Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون درمان دانشگاه ‌پزشکی کردستان از تهیه دستگاه‌های ونتیلاتور و مخزن ۱۰ هزار لیتری مایع اکسیژن برای بیمارستان‌های استان خبر داد. ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، صدیق جدیدالاسلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا و نیاز آنها به اکسیژن اظهار داشت: یک دستگاه مخزن 10 هزار لیتری مایع اکسیژن خریداری و به بیمارستان توحید سنندج تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مخزن که قابلیت 10 هزار لیتری اکسیژن برای 100 تخت بیمارستانی را داشته و مرتب قابل شارژ بوده که در بیمارستان توحید سنندج نصب و راه‌اندازی شده است.

کرونا| رکورد ابتلا در مناطق اشغالی پس از 50 روز شکسته شدپلاسمادرمانی روند بهبود ‌بیماران کرونایی را در استان خوزستان سرعت بخشید

معاون درمان دانشگاه پزشکی کردستان از سفارش مخزن اکسیژن با ظرفیت 50 هزار لیتر به ارزش یک میلیارد ریال جهت ذخیره و کمک اکسیژن‌رسانی بیماران بستری شده در بیمارستان توحید سنندج خبر داد.

وی بیان کرد: همچنین در حال رایزنی برای تهیه 2 دستگاه اکسیژن‌ساز به ارزش 5 میلیارد ریال و تنظیم قرارداد خرید هستیم که به‌زودی به استان خواهد رسید.

جدیدالاسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود از افزایش دستگاه‌های ونتیلاتور بیمارستان‌های کردستان خبر داد و اظهار کرد: برای هر کدام از بیمارستان‌های مریوان، دیواندره و کامیاران 4 دستگاه ونتیلاتور جهت تنفسی مصنوعی به بیماران مبتلا به کرونا نصب شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران کرونایی عنوان کرد: هفته گذشته 29 دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) پیشرفته به ارزش 4 میلیارد تومان برای بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان نصب شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان ادامه داد: از این تعداد، 12 دستگاه ونتیلاتور پیشرفته برای بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های مریوان، دیواندره و کامیاران (هر کدام 4 دستگاه) نصب و راه‌اندازی شده که هر دستگاه یک تخت ICU را  پوشش می‌دهد.

وی با ذکر اینکه بیماران بدحال مبتلا به کرونا و دچار تنگی نفس، به این دستگاه کمک تنفسی نیاز دارند خاطرنشان کرد: قبل از شیوع این بیماری، 25 تخت ICU در بیمارستان توحید فعال بود که در روزهای اخیر به 49 تخت افزایش یافت.

معاون درمان دانشگاه پزشکی استان کردستان اعلام کرد: در حال حاضر بیمارستان کوثر به 40 تخت و بیمارستان بعثت سنندج 18 تخت بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) مجهز  است.

جدیدالاسلامی از راه‌اندازی 10 تخت در بخش مراقبت‌های ویژه پس از تکمیل و بهره‌برداری بیمارستان شفای سقز  خبر داد و یادآور شد: ونتیلاتور (Ventilator) دستگاه تنفس مصنوعی بوده و به نحوی طراحی شده تا هوای قابل تنفس و در صورت نیاز هوا با درصد اکسیژن بیشتر را به داخل ریه‌ها فرستاده و سپس دی‌اکسیدکربن را از ریه‌ها خارج کند.

انتهای پیام/486/ح

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بخش مراقبت های ویژه دستگاه ونتیلاتور بیمارستان توحید درمان دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی مرگ مغزی، نجات بخش زندگی یک بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در یکهزار و چهارصد و شصت و هفتمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی؛ رقیه رجبی ۴۶ ساله ساکن درگز که از بیمارستان قائم (عج) به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد، پس از دریافت رضایت از خانواده اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: قسمتی از پوست زنده یاد رقیه رجبی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • آغاز عملیات نصب و راه اندازی دستگاه ماموگرافی بیمارستان کیش
  • هشدار بازرس کل کردستان نسبت به اخذ زیرمیزی توسط بعضی از پزشکان
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • هشدار بازرسی به زیرمیزی گرفتن پزشکان در کردستان
  • بانوی مرگ مغزی، نجات بخش زندگی یک بیمار
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان
  • فراجا با برقراری امنیت زمینه تحقق شعار را فراهم می‌کند
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • بازدید سرزده بازرس کل کردستان از بیمارستان کوثر سنندج