Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله جاودان گفت: هر کس در زندگی خود یک بار می‌میرد؛ اما کسانی که فرزند آخرت هستند از شدت مجاهده با نفس خود روزی ۷۰ بار می‌میرند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان»  در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت امام صادق(ع) در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید انسان را در بهترین صورت ممکن خلق کردیم سپس او را به پایین‌ترین جای ممکن رساندیم و همان جا ماند مگر اینکه کوشش کند خود را از آن گودال هولناک نجات دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مراتب پایین جهنم را درک یا اسفل‌السافلین می‌گویند، عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن درک یا اسفل‌السافلین جایگاه منافقان است.

آیت‌الله جاودان با استناد به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه انسان را با آن ساختمان بی‌نظیر خلق کردیم، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید ما انسان را به پست‌ترین جایگاه ممکن فرستادیم که اگر خدا را اطاعت کند از درکات نجات پیدا می کند، از جمله این درکات حسادت، بخل، کینه و رذایل اخلاقی و نفسانی دیگر است که انسان در دنیا فرصت نجات از آن را دارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند از درکات نجات پیدا می‌کنند و به اعلی‌علیین می‌رسند، خداوند انسان را خلق نکرده که در اسفل السافلین بماند ما خود ماندن در آن را انتخاب می‌کنیم.

وی افزود: خداوند مجموع کسانی از پیامبران و اهل‌بیت(ع) را که در بهشت جایگاه داشتند به اسفل السافلین فرستاد که از مردم دستگیری کرده و راه نجات را نشان دهند و آنها را به همراه خود به اعلی علیین ببرند.

آیت‌الله جاودان گفت: با یک زندگی عادی انسان به آن نمازی که باید بخواند نمی‌رسد، آیت‌الله حق شناس می‌فرمودند ذهن من در اختیار من است، وقتی ذهن شما در اختیار شما آمد تازه راه رفتن در سیر و سلوک را آموخته اید. از خود بپرسید آیا هنگام نماز ذهن شما در نماز نزد خداوند حضور دارد.

استاد حوزه علمیه دو رکعت نماز صحیح خواندن که انسان را واقعا به ملکوت ببرد ارزش ریاضت‌های سخت را دارد، ابراز کرد: هر کس در زندگی خود یک بار می‌میرد؛ اما کسانی که فرزند آخرت هستند از شدت مجاهده با نفس خود روزی ۷۰ بار می‌میرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) زمان منصور خونخوارترین خلیفه عباسی  زندگی می‌کردند که باید با این وضعیت تبلیغ دین اسلام را هم انجام می‌دادند، امام صادق(ع) و امام باقر(ع) شاکله اسلام را ساختند.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: مبارزه با نفس تزکیه نفس تهذیب نفس اخلاق اسلامی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود

حسن سلمانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مرحله اول نوزدهمین دوره حفظ قرآن کریم ۱۴ اردیبهشت در حوزه‌های بیرجند، قاین، فردوس و درمیان برگزار می‌شود.

به گفته رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امسال افزایش ۳۳ درصدی در زمینه ثبت نام افراد در این آزمون نسبت به سال گذشته در خراسان جنوبی داشته‌ایم و ۴۰۴ نفر در آزمون سال جاری ثبت نام کرده‌اند.

سلمانی افزود: این آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی و در رشته‌های ۱۰، ۲۰ و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود و مرحله شفاهی آن در تابستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این آزمون بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: به کسانی که در بخش حفظ ۱۰ جز شرکت کنند مدرک درجه ۵ معادل دیپلم، ۲۰ جز مدرک فوق دیپلم و کسانی که در حفظ کل قرآن شرکت کنند مدرک لیسانس و کسانی که به مرحله بعد این آزمون راه یابند مدرک درجه دوی فوق لیسانس و به کسانی هم که در مرحله بعد موفق شوند مدرک درجه یک دکتری داده می‌شود.

سلمانی تصریح کرد: موفقیت در این آزمون در ارتقای کارکنان دولت و همچنین امتیازات استخدامی تأثیر گذار است و مدرک مورد نظر تنها مدرک رسمی تخصصی حفظ قرآن کشور است.

کد خبر 6086809

دیگر خبرها

  • «رزاق» بودن خداوند را در فرزندآوری فراموش نکنیم
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست
  • نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟