Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر سطح گلخانه های این استان به ۷۰ هکتار افزایش یافته است.

«عبدالله یوسفی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: سطح کشت گلخانه‌ای این استان در سال ۹۲ حدود ۱۰ هکتار بود که اینک با افزایش هفت برابری به ۷۰ هکتار افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: از این میزان کشت گلخانه ای پنج هزار تن انواع محصول صیفی و سبزی، گیاهان دارویی و ۳۵۰ هزار شاخه گل و گیاه گلدانی تولید می شود.

 


یوسفی با اشاره به اهمیت کشت گلخانه ای و کاهش آب مصرفی عنوان کرد: میزان مصرف آب در تولید گلخانه ای ۹۰ درصد راندمان دارد که به شدت مصرف آب را کاهش داده و نسبت به دیگر انواع کشت به ۱۰ درصد آب نیاز دارد.

 


وی با بیان اینکه میزان عملکرد تولید محصولات گلخانه ای نیز ۱۰ برابر کشت در فضای باز است، خاطرنشان کرد: از سویی تولیدات گلخانه ای مورد پسند بازارهای صادراتی است و بر این اساس کاملا تخصصی است و کارگران ماهر می طلبد که به شرایط تولید در فضا و تولید گلخانه ای واقف باشند.

 


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به کلنگ زنی بزرگترین شهرک گلخانه ای استان با گستره ۱۰۰ هکتار در شیروان تصریح کرد: اکنون یک مجتمع گلخانه ای ۶۰ هکتاری در مانه و سملقان در حال اجرا است، گلخانه ۵۰ هکتاری اسفراین در حال تکمیل زیرساخت های مربوطه است که اجرای این طرح ها جهشی در عرصه کشاورزی و کشت گلخانه ای استان در سال جهش تولید محسوب می شود.

 


یوسفی افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، سرعت بالای رویش گیاه، به کارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی‌رویه علف‌های هرز، برداشت راحت‌تر و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای روش‌های آبیاری نوین به شمار می‌رود.

 


وی با اشاره به بحران خشکسالی، کمبود آب و ضرورت تغییر و اصلاح الگوی کشت تصریح کرد: با توجه به چالش کمبود آب، تغییر الگوی کشت ضرورت دارد به طوری که توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌ها به اصلاح الگوی کشت و افزایش تولید در حوزه کشاورزی کمک می‌کند.  

 


وی اضافه کرد: استان خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار عرصه زراعی و مابقی باغ است.

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: گلخانه خراسان شمالی جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۴۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث گلخانه تولید انواع گل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: در راستای افزایش تولیدات گلخانه‌ای بمنظور خودکفایی در تولید و کاهش هزینه‌های جاری به متراژ ۱۵۵۰ مترمربع با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شد.
مسعود حبیبی افزود: انواع گل‌های فصلی (شامل بنفشه، همیشه بهار، مریم گلی، میمون، آهار، ابری، اکیناسه، کوکب کوهی، استسپروم، شاهپسند، اطلسی، جعفری و...) و درختان و درختچه‌های زینتی (شامل یاس زرد، برگ نو، یاس بنفش، رز، زرشک زینتی و.) برای افزایش سرانه فضای سبز در شهرکرد در این گلخانه‌ها تولید می شود.

دیگر خبرها

  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد