Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:52:50 GMT

اجرای پروژه‌های هدایت آب‌های سطحی در کرمان ضروری است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۴۳۷۷

اجرای پروژه‌های هدایت آب‌های سطحی در کرمان ضروری است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، طی نشستی وضعیت طرح ساماندهی سیلاب‌ها و راه‌های ایمن‌سازی مسیر سیلاب‌های شهر بررسی شد.

در این نشست شهردار کرمان با اشاره به این‌که سیلاب‌ها، بحران بزرگی برای شهر ایجاد می‌کند، گفت: جمع‌آوری و هدایت سیلاب‌ها نیازمند ظرفیت‌سازی بیشتری است و در این زمینه اقدامات عمرانی مؤثری باید انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مهران عالم‌زاده بر ضرورت ساماندهی سیلاب‌ها برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی تأکید کرد و افزود: اجرای پروژه‌های هدایت آب‌های سطحی برای مهار سیلاب‌ها، لازم و ضروری است و با هدف ساماندهی و کنترل سیلاب‌ها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: لازم است برای مدیریت بحران شهر در زمینۀ سیلاب‌های شهری، به شناسایی تأثیر عوامل طبیعی و ساختاری در برنامه‌ریزی‌های شهری بپردازیم و راهبردهای اجرایی مناسب برای مدیریت بحران سیلاب‌های شهری ارائه شود که نتیجۀ آن، سازماندهی مدیریت بحران در برنامه‌ریزی شهری و جلوگیری از ایجاد سیل و کاهش زیان‌های ناشی از آن خواهد بود.

در ادامۀ این نشست، بیت‌الله‌پور، مشاور طرح «ایمن‌سازی شهر کرمان در مقابل سیلاب» توضیحاتی پیرامون این طرح ارائه کرد.

وی ضمن اشاره به انجام مطالعات پایه‌ای و تخصصی در این زمینه، کنترل سیلاب‌های ورودی به شهر کرمان و شناسایی نقاط بحرانی در سطح شهر و همچنین هدایت سیلاب‌ها به سمت نقاط ایمن را از اهداف این طرح برشمرد.

لازم به ذکر است؛ در این نشست که با حضور سرپرست معاونت‌های حمل‌ونقل و امور زیربنایی و خدمات شهری شهرداری و مشاوران طرح «ساماندهی سیلاب‌های شهر کرمان» برگزار شد، شهرداران مناطق پنج‌گانه نیز ضمن معرفی نقاط بحرانی در نقاط مختلف شهر، پیشنهاداتی جهت رفع مشکل آب‌گرفتگی در معابر ارائه کردند.

مناقصۀ مطالعات کنترل سیلاب‌های شهر کرمان، به روش QCBS (حداقل قیمت و حداکثر کیفیت) اسفندماه ۹۸ بین هفت مشاور قدر کشور برگزار شد که شرکت مهندسین مشاور ایده‌پردازان، برنده مناقصه شد.

مطالعات این طرح تاکنون، ۶۰ درصد پیشرفت دارد و قرار است تا پایان شهریورماه به پایان برسد.

این مطالعات در دو حوزۀ برون‌شهری شامل ایمن‌سازی شهر کرمان در مقابل سیلاب‌های ورودی و درون‌شهری برای حل مشکلات مربوط به نقاط بحرانی داخل شهر انجام می‌شود.

کد خبر 4953027

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کرمان مدیریت آب های سطحی سیلاب ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان ایلام آتش سوزی بیرجند خطبه های نماز جمعه صنایع دستی یاسوج استانداری سمنان سیلاب های شهر شهر کرمان سیلاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه مفقودی درباران و سیلاب عنبرآباد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،فرماندار عنبرآباد از مفقودی ۳ دختر نوجوان از منطقه عشایر نشین عنبرآباد در شب گذشته خبر داد و اظهار داشت: خانواده آنها در بخش مردهک ارتفاعات کلهک به تذکرات فراوان و اقدامات مکرر برای تخلیه مکان بی توجهی کردند.

یزدان افشارافزود: همه نیروهای مستقر و نهادهای کمک رسان در جستجوی این نوجوان ها هستند.

وی همچنین گفت: از این منطقه ۴۰ رأس دام نیز تلف شده است.

مدیرکل امور عشایر کرمان نیز عنوان کرد: تذکرات زیادی برای تخلیه منطقه داده شده که برخی به آن توجه نداشتند.

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات از پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام
  • تکمیل پروژه‌های عمران شهری «دیلم » تسریع می‌شود
  • برپا کردن چادرهای هلال احمر در نقاط سیل‌زده بلوچستان
  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • شهرداری‌ها پیشگام در خدمات‌رسانی به مناطق تحت تاثیر سیل جنوب کرمان
  • توضیح «های‌وب» درباره نحوه اجرای پروژه فیبر نوری در کرمان
  • سه دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد مفقود شدند
  • سه مفقودی درباران و سیلاب عنبرآباد
  • سرنوشت بلدیه تهران | آیا این بنا امسال افتتاح می شود؟
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه