنیان هم از تهران اعلام آمادگی کردند و متاسفانه شرکت های دانش بنیان استان این قابلیت را نداشتند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در پاییز و زمستان شاهد این هستیم که در سراسر کشور و حتی صادرات به خارج از کشور از این کیت تشخیصی استفاده شود و بتواند بحران ها را برطرف کند.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک کیت تشخیصی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۳۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل

به گزارش خبرنگار مهر آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر دوشنبه در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اراک با اشاره به کمبود فضای خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان اراک گفت: آماده همکاری و پیگیری تأمین فضای مناسب برای این دانشجویان هستم.

وی افزود: دولت باید به منظور کاهش این دغدغه دانشجویان ردیف اعتباری مشخص کند.

امام جمعه اراک با اشاره به ادامه داد: به منظور تسریع در حل مشکل خوابگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در اراک باید ساختمانی اجاره و در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: دانش و معرفت در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و بزرگترین خدمت در جمهوری اسلامی، تعلیم و تربیت است چراکه موفقیت در تعلیم و تربیت بستر تحقق اهداف مهم و بزرگ را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: نهاد آموزش و پرورش بیشترین سهم را در تعلیم و تربیت برعهده دارد و در جایگاه بعدی مراکز آموزش عالی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحصیل ۲ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی افزود: تمام این دانشجویان سرمایه هستند زیرا آینده سازان کشور را تربیت می‌کنند.

کد خبر 6085497

دیگر خبرها

  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • افتتاح سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک
  • سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک افتتاح می‌شود
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم