Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:53:37 GMT

روزانه ۱۳ تن الکل در استان زنجان تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۷۰۰۲

روزانه ۱۳ تن الکل در استان زنجان تولید می‌شود

محمدرضا آبی‌پو روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: الکل و ماسک که جزء اقلام لوکس در سبد خانوارها محسوب می‌شد، پس از شیوع کرونا به صورت اجباری وارد سبد هر خانوار شد، به طوری که خانواده‌ها را به اجبار به سمتی ‌برد که باید برای این اقلام هزینه کرده و بخشی از درآمد خود را صرف خرید این اقلام کنند.

وی  اظهار کرد: طی تدابیر اتخاذ شده و به صورت متمرکز الکل و ماسک تحت کلید معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت بوده و سهمیه هر استان تعیین می‌شود، به طوری که دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان تعدادی از استان‌های مجاور را نیز همچنان حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد: با اقدامات انجام گرفته ۱۵۰ هزار عدد ماسک در هفته و ۶۰۰ هزار عدد ماسک به صورت ماهانه به بخش درمان استان تحویل داده می‌شود که طبق برنامه ریزی ها برخی از اقلام که اکنون در استان استفاده نمی‌شود به‌صورت استراتژیک ذخیره می‌شود که در این راستا تاکنون ۳۰۰ مورد حواله برای تامین اقلام بهداشتی برای ادارات استان صادر شده است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری زنجان ادامه داد: در زمان حاضر داروخانه های این استان در زمینه توزیع دستکش لاتکس با کمبود مواجه هستند که امیدواریم این مهم با همکاری و رایزنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری و مشکلات بوجود آمده برطرف شود.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر۱۴۰ داروخانه به‌عنوان شبکه اصلی توزیع الکل و مواد بهداشتی در زنجان تحت کلید تعاونی داروسازان استان انتخاب شده است که در این ارتباط اقدامات لازم انجام می گیرد.

آبی پور افزود: با کارهای انجام گرفته ۴۲۳ هزار عدد الکل ضدعفونی کننده در استان توزیع و ۳۴ هزار عدد نیز موجود و ذخیره شده است و علاوه بر آن، ۷۹ هزارو ۳۱۶ بسته ماسک ۵۰ عددی که تقریبا معادل سه میلیون و ۹۶۵ هزار عدد را شامل می شود ذخیره شده که اکنون می‌تواند وارد بازار شود.

وی اضافه کرد: از مجموع ۲۶۷ هزار و ۶۲۸ عدد ژل ضدعفونی کننده ۲۶۴ هزار عدد آن در استان توزیع شده و ۳۳ هزار و ۸۷۰ عدد نیز ذخیره و موجود بوده و دستکش نایلونی نیز به تعداد ۱۰ میلیون جفت تاکنون در استان توزیع شده است.

این مسؤول ادادمه داد: اقلام بهداشتی مانند ماسک برای مدارس استان تهیه شده که در صورت کمبود باز هم امکان تهیه ماسک برای مدارس وجود دارد.

به گفته آبی پور، هم اکنون ۲۸ هزار و ۱۹۷ کارگر در واحدهای صنعتی استان در تولید ماسک و اقلام بهداشتی شامل ژل و محلول های ضدعفونی کننده فعالیت می کنند.

برچسب‌ها کرونا ماسک هیدروژل استانداری زنجان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ماسک هیدروژل استانداری زنجان کرونا ماسک هیدروژل استانداری زنجان هزار عدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: توزیع بسته‌های معیشتی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل با بیش از هشت هزار سبد غذایی به رشد ۸۲ درصدی رسید.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته هشت هزار و ۶۱۸ بسته معیشتی برای خانواده‌های کم‌برخوردار در سطح استان توزیع شد که این رقم در مدت مشابه آن یک‌هزار و ۹۳۰ سبد بود.

وی افزود: ارزش این بسته‌های معیشتی توزیع شده در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این بسته‌های معیشتی در قالب طرح‌های پویش هلال رحمت، نذر خدمت ملی و استانی و نوروز در سطح استان زنجان و در محلات کم‌برخوردار ۲۰۲۰ توزیع شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: خیرین، نیکوکاران و مردم نوع‌دوست استان بازوی اصلی هلال احمر در توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های کم برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: طرح‌های بیان شده با همکاری کمیته امداد، آستان قدس رضوی، مراکز خیریه، معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و سازمان داوطلبان هلال احمر کشور اجرا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان، علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق کم‌برخوردار و محلات ۲۰۲۰ در پرداخت هزینه‌های دارویی و درمانی نیز از این خانواده‌ها حمایت مالی می‌کند.

هاشمی افزود: هلال‌احمر استان با استفاده از توان توانمندان و ظرفیت و کمک‌های خیرین بخشی از نیازهای نیازمندان را مرتفع می‌کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در سال گذشته نیز ۳۹ میلیارد و۲۱۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی برای بیماران نیازمند این استان که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نبودند، پرداخت شد.

کد خبر 747763

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • دردسرهای جالب مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • تداوم امدادرسانی به ۱۳ شهرستان سیل زده سیستان و بلوچستان
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان