Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شرکت سپرده گذاری امکانی فراهم کرده که شرکت‌ها سود مجامع خود را از طریق این شرکت پرداخت کنند، سهامداران با عضویت در سامانه سجام و اعلام شماره حساب، سود مجامع را دریافت می کنند.
شرکت سپرده گذاری امکانی فراهم کرده که شرکت‌ها سود مجامع خود را از طریق این شرکت پرداخت کنند، سهامداران با عضویت در سامانه سجام و اعلام شماره حساب، سود مجامع را دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه، در برنامه «پایش» که با موضوع «نقش سامانه سجام در ایفای حقوق سهامداران» پخش شد، با اشاره به هیجانات در بازار سرمایه، گفت: افراد جدیدی که وارد بازار بورس می شوند، از دانش و تجربه کافی برخوردار نیستند، به همین دلیلی ریسک پذیری بازار افزایش داشته و افزایش قیمت‌ها نیز در این موضوع است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از فارس : وی ادامه داد: مشکلی همیشگی سامانه معاملات نیز بر ریسک بازار افزوده است و این مشکل تبدیل به رویه شده است که هر لحظه باید منتظر خرابی آن باشیم.
حدادی افزود: یکی از اصول سرمایه گذاری، تشکیل سبد سرمایه گذاری است، صنعت پتروشیمی یکی از صنایع پرطرفدار و بزرگ بورس است که آن را از نظر ارزش بررسی می کنیم.
کارشناس اقتصادی برنامه پایش گفت: صنعت پتروشیمی از آن جهت که 20 درصد اقتصاد کشور را تشکیل می دهد، یکی از صنایع استراتژیک کشور است، این صنعت در سال‌های اخیر نیازهای کشور را مرتفع کرده و ارزآوری آن نیز بر اهمیت صنایع پتروشیمی افزوده است.
حدادی افزود: تنوع محصولات صنعت پتروشیمی، باعث شده است که بازار گسترده‌ای در کشور داشته باشد و از نظر صادرات نیز صنعتی رو به جلو باشد.
وی ادامه داد: کاهش قیمت نفت، نرخ خوراک، تحریم‌های کشور و قیمت ارز از چالش‌های این صنعت است که سودآوری آن را با چالش مواجه کرده است.
کارشناس اقتصادی کشور با اشاره به سودآوری صنعت پتروشیمی، گفت: سود این صنعت در سال 97، حدود 24 هزار میلیارد تومان بوده که با یک رشد دو برابری در سال 98، به بیش از 45 هزار میلیارد تومان رسید، ارزش بازار این صنعت نیز از 160 هزار میلیارد تومان در سال 97 به 411 هزار میلیارد تومان در سال 98 رسیده است.
حدادی در خصوص سود سهام شرکت‌ها نیز بیان کرد: هفته گذشته 21 شرکت، نحوه پرداخت سود مجمع خود را اعلام کردند، که از این تعداد 18 شرکت همانند گذشته این سود را پرداخت می‌کنند و باید برای دریافت آن به بانک‌ها مراجعه نمود.
وی گفت: شرکت سپرده گذاری در حال حاضر این امکان را فراهم نموده که شرکت‌ها سود مجامع خود را از طریق این شرکت پرداخت کنند، به این صورت که سهامداران با عضویت در سامانه سجام و اعلام شماره حساب، سود مجامع را دریافت می کنند.
تحلیلگر بازار سرمایه افزود: میزان سود مجامع این 18 شرکت، بیش از 3 هزار میلیارد تومان است، ممکن است نیمی از مردم برای دریافت آن به بانک‌ها مراجعه نکنند، بنابراین راه اندازی سامانه سجام گامی مهم برای رسیدن مردم به این پول و حق خود است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان سامانه سجام صنعت پتروشیمی سود مجامع شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ مهدی مهرانگیز با بیان اینکه در شماری از استان‌های کشور این سامانه راه اندازی شده است افزود: هم استانی برای دریافت پاسخ حقوقی خود می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ با این سامانه صحبت کنند و پاسخ خود را از وکلا دریافت کنند و بعد از ظهر نیز از طریق تماس با شماره ۱۲۹ به صورت گویا سوال مدنظر خود را پرسیده و جواب را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد دادیم که پاسخگویی حضوری البته به صورت رایگان هم داشته باشیم، زیرا برخی سوالات نیاز به توضیح بیشتر برای مردم دارد که قول داده شده این مورد هم انجام شود.

رئیس اداره معاضدت، وکالت اتفاقی و تسخیری و نائب رئیس شورای عالی مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: سامانه تلفنی ۱۲۹ در مرکز استان بوشهر با حضور رئیس کل دادگستری، هیئت مدیره مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با هدف تحقق سند تحول قضایی راه اندازی و افتتاح شده است.

عزالدین سلیمانی افزود: این طرح در ۲۸ استان کشور راه اندازی و شروع به کار کرده است تا مردم با تماس با این سامانه پاسخ سئوالات حقوقی خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه افزون بر ۶۲ وکیل در کشور در این طرح مشارکت دارند اضافه کرد: وکلا به صورت نوبتی و برحسب تکالیف قانونی خود برای پاسخگویی همکاری می‌کنند که همگی از مرکز وکلای قوه قضائیه هستند.

نائب رئیس شورای عالی مرکز وکلای قوه قضائیه بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور با سامانه ۱۲۹ تماس گرفته و مشاوره خود را دریافت کرده اند و درصد بالایی از پرونده‌های ورودی به اماکن قضایی از طریق این سامانه حل و فصل شده است.

دیگر خبرها

  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی  
  • سامانه یکپارچه فروش خودرو تعطیل شد؟ / وزیر صمت: مشتریان مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند
  • سامانه یکپارچه فروش خودرو تعطیل شد؟ / وزیر صمت: مشتریان باید مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • شکوفایی تولید و رکوردشکنی فولاد هرمزگان در بهار 1403
  • ریزش سرمایه‌گذاری خارجی چین