Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@14:35:18 GMT

نگهداری هر نوع سلاح غیرمجاز ممنوع است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۷۲۶۶

ایسنا/گیلان رئیس اداره پارک ملی بوجاق گفت: نگهداری سلاح‌های غیرمجاز ممنوع است و با متخلفین برخورد می‌شود.

ابراهیم غلامی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پارک ملی بوجاق، نخستین پارک ملی خشکی ـ دریایی ثبت‌شده در ایران محسوب می‌شود. بیشترین تنوع پرندگان مهاجر گیلان در این پارک فرود می‌آیند و مامنی ارزشمند برای زمستان‌گذرانی پرندگان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: انواع قو، غاز، مرغابی، فلامینگو، آنقوت، چنگر (پرلا)، پرستوی دریایی، بوتیمار، قار، خوتکا، مرغ سقا، گیلانشاه، گیلار، کشیم، لک‌لک، کاکایی، باکلان، حواصیل، درنا، قرقاول، بلدرچین، چاخ‌لق، زنگوله بال، سلیم، خروس کولی، آبچلیک، ابیا، پاشلک، تلیله، جغد، چکاوک، دارکوب، هدهد، سبزه قبا، زنبورخوار، ماهی‌خورک و پرندگان شکاری مانند انواع عقاب، کورکور، سارگپه، سنقر، عقاب دریایی، هما، قرقی، طرلان، پیغو، ترمتای، دلیجه، لیل، بالابان، لاچین و بحری، سسک، پپت، زرده‌پره، توکا، قمری، چرخ ریسک، مگس‌گیر، دم جنبانک، سنگ چشم، بلبل، سینه سرخ، کوکو و چلچله از جمله پرندگان بوجاق هستند.

غلامی با اشاره به اینکه حفاظت از پرندگان مهاجر از مهمترین اولویت‌های کاری ما به شمار می‌رود، ادامه داد: یکی از تهدیداتی که جمعیت پرندگان مهاجر را مورد تهدید قرار می‌دهد، سلاح های غیرمجاز است.

وی یادآور شد: اگرچه بسیاری از حاشیه‌نشینان پارک ملی بوجاق نسبت به حفظ محیط زیست این منطقه حساس هستند، اما متاسفانه هنوز افرادی هستند که در خانه هایشان سلاح غیرمجاز نگهداری می‌کنند.  

غلامی با اشاره به اینکه معمولا سلاح‌های غیرمجاز از نوع ساچمه زنی و گلوله‌زنی هستند، تصریح کرد: سلاح‌های ساچمه‌زنی برای شکار پرندگان مورد استفاده متخلفین است و سلاح‌های گلوله‌زنی نیز شکار جانورانی از جمله بزکوهی، مرال و... را مورد هدف قرار می‌دهند.  

رئیس اداره پارک ملی بوجاق خاطرنشان کرد: نگهداری هر نوع سلاح غیرمجاز ممنوع است و با متخلفین در این حوزه برخورد جدی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از تعداد سلاح‌های غیرمجاز آمار دقیقی در دست نداریم، اظهار کرد: چون قیمت سلاح های قاچاق و غیرمجاز ارزانتر از سلاح های مجاز است، متاسفانه افراد متخلف اقدام به خرید و فروش‌های غیرقانونی در این زمینه می‌کنند که به جد با آنها برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

غلامی افزود: با همکاری پلیس اطلاعات و عوامل نیروی انتظامی شهرستان، پس از اخذ حکم قضایی، محل سکونت متخلفین مورد نظر تفتیش و دو قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد.

رئیس اداره پارک ملی بوجاق از ارجاع این پرونده به مرجع قضایی خبر داد و گفت: کنترل و پایش پارک ملی خشکی دریایی بوجاق و مقابله با شکار و صید غیرمجاز همچنان از اولویت‌های این اداره است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سلاح غیرمجاز سلاح های غیرمجاز پارک ملی بوجاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور بامزه و جالب پرندگان از جاده (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: صدای زیبای پرندگان در طبیعت (فیلم) لحظه حیرت انگیز شکار مار بدست خدنگ (فیلم) غافلگیری و سکوت جگوار هنگام شکار طعمه خود (فیلم)

دیگر خبرها

  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان/ خاله ۱۴ساله جان باخت
  • پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند
  • ◄ 5 روش ایمن برای نگهداری بیت کوین‌ های خود
  • عبور بامزه و جالب پرندگان از جاده (فیلم)
  • تشدید مجازات قاچاق و نگهداری سلاح غیر مجاز
  • عاملان تبلیغ، ساخت و تعمیر غیرمجاز سلاح به حبس درجه چهار محکوم می‌شوند
  • عاملان تبلیغ، خرید، فروش، ساخت و تعمیر غیرمجاز سلاح به حبس درجه چهار محکوم می‌شوند
  • عاملان خرید، فروش، ساخت و تعمیر غیرمجاز سلاح به حبس درجه چهار محکوم می‌شوند
  • جرم‌انگاری تبلیغ خرید و فروش سلاح غیرمجاز توسط مجلس
  • معرفی ۵ مدل قفس پرنده لوکس