Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، روز گذشته و پس از کش و قوس‌های فراوان در نهایت خبر عدم بازگشت یری جفرسون برزیلی به تراکتور از سوی رسانه این باشگاه تایید شد و این در حالیست که حدود 2 ماه قبل این خبر رسانه‌ای شده بود و باشگاه تراکتور آن را تکذیب می‌کرد.

پیش از جفرسون، تراکتور در 2 فصل اخیر و از زمان انتقال مالکیتش به بخش خصوصی و تحت مالکیت محمدرضا زنوزی، 8 خرید خارجی ناکام دیگر هم در کارنامه داشت و حالا این فهرست بلند بالا تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خریدهای ناکام هرکدام هزینه گزافی روی دست باشگاه تبریزی داشته که پرونده چند نفر از آنها همچنان باز است و مشخص نیست چرا مسئولان باشگاه در امضای قرارداد با بازیکنان از گذشته عبرت نمی‌گیرند.

قطع همکاری با جفرسون باعث شد یک نام دیگر به فهرست بلند بالای خرید‌های ناکام خارجی تراکتور در دو فصل اخیر اضافه شود که در این متن به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

 

1- آنتونی استوکس

مهاجم ایرلندی پر حاشیه که در ماه‌های اخیر بحث دعوای او با پرسپولیس بر سر بازگشت به ایران در رسانه‌ها مطرح بوده، پیش از پیوستن به پرسپولیس ماجرای تقریباً مشابهی با تراکتوری‌ها داشت. استوکس با وجود آمار خوب گلزنی که از او مدعی جدی آقای گلی ساخته بود، در مقطعی از فصل به مرخصی رفت و تا مدت‌ها برنگشت و پیگیری‌های باشگاه بعد از چند ماه او را به ایران برگرداند و چند بازی برای تراکتور به میدان رفت ولی کیفیت سابق را نداشت و در پایان فصل هم با وجود اینکه تراکتوری‌ها مدعی داشتن قرارداد با وی بودند به ایران برنگشت تا زمان امضای قرارداد با پرسپولیس.

 

2- هری اروین

مهاجم اسکاتلندی هم همزمان با استوکس از ایران رفت و تفاوتش با او این بود که دیگر هرگز برنگشت. وی ابتدا مشکلات روحی و روانی و استراحت پزشکی را دلیل تاخیر خود عنوان کرد و بعد قراردادش با باشگاه فسخ شد تا یک خرید خارجی ناکام دیگر برای تراکتور لقب بگیرد.

 

3- یوکیا سوگیتا

او مدت طولانی‌تری نسبت به سایرین در تبریز دوام آورد و یک و نیم فصل در این تیم حضور داشت و عملکرد قابل قبولی هم از خودش به نمایش گذاشت ولی او هم تا پایان دوران قراردادش در این تیم نماند و نیم فصل از ایران خارج شده و اعلام کرد دیگر بر نمی‌گردد و قراردادش با باشگاه فسخ شد.

 

4- هری فورستر:

هافبک سرشناس با سابقه عضویت در استون ویلا و بازی با پیراهن برنتفورد و رنجرز و ویمبلدون برخلاف چیزی که به نظر می‌رسید عملکرد موفقی در تبریز نداشت. فورستر تنها در مقابل استقلال پیراهن تراکتور را برتن کرد و بعد از آن به دلیل نارضایتی سرمربی به نیمکت منتقل شد. هری که سابقه بازی در تیم های ملی پایه انگلستان را داشت، بعد به ماشین سازی رفت و سپس راه جدایی را در پیش گرفت تا ستاره انگلیسی بدون درخشش در تبریز، ایران را ترک کند.

 

5- کوین کنستانت

پر سرو صدا ترین خرید خارجی تراکتور در 2 فصل اخیر که با کارنامه‌ای درخشان و سابقه حضور در میلان ایتالیا با کلی مانور تبلیغاتی به ایران آمد ولی این در حالی بود که مدت زیادی از میادین دور بوده و همین موضوع نگرانی‌هایی ایجاد کرد که بازتاب رسانه‌ای هم داشت. کنستانت هرگز برای تراکتور به میدان نرفت و مشخص شد ناراحتی قلبی دارد و امکان بازی کردن برایش فراهم نیست. بعدها به تراکتور انتقادات زیادی وارد شد که چرا قبل از امضای قرارداد با کنستانت از او تست پزشکی گرفته نشد. علی خطیر در دعوای حقوقی با زنوزی ادعا کرد که مالک تراکتور اصرار به امضای قرارداد با او قبل از تست پزشکی داشته است.

 

6-مازولا

وینگر برزیلی که سابقه بازی در تیم های مختلف لیگ کشورش را داشت در تابستان به تراکتور پیوست اما یک مصدومیت نا به هنگام سبب شد تا رونمایی از او مدتی به تاخیر بیفتد. مازولا بعد از بازگشت نیز نتوانست عملکرد خوبی را از خود نشان دهد و چندی پیش درخواست جدایی از تراکتور را مطرح کرد و دیگر به تبریز برنگشت.

 

7- کوین فورچونه

مهاجم دو ملیتی که در لیگ لوشامپیونه و لیگ دو فرانسه سابقه بازی داشت، با عنوان گران ترین خارجی تاریخ لیگ به تراکتور پیوست. این تیتر کانال رسمی خود تراکتور بود و سرو صدای زیادی هم به همراه داشت اما تعداد گل‌های فورچونه از عدد یک تجاوز نکرد و این بازیکن گران قیمت با عملکردی ضعیف از تراکتور جدا شد.

 

8- یوری جفرسون

مدافع جوان و بلند قد برزیلی که در زمستان به تراکتور پیوست، بازیکن سابق تیم آکادمیا بود که دو بازی هم با پیراهن تراکتور انجام داد اما چندی  پیش درخواست جدایی داد و تبریز را ترک کرد. نکته جالب این که او برای فصل آینده هم قرارداد داشت اما معلوم نیست به چه دلیلی نتوانسته شرایط خوبی را در جمع  سرخ‌های تبریزی تجربه کند.

 

اوکاچا حمزاوی؛ گزینه نهم؟

مهاجم الجزایری که زمستان به تراکتور پیوست در چند بازی برای تراکتور به میدان رفت و برابر ذوب آهن هم برای تیمش گلزنی کرد. این بازیکن در کشور خودش الجزایر حضور دارد و گفته می‌شود توانایی بازگشت به ایران برایش فراهم نیست. به دلیل طولانی شدن پروژه بازگشت این بازیکن به ایران شایعاتی مبنی بر قطع همکاری با او هم سر زبان‌ها افتاده است. حمزاوی نهمین خرید خارجی ناکام تراکتور خواهد بود؟

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بازی تیم های ملی ذوب آهن رسانه روحی و روانی امضای قرارداد تراکتور پیوست برای تراکتور خرید خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی و مربی استقلال از بازی با تراکتور محروم شدند/ محرومیت اسماعیلی فر از بازی با سپاهان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: در خصوص گزارش واصله علیه سید حسین حسینی بازیکن باشگاه استقلال تهران مبنی بر نقض ماده ۷۱ مقررات انضباطی باتوجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به مصاحبه ایشان پس از بازی با تیم شمس آذرقزوین در تاریخ ۳۱ فروردین ماه بیان مطالبی در ارتباط با رأی صادره از سوی این کمیته در پرونده که در مورد تخلفات بازیکن موصوف بعد از مسابقه تیم‌های آلومینیوم اراک و استقلال تهران از جمله بدرفتاری نسبت به مقامات رسمی مسابقه (افسران امنیتی مسابقه) صادر گردیده هرچند در ظاهر این مطالب حکایت از تمکین از رأی صادره دارد، ولی چگونگی و نحوه بیان و عبارات به کار رفته در این مصاحبه موید قصد مشارالیه در خفیف و سبک جلوه دادن تصمیمات و اقدامات صورت گرفته از سوی رکن قضایی فدراسیون فوتبال پیرامون تخلفات رخ داده در مسابقه دو تیم آلومینیوم اراک و استقلال تهران می‌باشد در نتیجه فعل سید حسین حسینی از مصادیق رفتار توهین آمیز تشخیص و برهمین اساس مستند به مواد ۷۱ و ۱۱۳ مقررات انضباطی ضمن قطعی و قابل اجرا شدن یک جلسه محرومیت تعلیقی ایشان موضوع دادنامه شماره ۳۰۹۶ مورخ 29 فروردین ماه نامبرده به پرداخت مبلغ سیصد میلیون ریال جریمه نقدی و نیز الزام به عذرخواهی در رسانه‌های رسمی بابت تخلفات ارتکابی خود با لحاظ ماده ۸۹ مقررات موصوف و همچنین باشگاه استقلال تهران نیز بلحاظ تحقق مسئولیت تضامنی در خصوص این تخلف و عدم نظارت بر مصاحبه صورت گرفته وفق ماده ۵۰ مقررات انضباطی به پرداخت مبلغ 600 ریال جریمه نقدی محکوم می‌گردد. رأی صادره ظرف مهلت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی نزد کمیته استیناف می‌باشد.

محرومیت یک جلسه ای مربی استقلال

همچنین در خصوص گزارش واصله علیه کیانوش رحمتی مربی تیم استقلال تهران مبنی بر ارتکاب رفتار توهین آمیز پس از بازی دو تیم استقلال تهران و شمس آذر قزوین در تاریخ 31 فروردین ماه در ورزشگاه آزادی باتوجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به بازبینی فیلم مربوط به رفتار موضوع گزارش تخلف انتسابی به مشارالیه که علی رغم ابلاغ مصون از دفاع باقیمانده است محرز و مسلم تشخیص و مستند به ماده ۷۱ مقررات انضباطی با لحاظ ماده ۹۴ این مقررات به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود و پرداخت مبلغ 200 میلیون ریال جریمه نقدی و همچنین باشگاه استقلال تهران نیز بلحاظ تحقق مسئولیت تضامنی موضوع ماده ۵۰ مقررات موصوف به پرداخت مبلغ 300 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌گردد.


اسماعیلی فر یک جلسه محروم شد

در خصوص گزارش واصله علیه دانیال اسماعیلی فر بازکین تیم پرسپولیس تهران مبنی بر ارتکاب رفتار توهین آمیز در حین مسابقه دو تیم صنعت نفت آبادان و پرسپولیس تهران در تاریخ 30 فروردین ماه در ورزشگاه تختی با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به تصاویر موجود از اقدام موضوع گزارش و اظهارات نامبرده در جلسه کمیته انضباطی و نظر به اینکه از سوی این کمیته به موجب دادنامه شماره ۱۴۴۱ مورخ 7آذرماه بابت اقدام مشابه صورت گرفته توسط امید نورافکن بازیکن تیم سپاهان اصفهان به موجب شکایت مطروحه از سوی باشگاه پرسپولیس این فعل از مصادیق رفتار توهین آمیز محسوب گردیده در نتیجه تخلف انتسابی به دانیال اسماعیلی فر نیز محرز و مسلم تشخیص و مستند به مواد ۷۱ و ۱۱۲ (بند  ۵) مقررات انضباطی و با لحاظ ماده ۹۴ این مقررات به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود در مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور و نیز پرداخت مبلغ 400 میلیون ریال جریمه نقدی و باشگاه پرسپولیس تهران نیز بلحاظ تحقق مسئولیت تضامنی مستند به ماده ۵۰ مقررات موصوف به پرداخت مبلغ ۶۰۰ ریال جریمه نقدی محکوم می‌گردد.

رأی صادره از حیث محرومیت قطعی و قابل اجرا بوده و نسبت به سایر موارد غیر قابل اجرا و قابل اعتراض نزد کمیته استیناف ظرف مدت یک هفته از تاریخ ابلاغ می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مطلق‌زاده: فوتبال برای مسئولان خوزستان مهم نیست
  • شکست مطلق؛ در خصوص ستاره خاموش،‌حق با نکونام بود!
  • اتفاق ویژه در رختکن تیم ملی به افتخار کاپیتان
  • تراکتور به دنبال خرید ۴ بازیکن پرسپولیس
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • حسینی و مربی استقلال از بازی با تراکتور محروم شدند/ محرومیت اسماعیلی فر از بازی با سپاهان
  • ژاوی: با بی‌عدالتی مطلق به رئال مادرید باختیم
  • ۵بازی جذاب ایرانی ویژه گوشی های همراه
  • پورموسوی: نگران نیستیم و در لیگ برتر می‌مانیم
  • قدرت‌نمایی ایران و ناکامی اسرائیل اپوزیسیون را سرخورده کرد