Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار ارز در حالی به آخرین روز از بهار 99 رسیده است که روند روزهای اخیر نشان از رشد شاخص ارزی در کانال هجده هزار تومانی دارد. هرچند بسیاری معتقد هستند با افزایش عرضه از سوی بازارساز، نرخ ارز با کاهش همراه خواهد شد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (شنبه سی و یکم خردادماه 99) بازار ارز، شاهد ادامه روند افزایشی بهای ارز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گونه ای که در صرافی های بانکی، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 18400 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل، به نرخ 18600 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می شود که نسبت به روز پنج شنبه هفته قبل، 250 تومان گران تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ 20400 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 20600 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به پایان هفته قبل، 250 تومان رشد داشته است.

روند افزایشی نرخ دلار در صرافی های بانکی در حالی است که در سومین ماه سال تا به این لحظه، قیمت فروش دلار آمریکا در این صرافی ها، 1300 تومان افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، در بازار آزاد نیز در لحظه انتشار این گزارش، نرخ دلار آمریکا به رقم 19000 تومان رسیده است.

پیش از این در تاریخ چهارم مهرماه 97، بهای دلار با افزایش چشمگیر به کانال 19 هزار تومان وارد شده بود ولی با ورود پرقدرت بازارساز به معاملات ارزی، به سرعت نرخ ارز با کاهش مواجه شد.

تحلیل همتی از بازار ارز

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: "ارزش ذاتی نرخ ارز، با در نظر گرفتن متغیرهای اقتصادی، سیاسی و روانی، در مقایسه با نرخی که امروز در بازار خرید و فروش می‌شود، حتماً پایین‌تر است. البته نمی‌توان محدودیت‌های ایجاد شده برای کشور را در نظر نگرفت. لیکن، ثبات نرخ حقیقی ارز، برای بانک مرکزی مهم است. نرخ خرید و فروش اعلامی صرافی های منتخب بازار نیز، برای جلوگیری از سفته بازی و آربیتراژ است.

تجربه دو سال اخیر به ویژه تا مهرماه ۹۸، نشان داده است نرخ ارز قابل کنترل است. علی‌رغم التهابات آبان سال۹۸، ورود به لیست سیاه FATF، شیوع کرونا و افت شدید قیمت نفت و فرآورده ها که هر کدام به نوعی تأثیر افزایشی در نرخ داشتند، بانک مرکزی از تمام ظرفیت‌های خود برای اعاده ثبات استفاده کرد. لذا، شرایط به وجود آمده به خاطر کرونا و فشار موقت وارده به بازار ارز در فصل اول امسال و جو روانی ناشی از قطعنامه شورای حکام آژانس، نباید موجب دریافت سیگنال اشتباه شود. علی‌رغم محدودیت درآمد نفت، موازنه مبادلات خارجی کشور مناسب است. بانک مرکزی نیز، علی‌رغم تداوم فشار آمریکا، ارز مورد نیاز فعالان اقتصادی را تأمین خواهد کرد.

پیگیری آزادسازی و دسترسی به منابع ارزی مسدودی متعلق به ایران، به صورت ویژه، در دستور کار بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها قرار دارد. برخی را نتیجه گرفته‌ایم و نتایج عملی برخی دیگر نیز به تدریج مشخص خواهد شد.

صادرکنندگان، بایستی تتمهٔ ارز حاصل از صادرات خود در سال ۹۸ را به روش های اعلامی بانک مرکزی، تا پایان تیرماه به چرخه اقتصاد کشور برگردانند. با توجه به حجم بالای تعهدات آنها، قطعاً در هفته‌های پیش رو شاهد تأثیر آن در بازار ارز خواهیم بود."

نرخ رسمی 47 ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۷ ارز افزایش و قیمت ۲۲ ارز کاهش یافت؛ همچنین نرخ دلار و ۷ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «شنبه سی و یکم خرداد ۹۹» بدون تغییر نسبت به روز پنج شنبه، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۸۴۷ ریال افت به قیمت ۵۱ هزار و ۸۶۹ ریال و هر یورو با ۲۹۷ ریال کاهش به قیمت ۴۶ هزار ۹۵۰ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۹۷ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۳۳ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۳۵۵ ریال، کرون دانمارک۶ هزار و ۲۹۶ ریال، روپیه هند ۵۵۱ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۶ هزار و ۴۶۷ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۱۵۳ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۳۰۲ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۲۰ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۰ هزار و ۸۶۶ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر،  نرخ دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۹۱۴ ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و ۴۲۶ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۱۳۲ ریال، روبل روسیه ۶۰۵ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۳۰ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال،  دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۷۰۵ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۵۵ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۲۴ ریال، ده روپیه سریلانکا دو هزار و ۲۷۰ ریال، کیات میانمار ۳۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۲۶۶ ریال تعیین شد.

همچنین،  نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۵۶ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۸ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۴۰ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۵ هزار و ۴۱۴ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۸۳۸ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۶۵۴ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و۲۳۹ یال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۳۹۹ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۸۲۹ ریال، یک هزار روپیه اندونزی دو هزار و ۹۴۸ ریال،  افغانی افغانستان ۵۴۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۷۲۱ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۳ هزار و ۸۷۶ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۷۵ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: جلیل سبحانی غلامرضا منصوری پرونده اکبر طبری شورای حکام اکبر طبری تروئیکای اروپایی قیمت دلار قیمت یورو نرخ دلار جلیل سبحانی غلامرضا منصوری پرونده اکبر طبری شورای حکام اکبر طبری تروئیکای اروپایی دلار آمریکا بانک مرکزی بازار ارز نرخ دلار صرافی ها ۴ هزار نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه، طلا و یورو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت امروز طلا و سکه

فرارو- قیمت طلا ۱۸ عیار امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین با کاهش ۲۹ هزار تومانی بابت هر گرم، به سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان رسید. سکه امامی با وجود کاهش قیمت طلا، تقریبا با همان نرخ عصر دیروز فروخته شد و نرخ فروش نیم‌سکه و ربع‌سکه تفاوتی با خریدوفروش‌های پایانی سه‌شنبه ندارد. یورو خدماتی نیز براساس اعلام مرکز مبادله ارز و طلا معادل ۴۶ هزار و ۳۰۵ تومان یعنی ۶۵ تومان کمتر از دیروز عرضه می‌شود.

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله

قیمت دلار خدماتی امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین براساس اعلام مرکز مبادله ارز و طلا ۴۳ هزار و ۵۷۰ تومان خواهد بود.

قیمت دلار خدماتی با این اوصاف نسبت به خریدوفروش‌های روز سه‌شنبه مرکز مبادله ارز و طلا تفاوتی ندارد، اما یورو خدماتی افت قیمت ۶۵ تومانی را تجربه می‌کند.

قیمت یورو خدماتی که مبنای محاسبه ارز دولتی است، امروز ۴۶ هزار و ۳۰۵ تومان اعلام شده است.

یورو خدماتی مبنای محاسبه ارز دولتی است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با نرخی زیر بازار آزاد سراغ خرید یورو خدماتی بروند.

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ارز و طلا
انواع ارز خدماتی 28 فروردین 29 فروردین
دلار خدماتی 43 هزار و 570 تومان

43 هزار و 570 تومان

یورو خدماتی

46 هزار و 370 تومان

46 هزار و 305 تومان
قیمت طلا ۱۸ عیار و انواع سکه

قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین با افت ۲۹ هزار تومانی درقیاس با عصر سه‌شنبه به سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان رسید.

سکه امامی با وجود کاهش نرخ طلا، تقریبا معادل دیروز فروخته شد و تغییری در قیمت نیم‌سکه، ربع‌سکه و سکه گرمی درجریان معاملات ابتدایی امروز دیده نمی‌شود.

قیمت انواع طلا و سکه

طلا و سکه

28 فروردین

29 فروردین

هر گرم طلا ۱۸ عیار

سه میلیون و 789 هزار تومان

سه میلیون و 760 هزار تومان

سکه امامی

44 میلیون و 456 هزار تومان

44 میلیون و 458 هزار تومان

نیم سکه

26 میلیون و 60 هزار تومان

26 میلیون و 60 هزار تومان

ربع سکه

16 میلیون و 40 هزار تومان

16 میلیون و 40 هزار تومان

سکه گرمی

هفت میلیون و 420 هزار تومان

هفت میلیون و 320 هزار تومان

دیگر خبرها

  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
  • قیمت دلار امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • نرخ ارز امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ چهار‌شنبه ۲۹ فروردین
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت امروز طلا و سکه
  • قیمت دلار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • نرخ ارز امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جزئیات
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ سه‌شنبه ۲۸ فروردین