Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:33:47 GMT

ائتلاف سعودی منکر کودک کشی در یمن شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۵۷۲۷

ائتلاف سعودی منکر کودک کشی در یمن شد

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، ائتلاف عربی روز پنجشنه، حذف نام خود از فهرست ناقضان حقوق کودکان توسط سازمان ملل را ستود و اعلام کرد که از همان روز نخست تاسیس، بر حفظ تدابیر پیشگیرانه برای حمایت از کودکان در یمن تاکید داشته است.

فرماندهی ائتلاف سعودی  ادعا کرد که عملکرد ائتلاف در جریان عملیات نظامی برای حفظ سلامت شهروندان و تمرکز بر حملات نظامی علیه پادگان حوثی ها(جنبش انصارالله یمن) و سامانه های موشکی و پرهیز از بمباران مناطق غیرنظامی کاملا شفاف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرماندهی از تصمیم آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل برای حذف نام ائتلاف عربی از فهرست کشتار کودکان قدردانی و یادآورشد که این موضوع بیانگر پیروزی اعتبار ائتلاف در برابر جامعه جهانی است.

گوترش روز دوشنبه ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی را سال‌ها پس از آنکه به دلیل کشتار کودکان در یمن به فهرست سیاه افزوده شده بود، از این فهرست خارج کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در حالی خروج ائتلاف سعودی را از این فهرست اعلام کرد که خود در همین گزارش به شورای امنیت سازمان ملل گفته است که این ائتلاف سال گذشته ۲۲۲ کودک را در یمن کشته است، اما به دلیل "کاهش چشمگیر و مداوم در کشتار و زخمی کردن از طریق حملات هوایی" از این فهرست خارج می‌شود.

سازمان ملل برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ و زمانی که «بان کی مون» دبیر کل آن بود ائتلاف سعودی را به فهرست کودک‌کش‌ها افزود، اما گزارش رسانه‌ها افشا کرد که عربستان با تهدید او به قطع بودجه سازمان ملل، این اقدام را لغو کرده است.

اما این سازمان بار دیگر در سال ۲۰۱۷ و در زمان دبیر کلی گوترش ائتلاف سعودی را به فهرست سیاه افزود.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف به اصطلاح عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طول این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ائتلاف سعودی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، عبدالله العنزی، سفیر عربستان سعودی در ایران اعلام کرد که محمد نوار العتیبی، سرکنسول جدید این کشور در شهر مشهد مقدس خواهد بود و به محض اتمام اقدامات لازم، مأموریتش احتمالا در دو هفته آینده شروع خواهد شد.

کد خبر 846669 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه مشهد

دیگر خبرها

  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • تجمع خودجوش بانوان بافقی در حمایت از طرح نور فراجا
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد