Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی کردستان گفت: سال گذشته هزار و ۸۵۷ تن عسل در استان تولید شده که نسبت به مدت زمان مشابه ۴۰ درصد رشد داشته است.

حسامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۸۵۷ تن عسل در استان تولید شده که نسبت به سال ۹۷ حدود ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مناسب بودن شرایط جوی امسال نیز شاهد رشد تولید عسل در استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید 1835 تن عسل در کندوهای مدرن

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در سال گذشته ۲۲ تن عسل در کندوهای بومی تولید شده است، خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۸۳۵ تن از عسل تولید شده استان مربوط به کندوهای مدرن بوده است.

به گفته حسامی، ۲۵۶ هزار و ۷۴۶ کلنی در سال گذشته در استان وجود داشت با تولید یک‌هزار و ۸۵۷ تن عسل نسبت به سال قبل از آن حدود ۱۱ درصد رشد تولید در استان داشتیم.

وی اضافه کرد: بیش از ۷ هزار و ۴۶۹ زنبورستان در استان ثبت شده است که نسبت به سال ۹۷ حدود 8 درصد رشد داشته است.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه کردستان در زمینه تعداد زنبورستان‌ها رتبه دوم کشوری را دارد، گفت: عسل تولیدی استان  از نظر کیفیت در سطح کشور برند شناخته شده‌ای است تا جایی که از عسل کردستان به عنوان دارو استفاده می‌شود.

کردستان رتبه ۶ کشوری در تولید ژل رویال را دارد

به گفته حسامی، کردستان از نظر تولید ژل رویال رتبه ۶ کشوری را دارد، سال گذشته ۳۲۴،۵ کیلو ژل رویال در استان تولید شد که نسبت به سال 97 حدود ۴۳،۶ کیلو افزایش داشته است، 

وی تصریح کرد: در سال ۹۸ بیش از ۲۵ هزار و ۶۷۰ کیلو گرم گل گرده در استان تولید شده است که ۴۲۷ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به تولید ۶۷ هزار و ۴۵۷ کیلوگرم موم طی سال گذشته در استان گفت: در زمینه تولید این فرآورده رشد ۱۲۳ درصدی داشته‌ایم و تلاش برای ارتقای این جایگاه با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: رشد کردستان عسل تولید رشد کردستان عسل تولید کشاورزی استان تولید رشد داشته نسبت به سال سال گذشته تولید شده تن عسل ژل رویال درصد رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی صدا و سیما نسبت به سال گذشته

قدس به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی امروز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس سند تحول رسانه ملی امسال تنوع قابل توجهی در هر دو حوزه برنامه‌ها و میهمانان دعوت شده به برنامه‌ها داشتیم.

وی افزود: همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز هم به این تنوع کمک کرد و در کنار برنامه‌های رایج نمایشی و سرگرمی، برنامه‌های استعداد یابی شعر،  مسابقات و پویش های جدید قرآنی، برنامه‌هایی با محوریت و حضور نخبگان ادبی و فرهنگی، برنامه‌های متمرکز بر تنوع اقوام ایرانی و ... تهیه و پخش شد.

جبلی به تنوع میهمانان برنامه‌های ویژه تحویل سال نو امسال و سایر برنامه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در این برنامه‌ها طیف متنوعی از شعرا،  ادبا و فرهیختگان،  نویسندگان،  نخبگان علمی،  قهرمانان ملی، خانواده‌های شهدا و گروه‌های سرود مردمی و نمایندگان اقوام مختلف ایرانی علاوه بر چهره‌های مردمی، هنری، رسانه‌ای و ورزشی حضور داشتند. 

رئیس رسانه ملی در پاسخ به سوالی در باره ادعاهای مربوط به مبالغ پرداختی به چهره‌ها گفت: تولید برنامه‌ها اعم از سریال ها و برنامه‌های تلویزیونی و ویژه برنامه‌های مناسبتی و ... عموما بر اساس قرارداد کلی و توافق با حامیان مالی و تهیه کننده‌ها انجام می‌شود.

جبلی تاکید کرد: ریز قراردادهای حامیان و تهیه کننده‌ها با میهمانان یا کارشناسان یا بازیگران، الزاما با هماهنگی و اطلاع شبکه ی طرف قرارداد نیست و این امری رایج در تولید بر اساس قراردادهای موسوم به گلوبال است. وی در عین حال افزود: اگرچه صدا و سیما هم با پرداخت‌های غیر معقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست، اما این رویه ای است که از دوره‌های قبل وجود داشته و به تدریج در حال اصلاح است.

جبلی همچنین در پاسخ به سوالی در باره برنامه‌های رسانه ملی برای تحقق شعار سال گفت: به محض اعلام شعار سال جدید جلسات مفصلی در مرکز طرح و برنامه و شورای معاونان سازمان با هدف بررسی این موضوع و طراحی و برنامه ریزی محتوایی برای تحقق شعار سال برگزار و مقرر شد حداکثر تا هفته آینده مصادیق مشارکت مردمی در جهش تولید احصا شود و مطالبه و پیگیری اجرای اسناد بالا دستی و قوانین بر زمین مانده که در راستای تقویت مشارکت مردم و بخش خصوصی در تولید وضع شده در دستور کار قرار گیرد.

رئیس رسانه ملی خبر داد: طرح پیشنهادی اولیه به تفکیک راهبردهای شعار سال، برنامه‌ها و اهداف تهیه و در شورای معاونان سازمان به تصویب رسیده است.  وی افزود مقرر شد حداکثر تا هفته آینده طرح تفصیلی همراه با جدول زمان بندی و تعهدات برنامه سازی حوزه‌های مختلف اماده و ابلاغ شود. 

وی همچنین تاکید کرد رسانه ملی خود نیز مخاطب جدی شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم است و در سال جدید برنامه ریزی عملیاتی برای تقویت دسترسی تولیدات مردمی‌به آنتن رسانه ملی با هدف جهش تولیدات صدا و سیما انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ضربه بهره ۳۰ درصدی بانک‌ها به «جهش تولید»/ رشد بهره بانکی مشارکت در تولید را تحقیر می‌کند
  • کردستان جایگاه سوم کشوری در اجرای طرح زندگی با آیه‌ها را دارد
  • دایر شدن پایگاه‌های حامی‌یابی به مناسبت شب‌های قدر در زنجان
  • افزایش ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی صدا و سیما نسبت به سال گذشته
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • فعالیت ۱۳۰ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی در کردستان
  • ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان طی سال گذشته
  • کسب رتبه دوم کشوری در تامین مسکن از دستاورهای حوزه اقتصادی قم
  • استان بوشهر در اغلب شاخص‌های اقتصادی رتبه اول تا پنجم را دارد
  • شعار جهش تولید سرلوحه کار و تلاش مسئولان قرار گیرد