Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@16:39:11 GMT

ظرفیت بهشت رضا(ع) رو به اتمام است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۱۱۵۱

ظرفیت بهشت رضا(ع) رو به اتمام است

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: اکنون ظرفیت بهشت رضا (ع) رو به اتمام است و این‌طور به نظر می‌رسد که باید عمده ظرفیت خود را در این آرامستان معطوف به رسیدگی به فضاهای عمومی و تسهیل بیشتر در امر زیارت اهل قبور نماییم.

محمدرضا کلائی امروز، ۳۰ خرداد ماه، در افتتاح پروژه به‌سازی و مناسب‌سازی مسیر دسترسی به آرامستان بهشت رضوان، عنوان کرد: در حال حاضر پروژه‌های زیادی در نقاط مختلف شهر در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این موضوع امیدواریم تیر ماه امسال به طور میانگین، هر روز شاهد افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی یک پروژه باشیم.

وی ادامه داد: کارکنان این پروژه در طی چهار ماه گذشته، با وجود شیوع ویروس کرونا علی‌رغم این که کارشان چندین برابر شده بود، به بهترین شکل و با رعایت تمامی نکات بهداشتی به مردم خدمات‌رسانی کردند.

شهردار مشهد در خصوص حضور مردم در کنار مدیریت شهری، اظهار کرد: تمام تلاش ما برای کسب رضایت مردم است. بسیاری از اوقات فراتر از وظایفی که روی کاغذ است را وظیفه خود می‌دانیم و به مردم خدمات‌رسانی می‌کنیم. حضور گروه‌های محلی و افرادی که از این خدمات استفاده خواهند کرد در کنار ما، سبب قوی‌تر شدن پیوند میان مردم و مدیریت شهری می‌شود.

کلائی خاطرنشان کرد: افتتاح پروژه ساماندهی و بهسازی راه دسترسی آرامستان بهشت رضوان از دو جهت اهمیت دارد. این امر سبب بهبود و ایمن شدن راه دسترسی برای ساکنان یازده روستای بخش مرکزی مشهد خواهد شد که در کنار آن دسترسی مردم به آرامستان بهشت رضوان تسهیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه «مدیریت شهری در حاشیه و خارج از حریم شهر مشهد بسیاری از خدمات را نمی‌تواند ارائه دهد»، تاکید کرد: ما مدام دنبال پیدا کردن راه‌هایی هستیم تا به تناسب شهر و فرا شهر مشهد با حمایت فرمانداری شهرستان مشهد خدماتی ارائه دهیم.

شهردار مشهد با بیان اینکه «پروژه بهسازی و مناسب‌سازی جاده بهشت رضوان یکی از نمونه‌های آن است»، افزود: اکنون ظرفیت بهشت رضا (ع) رو به اتمام است. این‌طور به نظر می‌رسد که باید عمده ظرفیت خود را در این آرامستان معطوف به رسیدگی به فضاهای عمومی و تسهیل بیشتر در امر زیارت اهل قبور نماییم.

کلائی بیان کرد: با توجه به این موضوع باید به سمتی حرکت کنیم که آرامستان اصلی شهر مشهد که خدمات پایه برای کفن و دفن را ارائه می‌دهد، بهشت رضوان باشد. باید ظرف مدت ۶ ماه آینده مطالعات مورد نیاز، آماده شدن اسناد و انتخاب پیمانکار جهت احداث راه دسترسی اصلی به آرامستان بهشت رضوان از کنار گذر شمالی مشهد انجام شود. باید بتوانیم تا پایان فصل پاییز عملیات اجرایی این مسیر را آغاز کنیم زیرا یکی از نیازهای مهم مردم برای استفاده از آرامستان بهشت رضوان ایجاد مسیر دسترسی اصلی به آن است.

وی ادامه داد: هرچند خدماتی که در حال حاضر در بهشت رضوان ارائه می‌شود، خدمات مناسبی است و قابل مقایسه با سال گذشته نیست. من نسبت به افزایش سرعت ارائه خدمات در این آرامستان تاکید دارم. درحال حاضر پروژه‌های زیادی در نقاط مختلف شهر درحال اجرا است و با توجه به این موضوع امیدوارم بتوانیم به طور میانگین در تیرماه امسال هر روز شاهد افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی یک پروژه باشیم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: از همکارانم می‌خواهم همانطور که طی سه سال گذشته هر پروژه‌ای را که شروع کردند در زمان خودش به پایان رساندند، با همان قوت و سرعت قبلی کار خود را ادامه داده و زمان‌بندی پروژه‌ها را مورد توجه قرار دهند.

کلائی با بیان اینکه «تیرماه امسال را ماه پر از پروژه می‌دانم»، افزود: امیدوارم سال ۹۹ سالی پررونق برای پروژه‌های شهری و سالی پر فایده برای مردم باشد. همچنین مدیریت شهری نیز بتواند در سایه توجهات حضرت رضا(ع) خدمات بیشتری به مردم ارائه دهد.

 ۷۰ درصد بهشت رضا(ع) پر شده است

همچنین در ادامه این مراسم، مهدی یعقوبی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه «نبود جاده مناسب یکی از علل استقبال نشدن از آرامستان بهشت رضوان است»، اظهار کرد: برای رفع این مشکل در مرحله اول مسیر دسترسی فعلی از جاده کلات به عنوان مسیر فرعی، مناسب‌سازی و به‌سازی شد و مطالعات برای احداث مسیر اصلی به آرامستان بهشت رضوان نیز آغاز شده است.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد مساحت آرامستان بهشت رضا(ع) از سال ۵۴ تا کنون برای دفن متوفیان مورد استفاده قرار گرفته است. به همین علت از مهر ۹۵ آرامستان بهشت رضوان با ۱۸۸ هکتار وسعت افتتاح شد که تا کنون تنها ۱۰۳۵ نفر در آن دفن شده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه «یکی از دلایلی که این آرامستان تاکنون آن طور که باید مورد استقبال واقع نشده، نبود راه دسترسی مناسب به آن است»، عنوان کرد: مشاور، برای رفع این مشکل هفت محور برای دسترسی به این آرامستان پیشنهاد داده است که از این میان راه دسترسی اصلی از طریق کنارگذر شمالی به عنوان بهترین مسیر انتخاب شد که مطالعات اجرای آن آغاز شده است.

یعقوبی ادامه داد: در حال حاضر برای دسترسی به آرامستان رضوان از مسیر فرعی واقع در جاده کلات استفاده می‌شود که پیش از این با عرض ۵ متر برای تردد نا ایمن، خطر آفرین و جواب‌گوی نیاز ۱۲ روستای اطراف نیز نبود. به همین دلیل شهرداری مشهد بهسازی، تعریض و مناسب سازی این مسیر را در دستور کار خود قرار داد.

وی تشریح کرد: اکنون با انجام اصلاحات هندسی، نصب علائم ترافیکی، زیرسازی و انجام روکش آسفالت عرض جاده دسترسی به آرامستان بهشت رضوان از ۵ متر به ۱۲ متر افزایش پیدا کرده و این جاده خطر آفرین برای تردد مردم به ویژه ساکنان یازده روستای اطراف ایمن‌سازی و استاندارد شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه« پر شدن ۷۰ درصد از ظرفیت بهشت رضا(ع)، ترافیک سنگین مسیرهای دسترسی و دوری راه این آرامستان برای ساکنان سایر نقاط شهر مشهد، از مشکلات فعلی آرامستان بهشت رضا(ع) است»، گفت: با توجه به این موضوع بهشت رضوان قرار است به عنوان آرامستان اصلی شهر به مردم شمال و شمال غرب مشهد خدمات‌رسانی کند.

یعقوبی تاکید کرد: با توجه به این امر برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات احداث مسیر اصلی دسترسی به بهشت رضوان از طریق کنارگذرشمالی آغاز شده و در آینده جایگزین مسیر کنونی خواهد شد.

همچنین در ادامه این مراسم رمضان‌علی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد؛ بیان کرد: در این دوره شورای اسلامی شهر مشهد با وجود شهرداری توانمند، کار کردن در مجموعه مدیریت شهری کفش آهنین و گام‌هایی محکم و بلند می‌طلبد.مدیریت شهری مشهد در توسعه شهر، رویکردی متوازن و عدالت‌ محور داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وی ادامه داد: خوشبختانه در این دوره از شورای شهر و مدیریت شهری مشهد شاهد تلاش‌های ارزشمندی برای جلب و افزایش رضایت عمومی هستیم. پروژه‌های مدیریت شهری برای استفاده شهروندان اجرا می‌شود که هدف از آن رضایت شهروندان است لذا مردم و شهروندان نیز باید پای ثابت آن باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه «مدیریت شهری مشهد در این دوره‌ خدمات چشمگیر و بی‌مانندی را در نقاط، مختلف شهر چه در مرکز و چه درحریم شهر ارائه کرده است»، تاکید کرد: شورای پنجم و مدیریت شهری در این دوره در توسعه شهر رویکردی متوازن و عدالت ‌محور داشته است. از جمله این اقدامات می‌توان به بهسازی و مناسب سازی محور دسترسی به آرامستان بهشت رضوان، بزرگراه اتصال محمدآباد به طرق، جاده دسترسی شهید بسکابادی و ... اشاره کرد.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم ‌برخوردار شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه «از منظر مدیریت شهری و شورای پنجم بخش مرکزی، رضویه، مشهد و روستاهای اطراف با یکدیگر تفاوتی ندارند»، افزود: مدیریت شهری و شورای شهر خود را خادم مردم می‌داند. بهسازی و مناسب سازی مسیر دسترسی به بهشت رضوان یکی از مصادیق همین رویکرد است. این پروژه‌ برای رفاه حال ساکنان ۱۱ روستا و شهروندان مشهد اجرا و امروز افتتاح شد.

گفتنی است؛ پروژه مسیر دسترسی به آرامستان بهشت رضوان و یازده روستای بخش مرکزی مشهد که امروز افتتاح شد به طول ۷ کیلومتر است که یکی از راه‌های فرعی دسترسی به بهشت رضوان و یازده روستای بخش مرکزی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری مشهد آرامستان بهشت رضا توجه به این موضوع سازی و مناسب سازی بهشت رضوان یازده روستای شهرداری مشهد مسیر دسترسی شهردار مشهد مدیریت شهری شهر مشهد راه دسترسی بهشت رضا ع بخش مرکزی حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های خرم‌آباد ضروری است

داریوش بارانی بیرانوند با اشاره به اینکه حوزه تاریخی و طبیعی از مهمترین مزیت‌های لرستان است، اظهار کرد: برای توسعه سرزمینی باید ماموریت‌هایی براساس مزیت‌های سرزمینی تعریف کرد و در این مسیر مدیریت شهری باید متمرکز به حوزه گردشگری به عنوان پشتیبان حوزه‌های طبیعی و تاریخی باشد.

وی افزود: با هدف کمک به افزایش شهرت ملی و جهانی شهر خرم آباد و همچنین با توجه به ماموریت امسال استان و کشور در ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک و دره خرم آباد، بخشی از پیوست این ماموریت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

شهردار خرم‌آباد ادامه داد: در این راستا تفاهم نامه مکتوبی با شرکت دانش بنیان نوآوران ملل با همکاری شهرداری منطقه ۲۲ تهران برای برگزاری یک مسابقه رالی خانوادگی در تاریخ‌های ۱۷ تا ۱۹ خردادماه بسته شده است.

بارانی بیرانوند با بیان اینکه مسیر برگزاری این رالی بزرگ خانوادگی از بام تهران تا بام خرم آباد خواهد بود، بیان کرد: در این مسابقه ۵۰۰ خانواده که عمدتا از دارندگان شرکت‌ها و برند‌های خودروسازی و افراد آزاد هستند حضور خواهند یافت که مسیر حرکت آنها از پارک جنگلی لتمال منطقه ۲۲ تا بام خرم آباد می‌باشد و برنامه‌های مفرحی همچون برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و غذا و اجرای موسیقی محلی نیز در دستور کار خواهد بود.

وی اضافه کرد: شناخت این افراد از لرستان به طور حتم به توسعه گردشگری و شکوفایی اقتصاد استان کمک می‌کند ضمن اینکه برگزاری این مسابقه هیچ‌گونه هزینه‌ای برای مدیریت شهری در برندارد و به دلیل اینکه مسیر حرکت ان‌ها از شهر‌های قم و کاشان می‌باشد شهر‌هایی همچون ازنا و دورود نیز از برکات اقتصادی حضور آنها بهره مند می‌شوند.

شهردار خرم‌آباد با تاکید بر لزوم معرفی اقلیم و جغرافیای غرب کشور به گردشگران یادآور شد: نبود آمایش گردشگری لطمه‌های بسیاری را به برخی شهر‌های شمالی کشور وارد کرده و این شهر‌ها در تخریب جنگل‌ها و سرمایه‌های طبیعی و زیرساخت‌ها با مشکلات بسیاری مواجه شده اند بنابراین در شرایط کنونی وظیفه مدیریت شهری استان تغییر نگاه گردشگران به جغرافیای زاگرس و غرب کشور به عنوان ظرفیت کم نظیر ایران و خاورمیانه است.

بارانی بیرانوند گفت: هدف مدیریت شهری فراهم کردن شرایط تبدیل خرم آباد به نمایشگاه دایمی پیوند افکار و فرهنگ ملل است و این اتفاق نیز طی یک تشریفات قانونی انجام خواهد شد، اما لازمه آن برگزاری تور‌های ملی و بین المللی است چرا که سفر زمینه ساز شناخت مقاصد و مسیر‌های گردشگری به خصوص جغرافیای غرب کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های خرم‌آباد ضروری است
  • عملیات «وعده صادق» دنیا را تکان داد
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • شهرستان بروجن چهارراه اقتصادی دسترسی استان‌های مرکزی به جنوب ایران است
  • فاز یک خط ۳ تا مرداد بهره‌برداری شود
  • فاز یک خط ۳ تا مردادماه بهره‌برداری شود
  • اشغال ۷۵ درصدی هتل‌های مشهد در نوروز ۱۴۰۳
  • آماده باش نیرو‌های خدمات شهری مشهد تا دوشنبه ۲۷ فروردین
  • امسال ۴۰ دوربین کنترل ترافیک در مشهد نصب می‌شود