Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری «رویترز» به نقل از سه منبع آگاه ازمشخص کردن چارچوبی توسط عربستان سعودی برای پایان دادن به درگیری‌ها در جنوب یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سه منبع سعودی اعلام کردند، ریاض برای پایان دادن به درگیری‌های اخیر میان نیروهای دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب (المجلس الانتقالی الجنوبی) چارچوبی ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سه منبع به خبرگزاری «رویترز» گفتند، ریاض در نوامبر گذشته پیشنهادی برای اجرای توافق تقسیم قدرت در جنوب یمن ارائه کرده اما تاکنون اجرا نشده است.

در ادامه این گزارش آمده: در پیشنهاد مذکور، آتش‌بس در استان ابین و لغو حالت فوق‌العاده (خودمختاری) توسط شورای انتقالی جنوب مطرح شده تا پس از آن «عبد ربه منصور هادی» که مورد حمایت ریاض است یک استاندار و رئیس (دستگاه) امنیت برای عدن تعیین و نخست‌وزیر را با هدف تشکیل دولت انتخاب کند، دولتی که شورای انتقالی نیز در آن مشارکت داشته باشد. در مرحله بعد شورای انتقالی نیروهای خود را از عدن خارج و در ابین مستقر می‌کند تا دولت پس از آن تشکیل شود.

دو منبع از سه منبعی که ذکر شده به رویترز گفته‌اند، شورای انتقالی مورد حمایت امارات خواستار تشکیل دولت قبل از انتقال نیروهایش از عدن است.

در آوریل گذشته شورای انتقالی اعلام خودمختاری کرد و درگیری‌ها در جنوب یمن بر پیچیدگی وضعیت این کشور افزوده است.

طرح امروز دولت سعودی در حالی ارائه می‌شود که درگیری‌ها از تابستان سال گذشته میان دولت مستعفی منصور هادی و شورای انتقالی جنوب آغاز شد و بیش از پنج ماه طول کشید تا ریاض طرفین را پای قرارداد صلح در آبان ماه ۹۸ بیاورد؛ اما از فردای امضای توافق، بار دیگر درگیری‌ها آغاز شد؛ تا جایی که شورای انتقالی در هفتم اردیبهشت در استان‌های جنوبی اعلام خودمختاری کرد.

در حال حاضر استان «عدن» در کنترل این شورا قرار دارد و طرفین کماکان در استان «ابین» درگیر هستند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: عربستان سعودی یمن ریاض رویترز عربستان سعودی یمن ریاض رویترز شورای انتقالی درگیری ها جنوب یمن سه منبع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) شکست تیم ملی فوتسال برابر مراکش و درگیری شدید در پایان بازی

تیم ملی فوتسال ایران در نخستین دیدار خود در تورنمنت چهار جانبه ویتنام با نتیجه 5 بر 4 مقابل مراکش شکست خورد. مهدی کریمی (2 بار)، سالار آقاپور و بهروز عظیمی گل‌های تیم کشورمان را به ثمر رساندند.

در لحظه پایانی این مسابقه بین بازیکنان دو تیم درگیری شدیدی به وجود آمد. این اتفاق پس از آن رخ داد که عظیمی خطای شدیدی روی بازیکن حریف انجام داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • بزن‌بزن بی‌سابقه در نبرد حساس لیگ یک (عکس)
  • شکست شاگردان شمسایی در نخستین گام از تورنمنت ویتنام/ درگیری شدید در پایان بازی!+ فیلم
  • (ویدئو) شکست تیم ملی فوتسال برابر مراکش و درگیری شدید در پایان بازی
  • دستگیری عاملان ۳ قتل مرد جوان در جنوب تهران
  • دستگیری عاملان قتل ۳ مرد جوان در جنوب تهران
  •  ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران 
  • ۳۰ شهید در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان شفا
  • اقبال شاکری: قانون نهضت ملی مسکن مختص به یک دولت و مجلس خاص نیست !/ هیچ اقدام بلندمدت در مورد مسکن اجاره‌ای انجام نشده + فیلم
  • اقبال شاکری : قانون نهضت ملی مسکن، مختص به یک دولت یا مجلس خاص نیست ! / هیچ اقدامی در مورد مسکن اجاره‌ای بلندمدت انجام نشده است + فیلم
  • باید اسرائیل را وادار کنیم تا مصوبه آتش بس را اجرا کند