Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@08:34:07 GMT

کشف جسد فرد غرق شده در سد الخلج بستان آباد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۰۷۵۹

کشف جسد فرد غرق شده در سد الخلج بستان آباد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی از یافتن جسد فرد غرق شده در سد الخلج خبر داد.

جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی، حوالی ظهر امروز جمعه ۳۰ خرداد ۹۹ بدنبال اعلام غرق شدن یک نفر از هموطنان در سد الخلج بخش تیکمه داش از توابع شهرستان بستان آباد، بلافاصله تیم‌های امدادی هلال احمر و اورژانس و آتش نشانی تبریز و نیروی انتطامی وسایر دستگاه‌های امدادرسان وارد عمل شده ودر محل سد حضور بهم رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حمید حسین پور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی که در محل سد حضور یافته و بر عملیات نیرو‌های جمعیت هلال احمر از نزدیک نظارت داشت در تشریح عملیات گفت: بمحض اعلام حادثه غرق شدن یکنفر در سد الخلج ابتدا از طریق (EOC) مرکز کنترل اطلاعات و هماهنگی عملیات‌های امدادی معاونت امدادونجات جمعیت هلال احمر استان نیرو‌های نزدیکترین پایگاه امدادی به محل حادثه فراخوانده می‌شود که در این حادثه با توجه به نزدیکی به پایگاه استاد شهریار قره چمن جمعیت هلال احمر بستان آباد ابتدا تیم امدادی آن پایگاه جهت ارزیابی و امدادرسانی وارد عمل شده و با توجه به نیاز به اعزام تیم تخصصی از تبریز هماهنگی لازم صورت پذیرفت و تیم غواصی با تجهیزات مربوطه در معیت معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان به محل اعزام شدند.

اوادامه داد: تیم‌های تخصصی معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان با بهره گیری از تجهیزات غواصی به همراه غواصان آتش نشانی تبریز وارد سد شده و به جستجوی فرد غرق شده پرداختند که در نهایت با یک کار گروهی و جستجوی نقاط مختلف سد، جسد فرد غرق شده حوالی ساعت ۱۵ توسط نیرو‌های هلال احمر و آتش نشانی پیدا و از عمق سد بیرون کشیده شد و تحویل مراجع مربوطه گردید.

اوخاطر نشان کرد: در این عملیات امدادرسانی ۲ تیم امدادی از جمعیت هلال احمر بستان آباد و ۳ تیم امدادی از معاونت امدادونجات استان متشکل از ۱۵تن از نجاتگران تلاشگر بهمراه مسئولین هلال احمر_ مسئول دفتر نمایندگی، معاون امداد و نجات و حراست استان و روسای شعب تبریز و بستان آباد و نیرو‌های زحمت کش انتظامی و نظامی و تیم اورژانس و غواصان خدوم آتش نشانی تبریز و میانه، مدیریت بحران شهرستان بستان اباد با هماهنگی مدیر کل محترم اداره کل بحران استانداری در محل حضور یافته و در عملیات امدادرسانی نقش آفرینی کردند.

او با اشاره به غرق شدن یک هموطن دیگر دو هفته (۱۴ خرداد ۹۹) پیش در همین سد از هموطنان خواست از ورود به داخل سد‌ها به هر عنوانی اکیدا خودداری کنند.

گفتنی است؛ چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۹ یک نفر در سد الخلج غرق شده بود که جنازه آن توسط غواصان آتش نشانی تبریز و نجاتگران جمعیت هلال احمر از آب بیرون کشیده شده بود./ باشگاه خبرنگاران 

غرق شدن جوان ایلامی در رودخانه سیمره

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر استان آتش نشانی تبریز سد الخلج فرد غرق شده بستان آباد غرق شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟

به گزارش پارس نیوز ، بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت اقدامات امدادی جمعیت هلال احمر برای سیل‌زدگان در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان گفت:‌ عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان مناطق جنوب شرقی کشور همچان ادامه دارد. این ماموریت از ۲۷ فروردین ماه و همزمان با موج جدید بارش های شدید در جنوب شرق کشور آغاز شده است و نیروهای جمعیت هلال احمر در همان لحظات اولیه در محل حاضر شده و اقدامات خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مجموعا تا صبح امروز به ۶۵ هزار و ۵۲۳ نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان امدادرسانی شده‌است، گفت:‌بیشترین ماموریت مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده است. در این ماموریت در گام نخست سه اردوگاه اضطراری در مناطق سیل‌زده ایجاد و در مجموع نیز برای ۴۵۰۹ نفر شرایط اسکان اضطراری فراهم شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که ناوگان هوایی هلال احمر در امدادرسانی به سیل‌زدگان مشارکت داشتند، گفت: با  بهره‌گیری از توان بالگردها، ۱۲۰۰ نفر از متاثرین حوادث جوی به مناطق امن منتقل شده و ۹ نفر از مصدومین سیل نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. در مجموع ۱۴۰۰ نیروی هلال احمر در ماموریت امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور مشارکت داشتند که علاوه بر امدادرسانی، از ۳۵۰ واحد مسکونی آب را تخلیه کردند.

وی تصریح کرد: از تاریخ ۲۷ فرویدن ماه لغایت سوم اردیبهشت ماه ۴۶ سورتی پرواز برای کمک رسانی به متاثرین از حوادث جوی در جنوب شرقی کشور انجام و ۳۴ تن اقلام امدادی و زیستی برای آن‌ها ارسال شد.

محمودی ادامه داد:‌ بر همین اساس ۸۹۷ دستگاه چادر، ۸۳۹۹ تخته پتو، ۴۴۲۹ تخته موکت، ۱۰ هزار کیلوگرم نایلون پوششی، ۴۲۶ ست شستشو، ۳۹۵ ست بهداشتی، ۱۱ هزار و ۲۷۶ بسته غذایی، ۱۱ هزار و ۳۸۶ بطری آب معدنی و ۱۱ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم برنج در میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: سیل اخیر بیشترین آسیب را به سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی آن وارد کرده و به همین علت امدادگران جمعیت هلال احمر تا حل مشکلات مناطق سیل زده در کنار مردم حاضر خواهد بود و کمک رسانی را ادامه می دهد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت