Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

حسام زکی، دستیار دبیرکل اتحادیه عرب روز جمعه گفت: «دبیرخانه عمومی درخواستی را از هیئت مصری دریافت کرده که بر اساس آن قاهره خواستار برگزاری یک نشست اضطراری در سطح وزرای خارجه اتحادیه است. هدف این نشست بررسی و ارزیابی تحولات اخیر در لیبی اعلام شده است».

اخبار بین الملل- زکی درباره چگونگی برگزاری این نشست گفت: «قرار است که این نشست از طریق فناوری ویدیو کنفرانس برگزار شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستیار دبیرکل اتحادیه عرب همچنین گفت که قرار است هماهنگی‌های لازم در این‌باره با ریاست اتحادیه عرب یعنی کشور عمان انجام شود و تاریخ  این جلسه متعاقبا اعلام خواهد شد.

روز پنجشنبه، عبدالفتاح السیسی گفت‌وگوی مفصلی  با عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر درباره تحولات کنونی در لیبی برگزار کرد و از او جزئیات تحولات اخیر در همسایه غربی را جویا شد.

سخنگوی اتحادیه عرب درباره محتوای احتمالی مورد گفت‌وگو در نشست اضطراری این اتحادیه، اظهار کرد: «طی این جلسه به بررسی تحولات فعلی در لیبی و اجرای ابتکار عمل قاهره درخصوص دستیابی به مفاد آتش‌بس گفت‌وگو خواهد شد».

 مصر بارها تاکید کرده که هیچ کشور خارجی نباید در امور داخلی لیبی دخالت کند. مصر با این وجود و بنا بر ادعای دولت وفاق ملی، حمایت‌های مختلفی را متوجه ارتش تحت امر حفتر کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قاهره اتحادیه عرب لیبی اتحادیه عرب حسام زکی نشست اضطراری اتحادیه عرب اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی

ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: در پی صدور هشدار هواشناسی به بارش ها و سیلاب‌های احتمالی در استان یزد سه نشست در استان یزد برگزار شده است و ۴۳ مصوبه حاصل نشست مدیریت بحران در استان یزد بود. 

وی ادامه داد: لغو مرخصی و آماده باش اعضای ستاد تا پایان هشدار، برگزاری نشست‌های هماهنگی لازم در شهرستان‌ها و ادارات، ایمن سازی نقاط تفرجگاهی، آماده باش ماشین آلات در نقاط حادثه خیز از مهمترین مصوبات این نشست بود. همچنین، مقرر شد دهیاری‌ها و شهرداری بازدید‌هایی از بند‌ها، رودخانه و مسیل‌ها به عمل بیاورند و برای ایمن سازی آنها اقدام کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: راهداری نیز بازدید از پل‌ها و آبنما را در دستور کار قرار دهند تا این نقاط نیز ایمن سازی شوند.

ملک زاده افزود: مردم نیز در نقاط حادثه خیز و نزدیک بستر رودخانه‌ها تردد نکنند و از پارک خودرو در این مکان‌ها خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • فعلاً نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد
  • نشست ادواری شهرداران کلان شهرها و مراکز استان ها در مشهد+ عکس
  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • اتحادیه اروپا بزودی درباره ارسال ضدهوایی به اوکراین تصمیم نمی‌گیرد
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی