Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@15:07:10 GMT

کشف چندین نقوش صخره‌ای در مریانج

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۷۲۵۱

کشف چندین نقوش صخره‌ای در مریانج

معاون میراث فرهنگی ادار‌کل میراث فرهنگی همدان گفت: چندین نقوش صخره‌ای در مریانج همدان توسط کارشناسان باستان شناس معاونت میراث فرهنگی استان همدان کشف شد.

احمد ترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در پی بررسی‌های روزانه کارشناسان مرکز باستان‌شناسی معاونت میراث فرهنگی استان، در اراضی شهر مریانج شهرستان همدان و در یکی از دره‌های جنوبی مشرف به این شهر چندین نقوش صخره‌ای کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد ترابی بیان کرد: این نقوش با فواصل مختلف بر روی تخته سنگ‌های شیستی کنده شده‌اند و  نقوش صخره‌ای کشف شده گونه‌های مختلف جانوری از جمله؛ بزسانان و سگ سانان را معرفی می‌کنند و علاوه بر نقوش جانوری چندین نقوش نمادین و نقش یک درخت سرو که بسیار نادر است نیز دیده می‌شود.

معاون میراث فرهنگی همدان ادامه داد: قرارگیری استان همدان در ارتفاعات زاگرس مرکزی و وجود رشته‌ کوه‌هایی از جمله کوهستان الوند، باعث شده است که این منطقه به عنوان یکی از متنوع‌ترین نقاط دارای نقوش صخره‌ای در کشور شناخته شود.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان میراث فرهنگی نقوش کشف همدان میراث فرهنگی نقوش کشف میراث فرهنگی نقوش صخره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۷۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از 690 هزار مورد بازدید از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تعداد 697 هزار و 298 مورد بازدید از جاذبه های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و گردشگری استان انجام شده که بیشترین بازدید مربوط به شهرستانهای بیرجند و طبس بوده است. 

شاهوردی با بیان اینکه تعداد جاذبه های میراث فرهنگی استا هزار و 54 اثر که 110 اثر آن ثبت میراث معنوی است افزود: بقیه آثاری که ثبت ملی شده اند قابل بازدید بوده ضمن اینکه طبیعت استان هم به عنوان میراث طبیعی مورد بازدید گردشگران است.

وی میزان اقامت در کل اقامتگاههای رسمی ، غیررسمی و اضطراری استان را نیز در ایام تعطیلات نوروزی را  304 هزار و 128 نفر عنوان کرد .

دیگر خبرها

  • ۵۰۷ هزار نفر از جاذبه‌های همدان دیدن کردند
  • تالاب مره ثبت ملی شد
  • تالاب مره قم ثبت ملی شد
  • بازدید بیش از ۷۰ هزار نفر از اماکن گردشگری کبودراهنگ
  • ضرغامی: بازدید ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی در ایام نوروز
  • ضرغامی: بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی تاکنون بازدید کردند
  • روستای صخره‌ای میمند، مکانی اسرارآمیز
  • بیش از 690 هزار مورد بازدید از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی
  • رضایت مسافران نوروزی از سفر به شیراز
  • تلاقی صخره و رودخانه در درّۀ رؤیایی «شیرز»