Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان مرکزی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از جمعیت استان مرکزی تاکنون در زمینه بیماری کرونا غربالگری شده اند گفت: همه مردم استان باید در طرح غربالگری با هدف شناسایی افراد مستعد، مشکوک و بیمار شرکت کنند تا خدمات درمانی منظم ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالیان افزود: ۵ درصد باقیمانده افرادی هستند که نشانی و شماره تماس در پایگاه‌های سلامت ندارند و تلاشمان این است که این عده هم با کمک دستگا‌های مربوطه و از طریق شماره ملی غربالگری شوند.

او اضافه کرد: در طرح غربالگری، با توجه به پرونده شهروندان در سامانه سیب نیرو‌های پایگاه‌های سلامت استان مرکزی بیماران پرخطر با پیش زمینه‌های دیابت، فشارخون، امراض قلبی و عروقی  را شناسایی می‌کنند.

تست کرونای ۱۴ هزار نفر از افراد غربالگری شده استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان مرکزی با اشاره به اینکه از ۱۴ هزار نفر از افراد غربالگری شده آزمایش تشخیص کرونا گرفته شده است بیان کرد: نیرو‌های پایگاه‌های سلامت در تماس تلفنی با مردم شرایط عمومی آن‌ها را می‌سنجند و در صورت مشکوک بودن به منازل مراجعه کرده و از افراد مشکوک تست کرونا می‌گیرند.

او ادامه داد: ۲۰۰ نفر از پرسنل پایگاه‌های سلامت استان مرکزی اجرای غربالگری کرونا را انجام می‌دهند که این افراد علاوه بر کنترل وضعیت سلامت جمعیت هدف در مشاوره بهداشتی تلفنی، تغذیه وتوصیه‌های لازم را به مردم ارائه می‌کنند.

جمالیان از مردم خواست نهایت همکاری را با پایگاه‌های سلامت داشته باشند و از  افرادی هم که پس از غربالگری کرونا مثبت تشخیص داده می‌شوند خواست  موارد و توصیه‌های درمانی و بهداشتی مجموعه سلامت استان مرکزی را  رعایت کنند.

با اعلام ورود کرونا به کشور  ، استان مرکزی دومین استانی بود که بعد از قم و در یکم اسفند ماه اولین ابتلا به کوید ۱۹ را داشت، اما با همراهی مردم و مسئولان توانست ابتلا به این ویروس را مدیریت کند.

انتهای پیام / ج

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا استان مرکزی ویروس کرونا پایگاه های سلامت استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، به مناسبت روز آزمایشگاه، مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز با حضور در آزمایشگاه مرکز بهداشت از کارکنان زحمتکش این مرکز با اهدای شاخه گل قدردانی کرد.

مختاری گفت: تلاشگران علوم آزمایشگاهی با تشخیص به موقع عوامل بیماری زا و با فداکاری و گذشت، سلامت و آسایش خود را در راه اعتلای ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و سلامت جامعه صرف کرده اند. 

وی افزود: توجه به نقش و اهمیت دادن به جایگاه فعالان آزمایشگاهی در پیشبرد اهداف نظام سلامت و ارتقای خدمات این حوزه بسیار موثر و اثربخش است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز اظهار داشت: بدون شک روز آزمایشگاه، روز سپاس از جان‌ها و اندیشه‌های والایی است که در پویایی نظام سلامت خالصانه تلاش می‌کنند و جامعه بزرگ آزمایشگاهیان، دیده بانان گمنام عرصه‌های سلامت کشور هستند که در راه اعتلای سلامت جامعه همواره می‌کوشند.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق نشان داد ما می توانیم از هر نوع پدافندی عبور کنیم
  • مسوولان دماوند در امر جمع آوری سگ های بلاصاحب بیشتر تلاش کنند
  • ویلاسازی طرح نهضت‌ملی مسکن در دامغان تداوم یابد/ لزوم ساخت بیمارستان دوم
  • اعلام برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • پشت‌پرده سبوس‌گیری از آردها/ سلامت مردم قربانی سودجوها!
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد