Web Analytics Made Easy - Statcounter

توحیدی با تاکید بر حمایت حداکثری اعضای مجمع، پیشکسوتان واقعی و خانواده بزرگ‌موی تای از جواد نصیری، گفت: موی تای، دوران طلایی را با مدیریت نصیری سپری می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، اولین کاپیتان تیم ملی کاراته و بنیانگذار ورزشهای مبارزه ای موی تای و کیک بوکسینگ در ایران گفت: از دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به جهت انتصاب هوشمندانه جواد نصیری به ریاست انجمن موی تای ایران قدردانی می کنم، چرا که وی با مدیریت هدفمند خود تنها در ۶ ماه توانست جهش بی سابقه ای را در این ورزش ایجاد کند؛ کاری که سایرین در طول شش سال گذشته از انجام آن عاجز ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرجارن محمدآقا توحیدی پیشکسوت و صاحب‌نظر ورزشهای رینگی کشور پیرامون انجمن موی تای و دستاوردهای به دست آمده پس از تحولات مدیریتی در این رشته گفت: موی تای ایران با روی کار آمدن دوباره جواد نصیری در تمامی ابعاد، پیشرفت خوبی را تجربه کرده است. اگر با دید منطقی بخواهیم نگاه کنیم، بعد از سالها رکود و عقب گرد، با حضور مجدد ایشان در این سمت، جایگاه موی تای ایران در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: من با دلیل و سند می‌گویم که موی‌تای ایران اکنون با مدیریت جواد نصیری، دوران طلایی را سپری می‌کند، ضمن اینکه ایشان با کسب رای قاطع اعضای مجمع موی تای نشان داد از حمایت کامل مجمع، پیشکسوتان واقعی و خانواده بزرگ موی تای ایران برخوردار است‌.

رییس کمیته فنی انجمن موی تای اظهار داشت: در همین سال گذشته و در بدو حضور جواد نصیری، ما دو رویداد مهم جهانی و آسیایی را پشت سر گذاشتیم که کیفیت و کمیت مدال های به دست آمده توسط نمایندگان کشورمان، گواه و دلیل روشنی برای اثبات این موضوع هستند. 

اعزام ۵۰ ورزشکار مرد و زن به مسابقات جهانی ترکیه و کسب دو مدال طلای تاریخی در بخش بانوان برای اولین بار، یک دستاورد بزرگ و بی سابقه در ورزش موی تای ایران به شمار می رود. حتی فدراسیون بین المللی هم فکرش را نمی کرد که تیم ایران بتواند با این آمار بالا، عازم بازیها شود و این مسئله، تحسین و تقدیر برگزارکنندگان مسابقات را به همراه داشت.

عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی موی تای (WMF) سپس گفت: موی تای ما در پیکارهای آسیایی ابوظبی هم خوش درخشید و برای اولین بار در مجموع رده بندی تیمی توانست عنوان نخست قهرمانی را در حضور مدعی سنتی و قدرت اول این رشته، یعنی تایلند تصاحب کند. در این رویداد ما صاحب ۱۵ مدال طلا شدیم که در هیچ رشته ورزشی دیگری مشابهش دیده نمی شود. در همین مسابقات، کاپ بهترین تیم به جواد نصیری اهداء گردید. همچنین موسی نقی زاده سرمربی تیم کشورمان، به عنوان بهترین مربی قاره آسیا شناخته شد که همه اینها دستاوردهای گرانبهایی برای ورزش کشورمان در عرصه بین المللی محسوب می شود. علاوه بر آن خانم فائزه فالی ورزشکار ایرانی نیز به عنوان پدیده بازی ها برگزیده شد که نشان می‌دهد موی تای بانوان با مدیریت کارآمد، می‌تواند همپای مردان در میادین مهم افتخارآفرین باشد. نکته قابل توجه اینکه همه این افتخارات در شرایطی بدست آمد که انجمن موی تای،  ریالی بودجه از وزارت ورزش و جوانان دریافت نکرد. معتقدم جواد نصیری با این کارنامه درخشان نشان داد که با چم و خم مدیریت موی تای آشناست و به خوبی می‌تواند این رشته را به سرمنزل مقصود هدایت کند.

توحیدی اضافه کرد: در طول این مدت کوتاه، رشد موی تای فقط محدود به کسب مدال نبوده و در کنار مقام آوری در میادین بین المللی، در بخش های داوری ، مربیگری و همچنین کسب کرسی‌های بین المللی نیز اتفاقات خوبی در این ورزش رخ داده است. بیش از ۱۰ تن از داوران ما با حضور در دوره های جهانی و آسیایی توانستند درجه داوری خود را ارتقاء بخشند. همچنین حضور جواد نصیری در اجلاس جهانی تایلند و عضویت در شورای ریاست فدراسیون جهانی توانست ایران را به یک کشور با نفوذ و تاثیرگذار در موی تای جهان مبدل سازد.

بنیانگذار موی تای و کیک بوکسینگ ایران در پایان تصریح کرد: معتقدم وزیر ورزش و جوانان با انتصاب بجای جواد نصیری، انسجام ازدست‌رفته موی تای را به آن برگرداند و فرصتی ارزشمند را برای سازندگی، رشد و بالندگی این ورزش مبارزه ای و مدال‌آور فراهم ساخت که بنده به سهم خود از تدبیر و چاره اندیشی ایشان قدردانی کرده و مطمینم با تداوم این حمایتها، روزهای درخشانتری در انتظار اهالی موی تای خواهد بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: موی تای ورزش و جوانان موی تای ایران انجمن موی تای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ووشوکاران ایران سه طلا و نقره دیگر کسب کردند

در ادامه مسابقات ووشو انتخابی جام جهانی نمایندگان ایران موفق به کسب دو طلا و یک نقره دیگر شدند.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ که با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر «جیانگ‌یئن» در کشور چین جریان دارد نمایندگان کشورمان همچنان به کسب مدال ادامه می‌دهند.

صبح امروز پنجشنبه و در روز دوم، فرم «نان‌چوان»، شاهین بنی‌طالبی با نمره ۹.۶۹۳ به عنوان قهرمانی دست یافت و مصطفی حسن‌زاده با امتیاز ۹.۶۸۳ در رده دوم جای گرفت. با این نتیجه مدال طلا و نقره این فرم به کشورمان رسید. همچنین ورزشکاری از نپال با امتیاز ۹.۶۶۳ در این فرم سوم شد.

روز گذشته نیز مصطفی حسن‌زاده و شاهین بنی‌طالبی مدال‌های طلا و نقره فرم نن گوئن در رقابت‌های ووشو انتخابی جام جهانی را به خود اختصاص داده بودند.

در مبارزات وزن ۶۰- کیلوگرم بانوان، سهیلا منصوریان ملی‌پوش کشورمان در جدال با حریفی از ترکیه به پیروزی رسید و به مدال نقره دست یافت. مسابقات این وزن به صورت دوره‌ای برگزار شد و منصوریان به دلیل قبول یک شکست در مبارزه با نماینده چین، به مدال نقره دست یافت و صاحب عنوان نایب قهرمانی شد.

با احتساب مدال‌های روز نخست تیم ملی ووشو ایران تا کنون موفق به کسب ۸ مدال طلا، سه نقره و سه برنز شده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • ووشوکاران ایران سه طلا و نقره دیگر کسب کردند
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ میرزازاده و کیانی بهترین ورزشکاران از نگاه مردم
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • کیومرث هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است / امروز بهترین روز ورزش است
  • مجمع انتخاباتی هیئت ورزش کارگری استان اصفهان در حال برگزاری است