Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:44:21 GMT

نباید انتظار کاهش قیمت از بازار موبایل داشته باشیم

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۷۹۳۴

نباید انتظار کاهش قیمت از بازار موبایل داشته باشیم

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد گفت: از ۲۰ اردیبهشت‌ماه که حدود ۳۰ درصد ثبت سفارش انجام شد و بانک مرکزی شروع به تخصیص ارز به این صنف کرد، حباب این ۳۰ درصد افزایش قیمت کاذب ترکید، اما ما همه روزه شاهد افزایش نرخ ارز هستیم و نباید انتظار کاهش قیمت را از بازار موبایل داشته باشیم.

افشین اکبری حداد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص علل افزایش کاذب قیمت موبایل، اظهار کرد: تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه، به ‌دلیل اینکه هیچ تخصیص ارزی به بازار موبایل داده‌ نشد و از طرفی به ‌دلیل نیاز به نرم‌افزارشاد، تقاضای فراوانی برای خرید وجود داشت، قیمت موبایل در بازار بیشتر از قیمت آن به دلارشده ‌بود و با حدود ۳۰درصد افزایش قیمت مواجه ‌بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص مقایسه میزان واردات نسبت به سال گذشته، گفت: مصرف ماهانه موبایل کشور، حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار عدد است. در بهمن‌ماه گذشته، حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار دستگاه موبایل، یعنی بیش ‌از میزان تقاضای پیش‌بینی‌شده درکشور، گوشی وارد شد.

اکبری حداد افزود: با شرایط فعلی در ۲، ۳ ماه گذشته، نهایتا یک میلیون دستگاه وارد کشور شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نداشته، بلکه با کاهش ۵۰ درصدی نیز مواجه بودیم.

رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد با اشاره به عدم دپو و احتکار در این صنف، عنوان کرد: خوشبختانه در بازار موبایل، دلالی و سفته‌بازی وجود ندارد. شرکت‌هایی که خود واردکننده هستند، معمولا کالای خود را به کمترین قیمت می‌فروشند، زیرا توسط سیستم‌های دولتی بررسی می‌شوند. همچنین در این بازار هرگز نمی‌توان کالا را احتکار کرد، به این دلیل که همه روزه مدل‌های جدیدتری به بازار عرضه می‌شود.

وی در خصوص شکایات مربوط به سایت‌ها، تصریح کرد: شکایت‌هایی که مربوط به سایت‌ها بوده و به اتحادیه داده می‌شود، بیشتر مربوط به سایت‌هایی است که کالای دست دوم فروخته‌ و خریدار به فروشنده ارجاع داده شده و کلاهبرداری‌های فراوانی از جمله فروش گوشی قاچاق، فروش گوشی تقلبی، فروش گوشی سرقتی و... انجام می‌شود.

اکبری حداد ادامه داد: اتحادیه نمی‌تواند در این زمینه کاری برای افراد انجام دهد، زیرا این معامله توسط یک واحد صنفی معتبر تحت نظارت اتحادیه انجام نشده‌ و نیاز است حتی در صورت خرید از این‌گونه سایت‌ها، یک واحد صنفی معتبر اصالت و قیمت گوشی را بررسی کند. در چنین سایت‌هایی مانند سایت دیوار، گوشی که حتی قیمت آن به یک میلیون تومان نمی‌رسد، دو میلیون تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد در خصوص آسیب‌های وارده ناشی از ویروس کرونا به این صنف، بیان کرد: گوشی تلفن‌ همراه، کالایی بوده که همه را درگیر خود کرده‌ است. یکی ازمشکلات ما پس از روزهای تعطیلی این صنف و بازگشایی مجدد، ازدحام فراوان مردم به واحدهای صنفی بود که اتحادیه را نگران کرد. خوشبختانه این صنف با مشکل زیادی مواجه نبوده‌ و حتی مدتی که تعطیل بودیم نیز پس از بازگشایی مجدد، جبران شده ‌است.

وی اضافه کرد: در این صنف نیز آماری در خصوص واحدهایی که تعدیل نیرو و یا پروانه خود را ابطال کرده و تغییر کاربری داده‌اند، وجود دارد، اما این تعداد کم و حدود ۵ درصد است که مربوط به کسبه‌ای می‌شود که ضعیف بوده و روی بازار شب عید برنامه‌ریزی کرده‌ بودند، اما با تعطیلی واحدها، نتوانستند تحمل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بازار موبایل بازار موبایل یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۷۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟

فرارو- گلکسی A۵۵ سامسونگ تقریبا از اوایل ۱۴۰۳ در ویترین موبایل‌فروشی‌ها به‌چشم می‌خورد و الان با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی، حدود ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

گلکسی A۳۵ که همزمان با A۵۵ پا به بازار گذاشت، در دسته گوشی‌های ۱۶ میلیونی قرار می‌گیرد و قیمت A۱۵ به‌عنوان یکی از محبو‌ب‌ترین گوشی‌های فعلی بازار، نزدیک شش میلیون تومان است.

ردمی نوت ۱۳ جزو جدید‌ترین گوشی‌های شیائومی است و نسخه ۴G این یکی را می‌شود با کمتر از ۹ میلیون خرید. ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس، اما حول‌وحوش ۲۰ میلیون قیمت دارد.

ردمی A۲ پلاس را به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار می‌دانیم و آنطرف آیفون ۱۳ پرو مکس کماکان صاحب عنوان گران‌ترین گوشی بازار موبایل ایران است.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار موبایل

مدل

قیمت

گلکسی A15 نسخه 128+4

شش میلیون تومان

گلکسی A05s نسخه 64+4

چهار میلیون و 850 هزار تومان

گلکسی A54 نسخه 256+8

16 میلیون و 800 هزار تومان

گلکسی A55 نسخه 256+8

22 میلیون و 500 هزار تومان

گلکسی A34 نسخه 128+8

11 میلیون تومان

گلکسی A35 نسخه 256+8

16 میلیون تومان

گلکسی S24 اولترا نسخه یک ترابایت

95 میلیون تومان

ردمی نوت 13 4G نسخه 256+8

هشت میلیون و 900 هزار تومان

ردمی نوت 13 پرو پلاس نسخه 512+16

23 میلیون تومان

ردمی A2 پلاس نسخه 64+3 گیگ

چهار میلیون تومان

ردمی  A3 نسخه نسخه 128+4

پنج میلیون و 400 هزار تومان

ردمی 13C نسخه 256+8

شش میلیون و 300 هزار تومان

پوکو X6 پرو نسخه نسخه 512+12

17 میلیون و 250 هزار تومان

آیفون 13 نسخه 128 گیگ پارت‌نامبر CH

41 میلیون و 500 هزار تومان

آیفون 13 پرو مکس نسخه یک ترابایت پارت‌نامبر ZZA

120 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • قیمت گوشی امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • دیجی کالا ؛ بزرگ ترین بازار آنلاین موبایل ایران
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • قیمت گوشی امروز ۴ اردبیهشت ۱۴۰۳
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش