Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جعفری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا  افزود: این نوع کشت به خاطر خروجی مناسبی که دارد طی سال‌های اخیر با فرهنگ‌سازی انجام شده با استقبال کشاورزان مواجه شده است.

وی ادامه داد:  کشت در فضای گلخانه برای تولید خیار سبز، گوجه فرنگی و انواع گل جزو این طرح است که با حمایت دولت روز به روز در شهرستان در حال گسترش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول بخش کشاورزی شهرستان اظهارکرد: برداشت محصولات کشاورزی در بخش گلخانه با اجرای این روش یک و نیم برابر زمین‌های زراعی با اّبیاری غرقابی است.

به گفته جعفری، برای فرهنگ‌سازی و گسترش این شیوه آبیاری و کشت تاکنون نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و از طریق فضای مجازی اقدامه شده و این دوره ها ادامه دارد.

اراضی کشاورزی مهریز  ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این میزان ۱۰ هزار هکتار باغات و بقیه مزروعی است و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

زمین‌های قابل‌کشت استان ۱۷۰ هزار هکتار است که در حال حاضر به دلیل تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی ، کاهش بارندگی و توسعه کشت گیاهان کم آبخواه ، از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت  ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار ( ۲۹ درصد) زارعی و ۸۱ هزار و ۱۶۴ هکتار ( ۷۱درصد) به کشت محصولات باغی اختصاص دارد.

در استان یزد سال ۹۷، ۵۹۰ هزار تن محصولات زراعی، ۲۵۳ هزار تن محصولات باغی،  ۵۱۰ هزار تن محصولات گلخانه ای و ۳۹۲ هزار تن محصولات دامی تولید شد.

در سال گذشته ۴۲۰ هزار تن ( ۶۰ درصد)  محصول به بازارهای روسیه و عراق و  کشورهای حوزه خلیج‌ فارس صادر ‌شد.

یزد از لحاظ تولید محصول گلخانه‌ای مقام دوم کشور را داراست و تاکنون در این بخش زمینه اشتغال ۱۶ هزار نفر فراهم شد.

برچسب‌ها مهریز آبیاری اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز آبیاری اراضی کشاورزی مهریز آبیاری اراضی کشاورزی هزار تن محصولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۶۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: پروژه رفع تداخلات که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان جهاد کشاورزی است، به منظور مشخص کردن اختلاف بین مردم با سازمان منابع طبیعی و سازمان اراضی زراعی اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید عماد شاهرخی_ روز سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین_ در دیدار با اهالی روستای دره دزدان منطقه دهپیر شهرستان خرم‌آباد اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای پروژه رفع تداخلات ارضی تاکنون ۱۱۰۰ پلاک رفع تداخل شده است که از این آمار ۱۰۰۰ پلاک با اهتمام دولت رئیسی و همراهی مردم در این دولت رفع تداخل شده‌اند.

وی گفت: در مجموع ۴۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و منابع ملی استان تثبیت شده است که از این مقدار ۲۹۰ هزار هکتار منجر به صدور سند شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: صدور سند باعث هویت گرفتن کشاورزان، افزایش ماندگاری کشاورزان در روستاها همچنین رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال در استان و روستاها می‌شود.

وی ضمن اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: با همت صورت گرفته در زمینه یکپارچه سازی اراضی زراعی در راستای تحقق جهش در تولید قدم برداشته‌ایم.

شاهرخی در پایان تشریح کرد: بیش از ۴۵ هزار هکتار از ۴۰۰ هزار هکتار تثبیت شده جزو اراضی ملی بودند که به نفع مردم آزادسازی و به صورت زمین‌های قابل کشت در اختیار مردم قرار گرفتند.

کد خبر 745271

دیگر خبرها

  • اجرای حکم تخریب ساخت و ساز در برخوار
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری