Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@16:31:26 GMT

آیا دولت قیمت گازوئیل را تغییر می دهد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۵۸۹۵

آیا دولت قیمت گازوئیل را تغییر می دهد؟

این روزها در فضای مجازی شاهد خبری هستیم که از افزایش قیمت گازوئیل در ماه های آتی حکایت می کند هر چند که دولت هنوز نسبت به این اخبار واکنشی نشان نداده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها در فضای مجازی شاهد خبری هستیم که از افزایش قیمت گازوئیل در ماه های آتی حکایت می کند هر چند که دولت هنوز نسبت به این اخبار واکنشی نشان نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش حاکی است آذر ماه سال گذشته وقتی که دولت در حال تدوین لایحه بودجه سال 99 بود برخی از رسانه ها با توجه به جداول مندرج در بودجه  اعلام کردند دولت در سال 99 به دنبال افزایش قیمت گازوئیل است هرچند که در آن موقع نوبخت رئیس این سازمان در آخرین جلسه ستاد بودجه اظهارکرد: در سال آینده (سال 99) هیچ نوع افزایش قیمتی در کالاها و خدمات اعمال نخواهد شد. از سوی دیگر پورمحمدی معاون وی نیز در نشست خبری جزئیات بودجه ۹۹ گفت: هیچ پیش بینی درباره افزایش قیمت سوخت از جمله گازوئیل در بودجه ۹۹ وجود ندارد.

با این حال اکنون که حدود 3 ماه از سال گذشته است ظاهرا این موضوع دوباره قوت گرفته تا جایی که برخی از کارشناسان حوزه انرژی نسبت به این موضوع واکنش هایی نشان داده اند به عنوان مثال حمید حسینی سخنگوی اتحادیه صادر کنندگان فراورده های نفتی طی گفت وگویی اعلام کرده است اگر چه افزایش قیمت گازوئیل نه در بودجه آمده و نه دولت در این زمینه بحثی مطرح کرده و تاکنون از سوی هیچ مقام مسئولی تائید نشده است اما آقای نوبخت در مجلس یک موضوع کلی در زمینه لزوم کم شدن میزان یارانه‌ها را مطرح کرده است که برخی حدس زدند که این برنامه در مورد نفت‌گاز اعمال می‌شود.

وی تاکید کرد: اکنون شرایط برای تغییر قیمت مساعد نیست و بعید است که دولت بخواهد در رابطه با یارانه انرژی تغییری اعمال کند. هر چند که باید گفت  در همه جای دنیا گازوئیل از بنزین گران‌تر است و قاعدتا قیمت کنونی این فرآورده با قیمت‌های جهانی تطابق ندارد و اگر تغییری اعمال شود باید برابر با نرخ بنزین توزیع شود.

حمید حسینی معتقد است قیمت گازوئیل باید اصلاح شود تا شاهد قاچاق این سوخت نباشیم اما قطعا افزایش قیمت آن تاثیرات منفی در اقتصاد خواهد داشت.

این گزارش اضافه می کند اگرچه مسئولان دولتی تاکنون این موضوع را رد کرده اند اما به دلیل اتفاقی که در خصوص قیمت بنزین رخ داد یعنی علی رغم تکذیب های صورت گرفته قیمت بنزین یکباره افزایش یافت برخی نگران این هستند که این مسئله در خصوص قیمت گازوئیل نیز تکرار شود. هر چند که باید گفت مسئله افزایش قیمت بنزین با افزایش قیمت گازوئیل یکسان نیست و افزایش قیمت بنزین تاثیر ناچیزی در تورم دارد اما برعکس افزایش قیمت گازوئیل می تواند منجر به رشد چند برابری تورم در شرایطی شود که کشور در رکود اقتصادی نیز به سر می برد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: افزایش قیمت گازوئیل قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سالار خشایی گفت: چهل وو هفتمین جایگاه عرضه سوخت در شهرستان بویراحمد و در مسیر جاده دهدشت به پاتاوه نزدیک به روستای گندی خوری در زمینی به مساحت هزار و ۶۰۰ متر مربع امروز به بهره برداری رسید.
مدیر عامل پخش فراورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: این جایگاه با ذخیره ۴۵ هزار متری بنزین دارای ۶ دستگاه تلمبه و ۱۲ نازل فروش بنزین، و برای ۱۰ نفر شغل ایجاد کرده است.  
وی با اشاره به اینکه این جایگاه ظرفیت فروش ۳۰ هزار لیتر بنزین در روز را دارد ادامه داد: این جایگاه به دلیل اینکه در مسیر جاده دهدشت به پاتاوه واقع شده و از روستای گندی خوری تا مرکز استان هیچ جایگاهی وجود نداشت، از اهمیت خاصی برخوردار است.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد