Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد افزود: بر اساس یکی از مواد قانون مالیات‌های مستقیم وزارت راه و شهرسازی مکلف به ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان در کشور است تا سازمان امور مالیاتی از این سامانه برای شناسایی خانه‌های خالی و در عین حال مالیات ستانی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهارداشت: این وزارتخانه دسترسی به آمار و اطلاعات املاک و ساختمان‌ها را در کشور ندارد چون اراضی را واگذار می‌کند بنابراین تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده، صدور پروانه ساختمانی و گواهی پایان کار بیشتر در حوزه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دارد. 

 وزیر راه و شهرسازی گفت: بهمن ماه سال گذشته سامانه ملی املاک و اسکان در کشور رونمایی شد و این سامانه هم اکنون برای سازمان امور مالیاتی قابل استفاده است اما این سازمان معاذیر قانونی دارد. 

 وی افزود: متاسفانه برای هر کاری در کشور یک‌سری موانع را خود قانون به وجود می‌آورد آن هم اینکه برخی دستگاه‌ها برای در اختیار قرار دادن اطلاعات خود به دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر منع قانونی دارند. 

اسلامی اظهارداشت: با توجه به اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته به زودی این معاذیر قانونی برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی نیز به موازات بارگذاری اطلاعات لازم را در این سامانه آغاز کرده است.   صدور برگه ‌های مالیاتی خانه‌های خالی از تابستان امسال 

وزیر راه و شهرسازی گفت: بسیار خوش بین هستیم که در همین تابستان برگه‌های مالیاتی برای کسانی که خانه‌های خالی دارند، صادر شود.

 وی افزود: خانه‌های خالی متعلق به هر فردی که باشد سرمایه ملی محسوب می‌شود. 

 اسلامی بیان داشت: دو میلیون واحد مسکونی بدون استفاده در کشور وجوددارد که اگر این واحدها در بازار عرضه شوند بی تردید گشایشی در زندگی مردم و کسب و کارها بوجود خواهد آمد. 

وی ادامه داد: مالیات بر خانه‌های خالی شاید عدد بزرگی به لحاظ مالیاتی نباشد ولی عدالت اجتماعی در پرتو این مهم اتفاق خواهد افتاد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به اینکه حوزه مسکن حوزه حقوق خصوصی است، گفت: طبق قوانین موجود کشور اگر مالک و مستاجر سر اجاره به اشکال بربخورند دادگاه بین آن‌ها حکمیت می‌کند. 

وی افزود: قیمت‌های که در بازار مسکن اتفاق می‌افتد ربطی به عرضه و تقاضا ندارد. 
 اسلامی اظهارداشت: افزایش قیمت مسکن در اختیار بخش مسکن نیست بلکه بازارهای موازی هستند که بر این بازار تاثیر می‌گذارند.
وی ادامه داد: دولت جامعه هدفی را که به موجب قانون وظیفه دارد مورد پشتیبانی و حمایت قرار دهد  قشر متوسط به پائین جامعه (دهک هفت ) است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارتخانه مزبور به وفور زمان در اختیار این افراد قرار داده تا در طرح ملی مسکن ثبت نام کنند.
وی در ادامه افزود: سرجمع یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند. 
اسلامی بیان داشت: چند استان در کشور وجود دارد که بالای ۷۰ درصد ثبت نام کنندگان منزل مسکونی دارند یا از تسهیلات مسکن (زمین، مسکن و وام مسکن) استفاده کرده اند.
 وی ادامه داد: استانی داریم که ۷۷ درصد و استانی داریم که ۲۹ درصد از ثبت نام کنندگان در طرح ملی مسکن ریزش داشته اند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: میانگین ریزش ثبت نام کنندگان در این طرح ۵۰ درصد است یعنی ۸۰۰ هزار نفر در کشور داریم که باید صاحب خانه شوند.
وی افزود: برای این ۸۰۰ هزار نفر برنامه ریزی شده و این افراد با در اختیار قرار دادن زمین یا متصل کردن به پروژه‌های اقدام ملی مسکن تحت پوشش قرار می‌گیرند.    تفاهم‌نامه وزارت راه و آموزش و پرورش برای ساخت مسکن فرهنگیان
اسلامی بیان داشت: وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش برای مسکن فرهنگیان منعقد کرده است.
وی گفت: فهرستی که این وزارتخانه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده ۱۷۵ هزار نفر است که با پالایش و غربالگری صورت گرفته طبق مولفه‌های قانونی ۷۵ هزار نفر واجد شرایط و ۱۰۰ هزار نفر ریزش داشته اند.
 وزیر راه و شهرسازی افزود: سرجمع یک میلیون واحد مسکونی در هدف کمی این وزارتخانه برای سال جاری قرار گرفته که ۸۰۰ هزار واحد برای  مناطق شهری و ۲۰۰ هزار واحد برای مناطق روستایی است.
وی اظهارداشت: در اکثر شهرهای کوچک و متوسط زمین بصورت گروهی در اختیار افراد قرار می‌گیرد و یک مجری ذی صلاح و سازمان نظام مهندسی بصورت مشترک برای احداث اقدام می‌کند و جایی که پروژه ساختمانی شروع شده پروژه به متقاضیان معرفی می‌شود.
اسلامی در پاسخ به این پرسش که ۴۰۰ هزار واحد مسکونی از کجا آمده است، گفت: پروانه‌های که در چهار سال گذشته صادر شده و منازلی که توسط مردم ساخته شده نزدیک به ۳۰۰ هزار واحد بوده است. 
وی افزود: بهترین زمان در کشور زمانی بوده که ۹۰۰ هزار واحد در کشور ساخته شده البته پروژه‌های دولتی هم بوده که به این ساخت و ساز کمک کرده است.
وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: در برنامه پنج ساله ششم توسعه تکلیف قانونی برای دولت این بوده که سالانه تولید ۹۰۰ هزار واحد مسکونی (200 هزار روستایی و ۷۰۰ هزار شهری) را برنامه ریزی کند.
وی یادآور شد: اگر این ۷۰۰ هزار واحد شهری را از ۳۰۰ هزار کسر کنید می‌ماند ۴۰۰ هزار واحد مسکونی مورد نیاز که باید ساخته شود. 
پ/ق

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی مسکن ملی مسکن فرهنگیان مالیات بر خانه های خالی وزیر راه و شهرسازی گفت واحد مسکونی وزارت راه هزار واحد هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان

طرح نهضت ملی مسکن به عنوان اولویت دولت سیزدهم با هدف خانه دار شدن دهک‌های پایین جامعه در همدان با جدیت و شتاب در حال اجرا است.

قرار است سالانه یک میلیون واحد مسکونی در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخته و تحویل متقاضیان شود که سهم استان همدان ۱۳۰ هزار واحد در این طرح است که ساخت مسکن روستایی و بازآفرینی شهری نیز به این تعداد اضافه شده است.

در استان همدان حدود ۹۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند برای این طرح و با توجه به اقداماتی که به ویژه در بحث تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده، روند اجرای این طرح در استان شتاب بیشتری به خود گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: در این استان ظرفیتی که در شاخه روستایی نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده و ساخت ۱۴ هزار واحد و در خصوص طرح بازآفرینی مسکن نیز ساخت ۱۴ هزار واحد پیش بینی شده است و مابقی ظرفیت در بحث ساخت نهضت ملی مسکن و خودمالکی است.

مسعود رضایی افزود: زمین مورد نیاز این طرح در همه شهر‌های استان تامین شده و فقط در شهر همدان ۱۳ هزار واحد در دست ساخت است که برخی از آنها از جمله طرح‌های شهرک بهشتی و ۱۲۰ واحدی شهرستان بهار با سرعت بالا در حال اجرا و در آستانه تکمیل شدن قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • برنامه های بخش مسکن و شهرسازی در ۱۴۰۳ تشریح شد
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود