Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@22:48:49 GMT

تست منفی، صد در صد رد کننده عدم ابتلا به کرونا نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۵۸۹۱

تست منفی، صد در صد رد کننده عدم ابتلا به کرونا نیست

پزشک مرکز درمانی درکرمان گفت: تست منفی صددرصد رد کننده عدم ابتلا به کرونا نیست و مثبت شدن تست هم بستگی به نوع تستی دارد که انجام می شود؛ اگر مبنای تست شناسایی آنتی ژن باشد، سریع ترمثبت شده و خود را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر حسین اخواست پنجشنبه شب (29 خرداد) در ویژه برنامه مجازی «مطب در خانه» در پاسخ به فردی که یک هفته حس بویایی خود را از دست داده اما حس چشایی او مشکلی نداشته و علامت دیگری ندارد و تست pcr او منفی شده است؛ گفت: تست pcr منفی صد در صد رد کننده ابتلا به کرونا نیست؛ بنابراین چون شما علائم دیگری ندارید، جای هیچ گونه نگرانی نیست و توصیه می کنم اگر حس بویایی شما برنگشت برای بررسی مجدد مراجعه کنید در غیر این صورت جای هیچ گونه نگرانی نیست و سعی کنید فاصله اجتماعی خود را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنید و با افراد دیگر در تماس نباشید تا مسئله ای به وجود نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

پزشک مرکز درمانی در کرمان در خصوص اینکه آیا سوزش و درد گلو می تواند از علائم ابتلا به کرونا باشد؟ توضیح داد: سوزش و درد گلو به تنهایی می تواند از علائم کرونا باشد اما وضعیت فرد نیاز به شرح حال و معاینه دقیق دارد و در صورتی که فرد در سال های گذشته مخصوصاً در این فصل سابقه چنین وضعیتی را داشته، این حالت می تواند مربوط به یک آلرژی فصلی نیز باشد اما اگر علائمی مانند تب و لرز، تنگی نفس و حتی علائم گوارشی را پیدا کرد نیاز به بررسی دارد؛ در غیر این صورت توصیه می کنم از مایعات بیشتر استفاده کرده و از عوامل محرک مانند گرد و غبار، دود سیگار، عطر و ادکلن و هر عاملی که باعث تشدید این علائم می شود، پرهیز کنند تا علائم کنترل شود.

 

 

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای اگزما(خارش دست) دارو و درمانی پیشنهاد دارید؟ افزود: اگزما همان حساسیت پوستی است که می تواند به صورت یکسری ضایعات پوستی همراه با خارش خود را نشان دهد بنابراین توصیه می کنم تا دستتان را از تماس با هر عاملی که باعث تشدید و یا به وجود آمدن این ضایعات پوستی می شود، پرهیز بدهید.

 

 

 

اخواست ادامه داد: این ضایعات پوستی معمولاً با مواد شوینده به وجود می آیند بنابراین می توانید هنگام شستن ظروف و یا حتی زمان هایی که در تماس با این مواد شوینده هستید، از دستکش استفاده کرده و همچنین می توانید از داروهای ضد حساسیت موضعی برای کاهش علائم و خارش استفاده کنید.

 

 

 

وی در پاسخ به اینکه چند وقت بعد از مثبت شدن تست کرونا باید آزمایش سلامت داد؟ اظهار داشت: معمولاً افرادی که تست آن ها مثبت می شود بعد از دو هفته که از قرنطینه آن ها گذشت، مجدداً می توانند تست را انجام دهند البته بستگی به این دارد که تست pcr بدهند و یا اینکه آنتی بادی استفاده کنند؛ آنتی بادی البته می تواند در یکسری از مراحل، براساس مدت زمانی که از ابتلا به بیماری گذشته هنوز مثبت هم باشد.

 

 

 

پزشک مرکز درمانی در کرمان در پاسخ به فرد دیگری که از دیروز صبح دل پیچه(دل درد) شدید، تهوع و استفراغ داشته و شب کمی تب در حد 37.8 داشت و امروز بهتر شده اما دل درد خیلی شدید دارد به طوری که باید خمیده راه برود و اشتهایش نیز کم شده است؛ بیان کرد: با توجه به اینکه همیشه در فصل گرما بیماری های گوارشی، اسهال و استفراغ شایع است بنابراین به شما توصیه می کنم در صورتی که علائم شما به خصوص تب و یا علائم گوارشی ادامه پیدا کرد و با توجه به اینکه مواردی از ابتلا به کرونا به این صورت خود را نشان داده، جهت بررسی و مشورت با پزشکان مراکز درمانی 16 ساعته مراجعه کنید تا در صورت نیاز برای شما تست انجام شود.

 

 

 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه خواهر 19 ساله ام امروز صبح عمل آپاندیس انجام داده و از دیشب که در بیمارستان بستری شده پزشک جراح او خیلی آنتی بیوتیک به او تزریق کرده است؛ به نظر شما با توجه به بیماری کرونا، مصرف این همه آنتی بیوتیک لازم است و بدن او را ضعیف نمی کند؟ گفت: مصرف آنتی بیوتیک، بعد از عمل جراحی جهت کنترل عفونت های میکروبی بعد از عمل است و آنتی بیوتیک ها روی ویروس ها تاثیری ندارند بنابراین مصرف این آنتی بیوتیک ها هیچ مسئله و مشکلی از نظر اینکه ابتلا به کرونا ایجاد نمی کنند و یا اینکه اگر بعدا ًدچار این بیماری شدند روی وضعیت ایشان تاثیر نمی گذارد و مسئله ساز نیست، بنابراین نگران نباشید.

 

 

 

اخواست در پاسخ به فردی که بدن درد شدید، گلو درد و تب داشت؛ خاطر نشان کرد: توصیه من به شما این است که جهت انجام یک شرح حال دقیق و معاینه کامل به پزشک مراکز درمانی سطح شهر مراجعه کرده تا بر اساس آن در مورد شما تصمیم گیری شود.

 

 

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حس بویایی من خیلی کم شده و در قسمت بالای بینی حالت سرماخوردگی دارم(طوری که کمی سوزش دارد اما آبریزش و گرفتگی ندارد)؛ امروز تست pcr دادم که منفی بود؛ چه دارویی مصرف کنم؟ و اینکه تست آزمایش خون چقدر درست است؟ بیان کرد: با توجه به اینکه شما تست انجام دادید و منفی بوده تا حدود زیادی می تواند خیالتان از بابت عدم ابتلا راحت باشد؛ علائم شما می تواند به دلیل ابتلا به سرماخوردگی جزئی باشد البته بیشتر با توجه به فصل بهار، می تواند دلیل یک آلرژی یا حساسیت باشد بنابراین توصیه می کنم از عوامل محرک پرهیز کرده و مایعات بیشتر مصرف کنید و از هر چیزی که به آن حساسیت داشتید، پرهیز کنید تا علائمتان کاهش پیدا کند اما در صورتی که دچار علائم گوارشی و یا احیاناً تب و لرز، سرفه های مکرر و تنگی نفس شدید، حتماً جهت بررسی به یکی از مراکز مراجعه کنید.

 

 

 

پزشک مرکز درمانی در کرمان در خصوص اینکه وضعیت مشهد چگونه است؟ و آیا باید در ایام تابستان از ماسک و دستکش استفاده کنیم؟ توضیح داد: با توجه به اینکه طی روزها و هفته های گذشته سیر مبتلایان به بیماری کرونا، سیر صعودی بوده لذا توصیه می شود از مسافرت های غیر ضروری پرهیز کرده و در خارج از منزل به خصوص در مکان هایی که تجمع وجود دارد، از ماسک استفاده کنید تا زمینه های انتقال ویروس به وجود نیاید و به حداقل ممکن برسد.

 

 

 

وی در پاسخ به فرد دیگری که پرسید «دو ماه باردار هستم و ویار شدید دارم که گفتند به خاطر ورم معده است» افزود: در خصوص حالت تهوع و استفراغ در بارداری توصیه می شود مایعات کمتر مصرف کرده و از مواد خشک و خشکبار بیشتر استفاده کنید و همچنین در رژیم غذایی خود سعی کنید دفعات مصرف غذا را افزایش بدهید تا در جهت کنترل علائم کمک کننده باشد.

 

 

 

اخواست در پاسخ فردی که گفت چند وقت است در گلویم خلط جمع می شود و وسط سینه ام درد می کند؛ آیا نیاز است تست کرونا بدهم؟ اظهار داشت: شرایط شما نیاز به یک شرح حال و معاینه کامل نیاز دارد؛ معمولاً علت تجمع خلط در ناحیه حلق بیشتر به خاطر ترشحات سینوزیت ها است و مهمترین علت درگیری سینوزیت ها هم، آلرژی است که در اثر آن ترشح در ناحیه حلق جمع می شود بنابراین توصیه می کنم مایعات بیشتر مصرف کرده و از عوامل محرک پرهیز کنید و همچنین محلول آب نمک نیز قرقره کنید؛ جای هیچ گونه نگرانی از بابت ابتلا به کرونا در این وضعیت نیست.

 

 

 

وی در پاسخ به فردی که پیوند کبد شده و 5 روز است گرفتگی گلو، سرفه و بدن درد دارد؛ گفت: با توجه به اینکه شما جزو بیماران خاص محسوب می شوید، توصیه می شود جهت بررسی لازم حتماً با متخصص عفونی مشورت  کنید.

 

 

 

پزشک مرکز درمانی در کرمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه معمولاً چند روز بعد از ورود ویروس به بدن تست کرونا مثبت می شود؟ توضیح داد: مثبت شدن تست بستگی به نوع تستی دارد که انجام می شود؛ اگر مبنای تست شناسایی آنتی ژن باشد، سریع تر مثبت شده و خود را نشان می دهد و در صورتی که بر مبنای شناسایی آنتی بادی و پادتنی باشد که علیه ویروس در بدن ساخته می شود، چون یک پرسه زمان بر است معمولاً دیرتر خود را نشان می دهد.

 

 

 

 

وی در پاسخ به فرد دیگری که با یک مبتلا چند ساعت در اتاق بوده و بعد از سه روز تست آنتی بادی داده و منفی شده است؛ بیان کرد: تست منفی صد در صد رد کننده عدم ابتلا به کرونا نیست بنابراین توصیه این است که اگر دچار علائم تنفسی و یا حتی علائم گوارشی شده و به خصوص اگر تب و لرز پیدا کردید، حتماً جهت بررسی به پزشک مراجعه کنید.

 

 

 

وی در پاسخ به اینکه چند روز گلودرد شدید دارم؛ آیا می توانم از کپسول آنتی بیوتیک(چرک خشک کن) استفاده کنم؟ خاطر نشان کرد: صرف داشتن یک گلودرد مجوزی جهت مصرف آنتی بیوتیک نیست بنابراین توصیه می شود با رعایت نکات حفاظتی و بهداشتی، به پزشک جهت ارائه شرح حال و معاینه دقیق مراجعه کنید.

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا دکتر پاسخ به سوالات ابتلا به کرونا نیست پاسخ به فرد علائم گوارشی استفاده کنید توصیه می کنم توصیه می شود آنتی بیوتیک مراجعه کنید خود را نشان جهت بررسی آنتی بادی عدم ابتلا شرح حال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۵۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ دمنوش عالی برای داشتن پوستی شفاف

آفتاب‌‌نیوز :

نوشیدن دمنوش گیاهی مناسب همراه با رژیم غذایی سالم تاثیری مستقیم روی پوست‌تان دارد. اگر می‌خواهید از فواید این دمنوش‌ها بهره‌مند شوید، یک یا چند دمنوش زیر را وارد رژیم غذایی‌تان کنید:

۱. دمنوش نعناع

اگر به‌دلیل مشکلات هورمونی بیشتر مواقع مبتلا به آکنه می‌شوید، دمنوش نعناع مصرف کنید. منتول موجود در آن هورمون‌ها را متعادل کرده و جلوی تولید سبوم (چربی) اضافی را می‌گیرد. درضمن این دمنوش، چرخه سلولی را سرعت بخشیده و موجب از بین رفتن سلول‌های مرده پوست و در نتیجه شفاف شدن پوست‌تان می‌شود.

۲. دمنوش بابونه

دمنوش بابونه نه‌تنها از اضطراب می‌کاهد و آرامش‌بخش است، بلکه مشکلات پوستی را به‌طور طبیعی درمان کرده و موجب درخشانی پوست می‌شود.

درضمن برای درمان خستگی چشم‌ها و پف زیر آنها چای کیسه‌ای بابونه را مستقیما روی چشم‌هایتان بگذارید.

۳. دمنوش رویبوس

این دمنوش به‌دلیل اینکه سرشار از آنتی‌اکسیدان، زینک و اسیدهای آلفا هیدروکسی است، جلوی از دست رفتن چربی‌های زیرپوستی را گرفته و همچنین از پوست دربرابر صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

درضمن به‌دلیل زینک فراوانی که در این دمنوش وجود دارد، عدم تعادل هورمونی، برطرف شده و آکنه‌های احتمالی از بین می‌روند و پوست شفاف و درخشان می‌شود.

۴. دمنوش چای سفید

چای سفید، خالص‌ترین چای است که بیش از چای‌های دیگر آنتی‌اکسیدان دارد. این دمنوش فرایند پیری پوست را آهسته کرده و از تجزیه و نابودی کلاژن و الاستین که برای شادابی و سلامت پوست مفید هستند پیشگیری می‌کند.

۵. چای سبز

این دمنوش از التهاب‌های پوستی می‌کاهد و از پوست در برابر تشعشعات ماوراءبنفش نور خورشید محافظت می‌کند. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان است و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و درنتیجه صورت شفاف و درخشان می‌شود.

۶. دمنوش یاسمین

دمنوش یاسمین پوست را تغذیه کرده و به‌دلیل ویژگی‌های ضدالتهابی‌اش، از التهاب‌های پوستی می‌کاهد. در نتیجه آکنه و هر نوع جوش پوستی درمان می‌شود. اگر دمنوش یاسمین را روی پوست به‌صورت موضعی استفاده کنید، اثربخشی آن بیشتر می‌شود.

با مصرف هریک از دمنوش‌های فوق پس از مدتی از پوستی سالم و شفاف برخوردار خواهید شد.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • سمعکی که محاورات را به متن تبدیل می‌کند
  • ۶ دمنوش عالی برای داشتن پوستی شفاف
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • میوه‌ها و سبزیجاتی که عمر شما را طولانی می‌کنند
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان