Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مسئول شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: دانشگاهیان باید شهید چمران را الگوی علمی و عملی خود قرار دهند؛ اگر این اتفاق بیفتد، ما به دانشگاهی موثرتر و عظیم‌تر در سطح جهان دست می‌یابیم.

حجت‌الاسلام احمد ترابی امروز، ۲۹ خرداد، در مراسم بزرگداشت شهید چمران و روز ملی بسیج اساتید که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، بیان کرد: شهید چمران علاوه بر اینکه یک نخبه علمی، فرهنگی و هنری بود، یک انسان عارف و معنوی نیز بود و از تمام توان خود در دفاع از مظلومان و مبارزه با ظالمان استفاده می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گویاترین عبارت برای توصیف این شخصیت بزرگ استاد تراز دانشگاه اسلامی بوده و است. امروز به برکت خون شهدا و شهید چمران که تندیس او در قلب همه ما اساتید حضور دارد، تندیسی که طول و عرض ندارد ولی معنا دارد، بیش از ۸۰ درصد اساتید ما اهل جهاد، مبارزه در راه خدا و حفظ استقلال کشورهستند.

مسئول شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: از زمانی که مقام معظم رهبری نسبت به تولید علم تاکید کردند کمتر استادی در دانشگاه داریم که به فکر اقتصاد و معیشت مردم نباشد و تولید علم نکرده باشد.

وی ابراز کرد: با توجه به شکوفایی معنوی و به برکت خون شهدا کمتر استادی داریم که الگویش شهید چمران نباشد. اگر می‌شنویم تعداد کمی از افراد که دوتابعیتی می‌شوند و برای تولد فرزندانشان، همسرباردار خود را به اروپا می‌برند تا نسل آن‌ها بعدا از امکانات آن‌ها استفاده کنند و یا اگر تنگنا ایجاد شد، جایی برای رفتن داشته باشند، نباید فقط به این‌ها نگاه کنیم. باید به جمعیت اساتیدی نگاه کنیم که نمازخانه‌ها را پر کرده ‌است؛ وقت اذان ظهر خیل عظیمی از اساتید در صف نماز قرار می‌گیرند که این نشانه پیروی از خط شهید چمران است.

ترابی افزود: در طول این ۳ ماه که مقام معظم رهبری فرمودند جهش اقتصادی، مسئولان دانشگاه‌ها هر ماه همایش و سمینارهای علمی را با این محوریت برگزار کردند. امروز دیگر زمانی نیست که اگر استادی توان علمی و اخلاقی نداشت، به خاطر پارتی بازی او را به کارگیری کرد. امروز این افراد جایی ندارند و به برکت اعتقاد مسئولان دانشگاه‌ها، هرگز به جایگاه استادی دست پیدا نمی‌کنند.

بسیج اساتید منویات مقام معظم رهبری را عملیاتی کند

در ادامه مسعود طاهری لاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، به شرح ویژگی‌های برجسته شهید چمران پرداخت و گفت: این شهید بزرگوار مرد علم و عمل و دارای شخصیت چند وجهی در بحث تحصیل، فرهنگ، جهاد و مبارزه در قبل و بعد از انقلاب بود که توصیف شخصیت بزرگ مردی چون چمران بسیار دشوار است.

وی گفت: حتی شهادت ایشان نیز پر افتخار بود و امام راحل شهادت وی را انسان‌ساز عنوان کرد که این نشان می‌دهد به عنوان اساتید بسیجی باید یاد و خاطره این شهید عزیز را حفظ کرده و ادامه دهنده راهش باشیم.

طاهری لاری به نامگذاری ساختمان پردیس قاسم آباد دانشگاه آزاد به نام شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: راه شهیدانی چون چمران و سلیمانی که استکبار ستیز بودند و در مقابل بی‌عدالتی نظام سلطه ایستادگی کردند، باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان اقدامات این دانشگاه در راستای مبارزه با کرونا نیز بیان کرد: با وجود کمبودها تولید مواد ضدعفونی کننده، دستگاه تنفسی، ماسک و سایر ملزومات با مشارکت بسیج اساتید استان را در ایام پیک کرونا آغاز کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی همچنین با اشاره به سخنان رهبر انقلاب بیان کرد: رهبری فرمود باید در بخش‌های مختلف تحول ایجاد شود. پیشنهاد دارم چون ما وظیفه عملیاتی کردن مطالبات رهبری را داریم، یک کمیته راهبری تحول در ساختار بسیج  اساتید شکل بگیرد.

طاهری لاری گفت: امروز در حوزه‌های اجتماعی و خانواده نیازمند تحول هستیم که در این خصوص نیز باید وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامي نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها مقام معظم رهبری خراسان رضوی دانشگاه ها شهید چمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به خدمت سربازی

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعزام همزمان مشمولان دانشگاهی و غیردانشگاهی پایه خدمتی اردبیهشت ماه ۱۴۰۳ در روز شنبه یکم اردیبهشت ماه از شهرستان‌های معین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح این خبر اظهار داشت: اعزام مشمولان  دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی آذر 1402 راس ساعت 6 و 30دقیقه صبح روز شنبه، یکم اردیبهشت 1403 در 2 نقطه از استان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، جویبار، سیمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فریدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهید زارع شهرستان ساری واقع در کیلومتر 2 جاده نکا در ساعت تعیین شده به مراکز آموزشی  اعزام خواهند شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران در ادامه سخنانش اظهار کرد: مشمولان ساکن شهرستان‌های محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر باید در ساعت تعین شده برای اعزام به مراکز آموزشی به مجتمع تفریحی سیترا (پلاژ حسینی) شهرستان نوشهر  مراجعه کنند.

وی افزود: کلیه مشمولان تخصیص داده شده به مراکز آموزش داخل استانی شامل مراکز آموزشی شهید ادیبی مرزن آباد چالوس، شهید قاسمیان شیرگاه و المهدی (عج) سپاه بابل با کد 536،  طلبه‌های طرح هجرت با کد 719 و 720 و شهید آیت الله خاتمی یزد(قرارگاه سازندگی خاتم) با کد 388 باید در زمان مقرر بصورت انفرادی به مراکز آموزش اعزام معرفی شوند و نیاز به حضور در محل اعزام استان نمی‌باشد.

کریم پور تأکید کرد: همراه داشتن اصل برگ اعزام، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص متأهلین، پدر نظامی شاغل یا وابسته، گواهی فوت والدین، جانبازان و خانواده درجه یک شهداء و غیره برای مشمولان در روز اعزام ضروری است. مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعایت بهداشت فردی از قبیل: کوتاه کردن موی سر، گرفتن ناخن و غیره وسایل شخصی و بهداشتی را به‌ همراه داشته باشند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران با استناد ماده 19 قانون خدمت وظیفه عمومی یادآور شد: کسانی که به سن 18 سال تمام می‌رسند، پس از انتشار آگهی احضار موظفند ظرف شش ماه خود را به سازمان وظیفه عمومی معرفی و سازمان مکلف است، حداکثر ظرف شش ماه تکلیف مشمولین  وظیفه را تعیین نماید و آنها را به خدمت اعزام یا برابر مقررات از خدمت دوره ضرورت معاف کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهبود طعم و بوی آب همدان بر عهده آبفا و آب منطقه‌ای است
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • اساتید دانشگاه‌های جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند/ رونمایی از وبگاه تحریم علمی اسراییل
  • نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس
  • اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند
  • آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی
  • زمین چمن مصنوعی مدرسه ماندگار شهید چمران افتتاح شد
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به خدمت سربازی
  • بیانیه ۶ هزار و ۴۰۰ تن از اساتید دانشگاه‌های کشور در حمایت از اقدام قانونی جمهوری اسلامی ایران