Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین گفت: زمانی که ما مواسات می‌کنیم یعنی وارد میدان عمل صالح شده‌ایم، یک مسلمان زمانی که برای کمک به مسلمانان وارد می‌شود یعنی برای رضای خدا قدم برداشته است؛ فردی که اهل مواسات است اهل گذشت و عفو و صبر است و جزو محسنین محسوب می‌شود و جایگاه ویژه‌ای نزد خدای متعال دارد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در برنامه تلویزیونی «سروش آسمانی» که در موعد برگزاری‌ نماز جمعه از شبکه قزوین پخش شد، با اشاره به برپایی نمازجمعه از هفته آینده اظهار کرد: از خدای متعال می‌خواهیم که توفیق برگزاری نمازجمعه را به ما عنایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط استان قزوین را از نظر شرایط امنیت بهداشتی برای برپایی نمازجمعه مناسب اعلام کردند، از همه مردم عزیز این انتظار و توقع هست که به آیات سوره جمعه توجه کنند و زمانی که منادی نماز جمعه، مردم را فرا می‌خواند، ضمن رعایت اصول بهداشتی در مصلاهای نمازجمعه حاضر شوند.

وی افزود: الحمدالله که در شرایط فعلی موانع برگزاری نمازجمعه برداشته شده و همه به نمازجمعه دعوت می‌شویم و با رعایت شئونات بهداشتی نمازجمعه باشکوهی را شروع می‌کنیم تا خداوند برکات خود را نصیب همه ما کند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه در آیات پایانی سوره نحل می‌خوانیم که خدا با تقواپیشگان و محسنین همراهی می‌کند، بیان کرد: در آیه ۲۷ سوره نحل آمده است که خدا به رسول گرامی اسلام و همه پیروانش تا روز قیامت می‌فرماید، زمانی که با سختی‌ها مواجه می‌شوید در این فضا صبوری کنید، مبادا دچار حزن و اندوه شوید زیرا خدا با شما و همه کسانی است که اهل تقوا و احسان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در آیاتی از سوره نساء می‌خوانیم که از تعقیب مفسدان و ظالمان کوتاه نیایید، اگر رنج و دردی به شما وارد می‌شود این باعث نشود که کوتاهی کنید، این را بدانید که ایستادگی شما دشمن را دچار رنج می‌کند، بدانید که شما به خدا امیدوار هستید چیزی که دشمن از آن بی بهره است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: احسان را به معنای نیکوکاری می‌دانیم و محسن را فرد نیکوکار می‌شناسیم، اما از نگاه قرآن، احسان فقط به معنای نیکوکاری نیست بلکه ریشه در افکار و اندیشه‌ها دارد. خدا می‌فرماید کدام انسان نیکومنش‌تر است از کسی که به خدا ایمان آورده و عمل صالح انجام می‌دهد و خود را پیرو قرآن و دین و انبیای الهی و ائمه می‌داند.

وی با بیان اینکه احسان به معنای نیکومداری و نیکومنشی است، گفت: زمانی که ما مواسات می‌کنیم یعنی وارد میدان عمل صالح شده‌ایم، یک مسلمان زمانی که برای کمک به مسلمانان وارد می‌شود یعنی برای رضای خدا قدم برداشته است و با کمکی که غیرمسلمانان و کفار انجام می‌دهند متفاوت است زیرا اعتقاد ما این است که هرچقدر کمک کنیم خدای متعال چندبرابر آن را به ما برمی‌گرداند.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: فردی که اهل مواسات است اهل گذشت و عفو و صبر است و جزو محسنین محسوب می‌شود و جایگاه ویژه‌ای نزد خدای متعال دارد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در آیه ششم سوره لقمان می‌خوانیم که دنیاطلبان مقابل محسنین و متقین قرار دارند و اهل لهو هستند. یعنی در مقابل اهل حکمت و احسان و تقوا، اهل لهو و لعب قرار دارند.

وی ادامه داد: لهو مثل بیمار و آفتی است که به عقل آسیب می‌رساند، در این صورت عمل این فرد لعب می‌شود یعنی دنیا او را به بازی گرفته و حقیقت انسان و دنیا را درک نمی‌کند و چیزی از بندگی خدا نمی‌فهمد، زمانی که عمل دچار لعب شد گفتار دچار لغو می‌شود.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه لهو و لعب و لغو در مقابل حکمت و احسان و تقوا قرار دارد، گفت: در تاریخ اسلام، در زندگی چهره‌های شاخص بزرگان و علما شاهدیم آنهایی که اهل احسان و تقوا بودند در بین مردم مورد محبت و توجه قرار می‌گرفتند، سردار سلیمانی شخصیتی بود که عطر احسان را پخش می‌کرد بنابراین مورد عنایت و توجه همه تفکرات در جامعه قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خداوند درباره اهل احسان می‌فرماید بدانید که ما پاداش محسنین را ضایع نمی‌کنیم، همچنین خدا می‌فرماید ما محسنین را دوست می‌داریم و این بالاترین جایگاه است که مشمول محبت خدا قرار دارند.

انتهای‌ پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماز جمعه امام جمعه قزوین امام جمعه قزوین خدای متعال نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاج‌صفی در مهم‌ترین بازی فصل

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای هفته سی و سوم سوپر لیگ یونان، آ. ا. ک آتن که احسان حاج‌صفی را در لیست بازیکنان خود دارد، از ساعت 21 امشب در ورزشگاه اوپاپ آرنا به مصاف تیم رده دومی پاناتینایکوس خواهد رفت.

احسان حاج‌صفی که در فصل جاری سوپر لیگ یونان 15 بازی انجام داده و عملکرد درخشانی در سمت چپ خط دفاعی تیمش داشته، امشب هم جزو 11 نفر اصلی آ. ا. ک آتن مقابل پاناتینایکوس است.

مدافع چپ ایرانی آ. ا. ک آتن در پنج هفته گذشته سوپر لیگ یونان در ترکیب تیمش حضور داشته که امشب هم از ابتدا در دیدار سرنوشت‌ساز مقابل پاناتینایکوس به میدان می‌رود.

تیم فوتبال آ. ا. ک آتن با 72 امتیاز و یک امتیاز بیشتر نسبت به پاناتینایکوس، در صدر جدول سوپر لیگ یونان قرار گرفته که امیدوار است در بازی امشب به برتری برسد و نزدیک‌تر از همیشه به قهرمانی شود.

دیگر خبرها

  • حاج‌صفی در مهم‌ترین بازی فصل
  • سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند