Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@18:02:18 GMT

پروازهای کیش ایر در فرودگاه سنندج برقرار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۷۱۳۴

پروازهای کیش ایر در فرودگاه سنندج برقرار می‌شود

تین نیوز

مدیر فرودگاه سنندج از برقراری پروازهای مسیر تهران - سنندج توسط شرکت هواپیمایی کیش ایر از اواسط تیر ماه امسال خبر داد.

امیرعباس نظری‌زاده روز شنبه اظهار داشت: از ۱۴ تیر ماه امسال شش پرواز به صورت رفت و برگشت در روزهای زوج هفته با هواپیمای MD شرکت کیش ایر در مسیر تهران - سنندج و بالعکس انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا تمام پروتکل های بهداشتی شامل ضدعفونی کردن سالن ترمینال قبل و بعد از هر عملیات پروازی در مراحل عملیات پذیرش و اعزام مسافر هم در محل فرودگاه و هم از طرف  شرکت هواپیمایی کیش ایر رعایت می‌شود.

مدیر فرودگاه سنندج با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا پروازهای شرکت های قشم ایر و آسمان باطل شده است، اضافه کرد: این دو شرکت ۱۴ پرواز هفتگی به صورت رفت و برگشت در مسیر تهران - سنندج داشتند.

فرودگاه سنندج در جنوب غربی این شهر و در ابتدای جاده سنندج - کرمانشاه قرار دارد، عملیات ساختمان اولیه آن در سال ۱۳۴۷ آغاز و در سال ۱۳۵۰ به عنوان تنها فرودگاه عملیاتی استان کردستان با امکانات بسیار اندک شروع به کار کرد.

با شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ در نخستین ساعات شروع جنگ این فرودگاه در کنار فرودگاه های دیگری همچون تهران و کرمانشاه هدف بمباران هواپیماهای نیروی هوایی عراق قرار گرفت.

اگر چه به واسطه نزدیکی این فرودگاه به مرز عراق، پروازهای مسافربری آن تا پایان جنگ متوقف شد اما به منظور پشتیبانی جبهه های غرب کشور و انتقال مجروحان بطور متوسط پذیرای ۱۰ نوبت نشست و برخاست هواپیماهای باربری C-۱۳۰ هرکولس ارتش جمهوری اسلامی ایران در هر روز بود.

این فرودگاه ۴۷ ساله که از ۹ سال پیش به عنوان فرودگاه بین المللی به فعالیت خود ادامه می دهد این روزها به دلایل مختلف از جمله موقعیت جغرافیایی و قرار گیری در منطقه ای کوهستانی شاهد افت و خیز تعداد پروازهای خود شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: فرودگاه سنندج کیش ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۷۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز اردبیل به مشهد برقرار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ مدیرکل فرودگاه‌های استان از برقراری پرواز اردبیل - مشهد از ۱۴ اردیبهشت خبر داد و گفت: این پرواز‌ها جمعه هر هفته به صورت رفت و برگشت در مسیر مشهد - اردبیل – مشهد، توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام می‌شود.
محمد قصابی افزود: نخستین پرواز ۱۴ اردیبهشت انجام میشود و در صورت استقبال برای افزایش تعداد این پرواز‌ها اقدام می‌کنیم.
وی گفت: هواپیمای BAE با شماره پرواز ۱۰۹۸ ساعت ۱۸:۴۰ دقیقه فرودگاه اردبیل را به مقصد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد ترک می‌کند و ساعت ۲۰:۴۰ دقیقه در فرودگاه مشهد به زمین می‌نشیند.

دیگر خبرها

  • پرواز اردبیل به مشهد برقرار شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در چهارم فروردین
  • پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • مقصد پروازهای ایرانی کدام فرودگاه استانبول است؟
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • فراهم شدن شرایط برقراری پروازهای خارجی در یاسوج
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در دوم اردیبهشت
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ یک شنبه دوم اردیبهشت