Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@13:27:07 GMT

خوراکی‌های تابستانی برای تقویت بدن

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۳۱۶۳

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، نشریه کانادایی «پسیفیک هلث» در مطلبی تازه در این باره آورده است: باید با انتخاب میوه‌ها و سبزی‌های مخصوص این فصل، سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه مؤثر با سموم مضر و عوامل ایجادکننده بیماری تقویت کرد.

انواع هندوانه، طالبی و خربزه دارای ویتامین‌های A ،C ، B6، لیکوپن، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای آمینه بوده و یک میان‌وعده بسیار مغذی و بدون چربی با مقدار کالری ناچیز محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویتامین C نقش اساسی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد. اسیدهای آمینه نیز در ترمیم ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و بافت‌های پوستی بسیار ضروری هستند.

همچنین انواع توت‌ها به ویژه توت فرنگی، تمشک و ذغال‌اخته سرشار از ویتامین C، اسیدهای فنولیک‌ و آنتی‌اکسیدان‌ها و منبع عالی فیبر هستند.

ذغال‌ اخته اغلب به لطف خاصیت ضد سرطانی به عنوان یکی از سالم‌ترین میوه‌های دنیا شناخته شده است.

انواع توت‌ها همچنین حاوی آنتوسیانین ها هستند که با رادیکال‌های آزاد، التهاب و حتی سرطان مبارزه می‌کنند.

اما ذرت سرشار از ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، پتاسیم، آهن، منیزیم و حتی پروتئین است. خاصیت آنتی‌اکسیدانی ذرت در مبارزه با سرطان‌های خاص نقش اساسی دارد.

بعلاوه اگر دچار دردهای مزمن، پرفشاری خون، سرماخوردگی و ضعف سیستم ایمنی هستید، سیر ممکن است بهترین دوست شما باشد.

این خوراکی حاوی مقادیر زیادی منگنز، سلنیوم، فیبر، ویتامین‌های B و C و مقادیری از هر ماده مغذی سالم دیگر است که بدن ما به آن نیاز دارد.

گوجه‌ فرنگی هم حاوی مقادیر زیادی ویتامینC ،A و E، پتاسیم و همه کاروتنوئیدهای قدرتمند (آلفاکاروتن، بتاکاروتن، لوتئین و لیکوپن) است. برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن توصیه می‌شود، آب گوجه‌ فرنگی مصرف کرد.

هر ۱۰۰ گرم کیوی، ۱۵۴ درصد نیاز بدن به ویتامین C را تامین می‌کند. ویتامین C آنتی‌اکسیدان قدرتمندی است که می‌تواند اثرات رادیکال‌های آزاد را که باعث التهاب و سرطان می‌شوند، خنثی کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: طالبی هندوانه فیبر سرطان ذغال اخته سرماخوردگی سیستم ایمنی ویتامین C

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرطان همراه با ایمونوتراپی تومورهای کبد را کوچک می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، محققان مرکز سرطان جان هاپکینز مریلند دریافتند که ترکیب ایمونوتراپی با یک واکسن ضد تومور شخصی سازی شده باعث افزایش روند کوچک شدن تومور در مقایسه با ایمونوتراپی به تنهایی می‌شود.

سرطان کبد ششمین سرطان شایع در جهان است. محققان تخمین می‌زنند که در سال ۲۰۲۰ ۹۰۵۷۰۰ نفر به سرطان کبد مبتلا شده‌اند و پیش بینی می‌شود این تعداد تا سال ۲۰۴۰ به ۱.۴ میلیون نفر برسد.

کارسینوم هپاتوسلولار (HCC) شایع‌ترین نوع سرطان کبد است که بیش از ۸۰ درصد موارد را شامل می‌شود.

یکی از جدیدترین گزینه‌های درمانی برای HCC، ایمونوتراپی است- درمانی که از سیستم ایمنی بدن فرد برای مبارزه با سرطان استفاده می‌کند. با این حال، مطالعات گذشته نشان می‌دهد که تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از تشخیص‌های HCC به ایمونوتراپی پاسخ می‌دهند و حدود ۳۰ درصد ممکن است مقاوم باشند.

اکنون، نتایج یک کارآزمایی بالینی اولیه نشان می‌دهد که افراد مبتلا به HCC تحت درمان با ایمونوتراپی و واکسن شخصی‌سازی شده ضد تومور در مقایسه با افرادی که فقط ایمونوتراپی دریافت می‌کنند، دو برابر بیشتر احتمال دارد که کوچک شدن تومور را تجربه کنند.

این کارآزمایی بالینی اولیه برای GNOS-PV۰۲- یک واکسن DNA شخصی سازی شده بود.

«مارک یارچوآن»، سرپرست تیم تحقیق، توضیح داد: «اساساً هدف GNOS-PV۰۲ آموزش سیستم ایمنی برای تشخیص آنتی‌ژن‌های موجود در سرطان است تا سیستم ایمنی بهتر بتواند سلول‌های سرطانی را شناسایی کرده و به آنها حمله کند.»

وی در ادامه افزود: «این واکسن برای سرطان هر بیمار شخصی سازی شده است. همانطور که هر فرد دارای اثر انگشت منحصر به فرد است، هر سرطانی مجموعه‌ای از آنتی ژن‌های منحصر به فرد خود را دارد که از جهش‌های DNA منحصر به فرد در سرطان مشتق شده‌اند.»

برای ساخت یک واکسن شخصی‌سازی شده، ابتدا نمونه‌برداری از سرطان گرفته می‌شود و DNA سرطان برای شناسایی آنتی‌ژن‌های منحصربه‌فرد بالقوه درون سرطان توالی‌یابی می‌شود. سپس یک واکسن شخصی ساخته می‌شود که آنتی ژن‌های منحصر به فرد شناسایی شده در تجزیه و تحلیل بیوپسی تومور را رمزگذاری می‌کند.

GNOS-PV۰۲ همراه با داروی ایمونوتراپی pembrolizumab استفاده شد.

سازمان غذا و دارو آمریکا در نوامبر ۲۰۱۸ مجوز دارو پمبرولیزوماب را برای درمان HCC صادر کرد.

یارچوآن گفت: «علیرغم پیشرفت‌های اخیر در درمان HCC، تنها تعداد کمی از بیماران به درمان‌های سیستمیک فعلی پاسخ می‌دهند و پیش‌آگهی بیماران مبتلا به بیماری پیشرفته نسبت به سایر انواع تومور پایین‌تر است.»

به گفته یارچوآن، «ما آموخته‌ایم که واکسن‌ها می‌توانند سلول‌های ایمنی را قبل از از بین بردن سلول‌های سرطانی خسته کنند. به همین دلیل، واکسن‌های سرطان کنونی اغلب با سایر درمان‌های فعال کننده سیستم ایمنی مانند پمبرولیزوماب ترکیب می‌شوند. این درمان از فرسودگی سلول‌های T ناشی از واکسن جلوگیری می‌کند.»

محققان ۳۶ شرکت کننده را برای این کارآزمایی بالینی انتخاب کردند. همه شرکت کنندگان ترکیبی از واکسن GNOS-PV۰۲ و پمبرولیزوماب را دریافت کردند.

در پایان مطالعه، محققان دریافتند که تقریباً یک سوم شرکت‌کنندگان کوچک شدن تومور را تجربه کردند، که تقریباً دو برابر تعداد افرادی است که در مطالعات ایمونوتراپی به تنهایی برای HCC دیده شده‌اند.

علاوه بر این، حدود ۸ درصد از شرکت کنندگان در مطالعه پس از دریافت درمان ترکیبی، هیچ شواهدی از وجود تومور نداشتند.

یارچوآن اظهار داشت: «این خبر بسیار دلگرم کننده است. گام تحقیقاتی بعدی باید یک آزمایش بزرگ‌تر فاز دوم در درمان خط اول باشد.»

کد خبر 6084910

دیگر خبرها

  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • واکسن سرطان همراه با ایمونوتراپی تومورهای کبد را کوچک می کند
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم
  • کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر
  • برای سلامت استخوان‌ها این میوه را بخورید
  • ویتامینی برای سلامت پوست، مو، سیستم ایمنی و عصبی