Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان گفت: آسیبی که بیش از هر چیز مردم را تهدید می کند مشکلات فضای مجازی است و هیچ مسئولی نیز پاسخگو نیست، افراد تصمیم گیرنده یا در حال لجاجت هستند یا از دنیای واقعی زمین اطلاعی ندارند و برای آنها شرایط مرگ، زندگی، بیماری و سلامت یکسان است، در هر شرایطی حرف خود را دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ ویروس کرونا که خیال قبولی در امتحانات را ندارد می خواهد با حذف و اضافه برخی مسئولین دلیل مشروطی خود را موجه کرده تا بلکه شهریه ترم های عقب افتاده اش را پرداخت نکند، به طوری که جان خیلی از دانشگاه های هرمزگان را گرفته و کلاس های حضوری را به مجازی تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین مسئولین باید تلاش کنند تا حکم اخراجی او را گرفته و پرونده قرمزش را به دست چپش داده و دانشجوی اخراجی محسوبش کنند اما گویا کرونا که حالا ستاره دار نیز شده است زورش بیشتر از مسئولین دانشگاه شده است، چرا که صدای دانشجویان را نیز درآورده است.


دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه هرمزگان در گفتگو با هرمز دذ خصوص تاثیر کرونا بر کلاس درس ها اظهار کرد: کامل و جامع نبودن آموزش های آنلاین و مشکل اینترنت و آنتن دهی باعث شده است تا کرونا تاثیر بسیار بدی در دانشجویان بگذارد.

وی که ترم ۲ دانشگاه است، افزود: به دلیل دوری از محیط دانشگاه، حس درس خواندن نیز از بین رفته و احساس مسئولیت در قبال آموزش هایمان کم رنگ شده است علاوه بر این با خبر شدن از مبتلایان به کرونا و مرگ اطرافیان حال روحی خوب را از ما گرفته است.


این دانشجوی دانشگاه هرمزگان ادامه داد: اساتید در پیام رسان های اجتماعی پاسخگوی بسیار خوبی هستند اما به دلیل اینکه مجبوریم از گوشی درس بخوانیم اثرمنفی روی چشمانمان گذاشته است.
دانشجوی ترم ۶ حوزه علیمه خواهران در رشته معارف تصریح کرد: کلاس های حضوری اثربخشی بیشتری دارد در کلاس های مجازی استرس این را داریم که از درسی جا ماندده یا مطلبی را متوجه نمی شویم که این خود باعث استرس می شود.


این دانشجوی حوزه علمیه خواهران بندرعباس افزود: مجبوریم قبل از اینکه استاد تدریس خود را آغاز کند از قبل مطالعه داشته باشیم تا بتوانیم در آن مدت اندک رفع اشکال نیز داشته باشیم یا جزوه ها را به طور کامل مینویسم که باعث اتلاف زمان بیشتری می شود.


وی ادامه داد: سرعت اینترنت ایران همیشه کم بوده است اما چون از شبکه های داخلی استفاده می کنیم و تمام اساتید در دسترس هستند این مشکل دیگر به چشم نمی آید، اگر مبحثی را که از طریق راه های ارتباطی پیام رسان های مجازی متوجه نشده ایم از طریق تماس تلفنی برای ما قابل فهم می کنند و حتی حساسیت بیشتری نسبت به کلاس های حضوری دارند تا مطلبی غیرقابل درک باقی نماند.


دانشجوی ترم ۵ رشته ادبیات دانشگاه پیام نور بندرعباس گفت: روند کلاس های مجازی نامنظم و حتی برخی کلاس ها نیز برگزار نمی شد، اساتید حضور نداشته و در پاسخگویی به دانشجویان اهتمام ندارند.


وی ادامه داد: دوبرنامه مجازی را ویژه دانشگاه پیام نور طراحی کرده بود اما با مشکلاتی نیز مواجه بود به مسئولین دانشگاه که اطلاع می دادیم ابراز امیدواری می کردند اما زمانی که تدریس آغاز می شد با مشکل قطع صدای استاد مواجه می شدیم و زمان هدر می رفت به همین دلیل مجبور شدیم از پیام رسان های خارجی استفاده کنیم.

 

این دانشجوی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: وعده اینترنت رایگان به دانشجویان داده بودند که محقق نشد و به علت سرعت کم اینترنت برخی از دروس را نمره صفر برایمان ثبت کردند.


ترم ۲ رشته حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز گفت: کرونا و برگزاری کلاس های آنلاین خیلی به ضرر ما بود، تدریس در فضای مجازی غیر قابل فهم است، به دلیل مشکل ایتنرنت نیز سایت دانشگاه ما را از بستر امتحان و حضور در کلاس خارج می کرد.


این دانشجوی دانشگاه آزاد واحد بندرعباس خاطرنشان کرد: در کلاس های آنلاین برخی از اساتید در دسترس و به موقع پاسخگو بودند اما برخی نیز حتی جواب تلفن ما را هم نمی دادند و از تماس ما ناراحت شده و برخی مواقع از گروه های مجازی نیز خارج می شدند.


دانشجوی رشته زیست شناسی دانشگاه هرمزگان ضمن تشکر از اساتید که در دسترس و پاسخگوی سوالات دانشجویان هستند، گفت: کلاس های آنلاین و مجازی تاثیر بسیار بدی در روند تحصیل ما داشته است، سایت ها به شدت شلوغ و زمان پاسخ دهی به سوالات بسیار کم است.


این دانشجو نیز که ترم ۲ دانشگاه هرمزگان است، تصریح کرد: با این حجم ترافیک و سرعت پایین اینترنت تا جواب امتحان را ارسال می کنیم سایت از دسترس خارج شده و در نتیجه نمره نداریم، برخی دانشجویان که در روستا هستند نیز به دلیل سرعت پایین اینترنت مجبور به طی مسیر به شهرها هستند و این کار را برایشان سخت کرده است.


دانشجوی رشته ریاضی دانشگاه هرمزگان نیز گفت: سرعت پایین اینترنت مشکلی است که با آن دست و پنجه نرم می کنیم، سطح تمام اساتید و کلاس ها نیز یکی نبوده و برخی خوب و برخی بد هستند.
وی افزود: به دلیل سوالات متداول و تکراری که در گروه دانشجویان ارسال می کنند برخی اساتید خسته شده و دیگر پاسخ نمی دهند.

تهدید به فرصت تبدیل می شود، اگر لجبازی نکنیم

موسی جاودان عضو شورای پیشگیری از وقوع کل جرم دادگستری استان و عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان در گروه مشاوره و روانشناسی در گفتگو با هرمز اظهار کرد: کرونا یک حادثه غیرمنتظره و شوک بزرگی بود که کشورایران با تمام سازمانها، نهادهای آموزشی، پرورشی، تربیتی و وزارت علوم آمادگی این کار را نداشت و به صورت ناگهانی وارد حوادث غیر مترقبه شد، زمانی هم که جامعه، افراد، آموزشگاه ها، سازمان ها و نهادها آمادگی نداشته باشند آسیب بیشتری می بیند.

عضو شورای پیشگیری از وقوع کل جرم دادگستری استان هرمزگان افزود: آسیبی که بیش از هر چیز مردم را تهدید می کند مشکلات فضای مجازی است و هیچ مسئولی نیز پاسخگو نیست، افراد تصمیم گیرنده یا در حال لجاجت هستند یا از دنیای واقعی زمین اطلاعی ندارند و برای آنها شرایط مرگ، زندگی، بیماری و سلامت یکسان است، در هر شرایطی حرف خود را دارند.


جاودان ادامه داد: مسئولین باید پاسخ دهند که چرا پس از این همه مدت که در چهارمین ماه از دنیای پراسترس کرونا هستیم اما باند اینترنت افزایش نیافته است و باید توجه داشت که مشکلات این دنیای مجازی اضطرابی افزون بر استرس های دیگر است.


وی اضافه کرد: دانشجویانی داریم که در روستای دورافتاده قشم، بشاگرد و حتی بم هستند و از خدمات اینترنت محروم مانده اند و استرس شدید به خود و خانواده شان برای دسترسی به اینترنت وارد می کنند.


این تحلیل گرنگاه مدیران به آسیب های اجتماعی با تاکید براینکه آسیب ها و تهدیدها گاهی اوقات می توانند یک فرصت مناسب برای ترقی، ارتقا و پیشرفت فراهم کنند به شرطی که لجاجت نکنیم، تصریح کرد: در چنین شرایطی کسب و کار اینترنتی و ارتباطات مجازی خیلی خوب می توانست کمک کننده باشد اما بسیاری از سایت های علمی و مطالبی که اندک ضرری برای سازمان ها و نهادها ندارد نیز فیلتر هستند و دسترسی به بسیاری از مقالات محدود است.


عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان خاطر نشان کرد: کرونا در آموزش مهم ترین مسئله تهدید کننده اما از طرفی فرصت برای مطالعه عمیق، بررسی و یک دانش واقعی در حد خلاقیت، کارآفرینی و ارزش آفرینی است.


وی افزود: آسیب وارد شده به فضای آموزشی به دلیل فرهنگ به وجود نیامده بود، بسیاری از آزمون هایی که از دانش آموز و دانشجو در بستر اینترنت و فضای مجازی گرفته می شود معمولا آن ها را به راه های تخلف و تقلب متوسل می کند که یک مسئله تهدید کننده است و دانش آموز و دانشجو را تنبل می کند، در همین شرایط نیز بازهم می توانس فرصت بسیار نابی برای دانش آموزان و دانشجویان باشد که در خانه بنشینند و تحقیق کنند.


مراکز علمی کاربردی هرمزگان ضعیف است


جاودان با بیان اینکه با وجود شرایط فعلی موجود برخی نهادها و سازمان ها تا حدودی توانستند این کار را درست انجام دهند، ادامه داد: دانشگاه هرمزگان که یکی از نهاد های آموزشی است با تعداد نیروی انسانی بالا به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی دانشجویان است برخی نواقض اینترنتی نیز دارد که خارج از اراده آن ها است و کل سیستم کشوری اجازه نمی دهد که سرعت بیش از این باشد یا فضای مجازی در اختیار باشد.


رئیس دانشگاه جامع علمی کابردی واحد استان هرمزگان اظهار کرد: برخی مراکز آموزشی مانند علمی کاربردی در این کار موفق نشدند آن هم به دلیل آن است که در این مراکز ۶۰ درصد مبانی درسی ها به صورت عملی است و باید در محیط واقعی کار باشد و اگر بخواهیم آن را اجرایی کنیم به یک سری شبیه سازها نیاز است.


جاودان در پایان تصریح کرد: مراکز علمی کاربردی در هرمزگان ضعیف است، دولتی ها که قوی تر بودند تعطیل شدند و عموما هم که خصوصی هستند اکنون با مشکل مواجه شده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه هرمزگان فضای مجازی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد

به گزارش خبرآنلاین، «نوید جعفرپور»، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان هرمزگان از تمدید مهلت ثبت نام بیمه بازنشستگی رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر خبر داد.

جعفرپور با اشاره به استقبال خوب بانوان هرمزگانی در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر در روزهای ابتدایی، گفت: در استان هرمزگان در یک اقدام جهادی و با اطلاع رسانی گسترده، طی ۶ روز بیش از ۴ هزار نفر از مشمولین عملیات پیش ثبت نام خود را انجام دادند.

وی افزود: به منظور بهره مندی تمامی مشمولین و با توجه به استقبال زیاد بانوان از ثبت نام در این طرح با موافقت دکتر برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، مهلت پیش ثبت نام مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر تا ۳۱ اردیبهشت ماه تمدید گردید.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان هرمزگان در پایان گفت: کلیه مادرانی که در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال هستند و تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنان از تاریخ ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ به بعد می‌باشد، فقط یک ماه فرصت دارند تا با مراجعه حضوری به ۵۸ دفتر کارگزاری صندوق در سطح استان و یا به صورت غیرحضوری با مراجعه به سایت صندوق به آدرس https://www.roostaa.ir نسبت به پیش ثبت نام خود در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری اقدام نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898662

دیگر خبرها

  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا و بازداشت اساتید و دانشجویان
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • راه اندازی سایت جدید موبایل همراه اول در روستای دودر سیریک
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی وحرفه‌ای سبزوار در حمایت از عملیات وعده صادق
  • "وعده صادق" آرزوی مسلمانان را محقق کرد/ جدا بودن شیعه و اهل سنت را دشمنان اسلام ایجاد کردند
  • داستان غمگین اینترنت؛ از شایعه تا واقعیت قطعی اینترنت و فیلترینگ