Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود رایزنی با صاحبان «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف 2» و کسب رضایت اخیر برای اکران آغازین سال 99 و حتی پیش‌فروش بلیط، برخی حواشی حکایت از عدم تحقق وعده‌های سازمان سینمایی و نهایتا نارضایتی تهیه‌کنندگان این دو برای اکران دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سینماها پس از حدود چهار ماه تعلیق و بسته بودن سالن‌ها قرار است از ابتدای تیرماه یعنی فردا اکران خود را تحت شرایط خاصی آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکران تیرماه تحت تدابیری آغاز به کار می‌کند که مهمترین شرایط آن ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن تا سقف ۵۰ درصد و نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری در چینش تماشاگران در سالن‌هاست.

در عین اینکه مقرر بود منحصرا دو فیلم آغازگر سالن‌های سینما باشند که بالاخره پس از رایزنی‌های بسیار و کسب رضایت از صاحبان «شنای پروانه» ساخته محمد کارت و «خوب، بد، جلف: ارتش سری» منتج به این شد که این دو فیلم روانه پرده شوند.

بر این اساس سازمان سینمایی برای جلب رضایت صاحبان این دو فیلم امتیازاتی را در نظر گرفت که از اهم آن می‌توان افزایش سالن‌های نمایش و عدم محاسبه کف فروش تا سه هفته اشاره کرد.

همچنین بنابر اعلام رسمی مصوب شده بود 200 میلیون تومان وام بلاعوض به همراه 300 میلیون تومان وام چهار درصدی برای این دو فیلم درنظر گرفته شود. 60 میلیون تومان نیز به تبلیغات آنان اختصاص یابد. قول همکاری شهرداری، خانه سینما  و غیره برای فراهم شدن شرایط تبلیغی و اطلاع‌رسانی از دیگر توافقاتی بود که با تهیه‌کنندگان آنان رقم خورده بود.

با این حال بنابر خبرها به نظر این دو فیلم به‌ویژه «شنای پروانه» با توجه به محقق نشدن شرایط مدنظر تا به الان قید اکران خود را زده‌اند. عمده‌ترین دلیل تهیه‌کنندگان این آثار نیز اکران چند فیلم قبلی و حتی تزریق برخی فیلم‌های تازه مثل «چهل و هفت» یا آثار هنر و تجربه بر پرده سینماهاست؛ آنچنانکه آنها هم از ابتدای تیرماه و به موازات «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف 2» نمایش خود را آغاز خواهند کرد.

درحال حاضر سامانه پیش‌فروش بلیط‌های سینما قابلیت خرید و رزرو این دو فیلم را در کنار چند فیلم پیش از این اکران‌شده از جمله «بی‌وزنی»، « عطر داغ»، « یادم تو را فراموش» تدارک دیده است. هرچند این امکان نیز گویا بدون هماهنگی با صاحبان فیلم‌ها انجام شده!

بنابراین در فاصله یک روز به بازگشایی سینماها که اولین اکران سال 99 نیز محسوب می‌شود، همچنان تکلیف پرده عمومی سینما به طور شفاف مشخص نیست. بالاخره این دو فیلم در کنار آثار دیگر راضی به توزیع و نمایش خواهند شد یا خیر؟

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: سینمای ایران کرونا اکران سینما فیلم شنای پروانه بازگشایی سینما شنای پروانه دو فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کربکندی: شاید سهمیه آسیایی سپاهان به مخاطره بیفتد

از نگاه پیشکسوت فوتبال اصفهان نتایج سپاهان در هفته‌های اخیر به گونه‌ای بوده است که می‌تواند شانس این تیم را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا کاهش دهد. - اخبار ورزشی -

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره پیروزی سپاهان مقابل ذوب‌آهن در دربی اصفهان، اظهار داشت: برخلاف دربی‌های قبلی اصفهان، این بازی خیلی خوب نبود و کیفیت همیشگی را نداشت. سپاهان در نیمه دوم کمی بهتر بازی کرد و این موضوع تا قبل از به ثمر رساندن گل از روی نقطه پنالتی ادامه داشت، اما شاگردان مورایس بعد از پنالتی بازی بااحتیاطی را به نمایش گذاشتند.

وی در ادامه افزود: طبیعت دربی اینطور است که هیچ تیمی نمی‌خواهد بازنده باشد، مخصوصاً به دلیل کری‌هایی که داخل خودشان است. اصلاً همه جای دنیا اینطور است. شرایط سپاهان خاص بود و برای اینکه از صدر جدول خیلی فاصله نگیرد، به سه امتیاز این مسابقه فوق‌العاده نیازمند بود، اما ذوب‌آهن بعد از دو تعویضی که داشت سه مرتبه به محوطه جریمه رقیب رسید و حملات آنها خیلی زهردار نبود.

پیشکسوت فوتبال اصفهان راجع به اینکه آیا  پیروزی سپاهان در دربی اصفهان می‌تواند روند نتایج قبلی این تیم را متحول کند، تصریح کرد: به طور طبیعی برد می‌تواند روحیه‌بخش باشد. البته هنوز سپاهان با شیوه اول فصل یا نیم‌فصل اول بازی نمی‌کند. اگر سپاهان اینطور ادامه بدهد شاید در جایگاه پایین‌تری قرار بگیرد و حتی شاید کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم به مخاطره بیفتد. البته در فوتبال هیچ چیز مطلق نیست، اما این خطر در کمین سپاهان است. 

«سپاهان بازیکنان بزرگی با دستمزدهای حرفه‌ای دارد، اما این بازیکنان در بزنگاه‌ها آنطور که انتظار می‌رفت نتوانستند به طلایی‌پوشان کمک کنند.»، کربکندی در واکنش به این جمله گفت: این سؤال مردم اصفهان هم هست، چرا که این تیم فاکتورهای کسب قهرمانی از جمله بازیکن، بودجه و امکانات را دارد و حرفه‌ای‌ترین باشگاه ایران است. این نوسانات برای ما هم معماست.

وی در مورد انتظار از ذوب‌آهن به دنبال پیروزی مقابل تراکتور، اظهار داشت: شاید یکی از دلایلی که روی عملکرد ذوب‌آهن در دربی اصفهان تأثیر داشت، پیروزی پُرگل مقابل تراکتور بود. به نظرم آنها در خواب نتیجه هفته گذشته قرار داشتند. با اینکه ذوب‌آهن در بازی‌های خارج از خانه شکست نداشت و خوب نتیجه گرفتند، مقابل سپاهان اولین شکست خارج از خانه خود را تجربه کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • لیست غیرممکن اوسمار برای پنجره تابستانی!
  • پویش «بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند» در چهارمحال و بختیاری
  • مرا ببوس برای اولین بار/ بوسه‌ای که سانسور نشد
  • اکران فیلم در قدیمی‌ترین سینمای کرج
  • شاید مقصر اصلی بعضی چیزها نام خانوادگی شما باشد!
  • شاید آقامحمدی حالا به استقلال بیاید!
  • سناریو‌های غرب برای اوکراین؛ از شکست کامل تا از دست رفتن اراضی
  • کربکندی: شاید سهمیه آسیایی سپاهان به مخاطره بیفتد
  • ابهام در عملکرد نوسازی سینما آزادی