Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم فوتبال اورتون می‌گوید که مشکلات در آمریکا در زمینه نژادپرستی بسیار جدی و سیستماتیک است. ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ ورزشی فوتبال جهان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کارلو آنچلوتی در گفت‌وگویی مفصل با نشریه انگلیسی «گاردین» گفت: من مستندهای زیادی نگاه کرده‌ام. عاشق تاریخ هستم و مستندهای زیادی درباره جنگ‌های داخلی اسپانیا، کوبا، انقلاب روسیه و فاشیسم در ایتالیا دیده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعی کرده‌ام اتفاقاتی که در قرن گذشته رخ داده را درک کنم. چیزی که ما امروز هستیم، نتیجه اتفاقاتی است که در گذشته رخ داده است. ما خوش‌شانس هستیم که در این دوره زندگی می‌کنیم. ما حالا آزادی داریم اما زندگی را برای خودمان سخت‌تر کرده‌ایم و به اطرفیان‌مان توجه چندانی نمی‌کنیم. من کاتولیک هستم و یکی از آموزه‌های اصلی دین ما این است که "با دیگران آنطور رفتار کن که با خودت رفتار می‌کنی"، اما ما فقط به خودمان فکر می‌کنیم.

سرمربی ایتالیایی اورتون با اشاره به اینکه یکی از مستندهایی که دیده مستند «من کاکاسیای تو نیستم» ساخته جیمز بالدوین بوده، درباره اتفاقات اخیر آمریکا در پی کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس این کشور، اظهار داشت: در حال حاضر مشکلی خیلی بزرگ و خیلی جدی در آمریکا وجود دارد و پلیس بخشی از این مشکل است. اگر من مشکلی داشته باشم، اولین کاری که می‌کنم این است که به پلیس مراجعه می‌کنم. پلیس باید محافظ و حامی باشد اما در آمریکا اینطور نبوده است. پلیس آمریکا مشکل را حتی بزرگتر کرد. این مشکل تنها وقتی حل می‌شود که ما جدیت این موضوع را درک کنیم.

وی تصریح کرد: موضوع تنها این نیست که یک افسر پلیس از کوره در رفته است، موضوع خیلی بزرگتر از این چیزهاست. این مشکلی سیستماتیک در آمریکاست. این اولین بار نیست که چنین اتفاقی (نژادپرستی) می‌افتد و باید پایان یابد. در سال 1862 میلادی، آبراهام لینکلن تأکید کرد که همه، چه سیاهپوست و چه سفیدپوست برابر هستند و دیگر چیزی به اسم برده‌داری وجود ندارد. در 150 سال گذشته ما در این وضعیت بوده‌ایم و نباید چنین چیزی اتفاق بیفتد. چاپ شعار«جان سیاهپوستان اهمیت دارد» پشت پیراهن تیم‌های لیگ برتری؟ فوتبال می‌تواند نقش مهمی در آموزش مردم داشته باشد. میلیون‌ها نفر که بازی‌های فوتبال را دنبال می‌کند، کارهای بازیکنان را تماشا می‌کنند و حرفی که آنها می‌زنند را می‌شنوند.

آرسنال هم به صف مبارزه با نژاد پرستی در آمریکا پیوست + عکس

آنچلوتی همچنین با یادآوری زمانی که سرمربی ناپولی بود و هواداران اینتر به کالیدو کولیبالی، مدافع سنگالی ناپلی‌ها توهین نژادپرستی کردند، خاطرنشان کرد: همان موقع به کولیبالی گفتیم که ما کنار تو هستیم و به خاطر تو می‌جنگیم. درست نبود که آنطور با کالیدو رفتار شود و ما باید چیزهایی را تغییر می‌دادیم. کولیبالی شخصیتی قوی دارد اما در آن بازی از اتفاقات رخ داده عصبانی و ناراحت بود. این البته اتفاق تازه‌ای نبود و همین باعث شده بود تا او ناراحت‌تر شود. ما در سال 2020 هستیم و نباید چنین اتفاقاتی بیفتد. در آن دیدار سه بار از کمک‌داور خواستیم تا بازی را متوقف کنند اما آنها به حرف ما گوش ندادند. در آن زمان قوانین خیلی شفاف و حمایتی نبود اما سپس رسانه‌ها با فشاری که آوردند باعث شدند تا قوانین جدید وضع شود که در صورت بروز نژادپرستی بازی متوقف شود. پس از آن دیگر چنین اتفاقی رخ نداد و دیگر توهینی به کولیبالی نشد.

سرمربی پیشین تیم‌های یوونتوس، میلان، چلسی، پاری‌سن‌ژرمن، رئال مادرید، بایرن مونیخ و ناپولی که با بازیکنان بزرگی از جمله کریستیانو رونالدو ، گولیت، فن‌باستن، زیدان و کاسیاس  سابقه کار دارد، در پاسخ به این پرسش که «آیا بازیکنی هست که دوست داشتید با او کار می‌کرید؟»، گفت: بله، البته. لیونل مسی، تنها کسی که می‌شود با کریستیانو رونالدو مقایسه‌اش کرد. در ایتالیا هم دوست داشتم با فرانچسکو توتی کار می‌کردم. من در رم بازی می‌کردم و تأثیر زیادی روی این تیم گذاشتم، سپس توتی در این تیم تبدیل به یک الگو و یک اسطوره شد.

آنچلوتی همچنین در پاسخ به این پرسش که «دوست داشتید جای کدام شخصیت سینمایی بودید؟»، اظهار داشت: دوست داشتم رابرت دنیرو بودم.

انتهای پیام/

R1015161/P/S3,1410/CT10 واژه های کاربردی مرتبط لیونل مسی اورتون کارلو آنچلوتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لیونل مسی اورتون کارلو آنچلوتی لیونل مسی اورتون کارلو آنچلوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوال بزرگ بخشی از رئال مادرید؛ چرا آنچلوتی به آردا گولر فرصت کافی برای بازی نمی‌دهد؟

آردا گولر استعداد نسل آینده است و رئال مادرید در مورد پیشرفت او هیچ شکی ندارد.

طرفداری | جونی کالافات که بزرگترین حامی آردا گولر در رئال مادرید است، به درستی نمی‌داند که چرا کارلو آنچلوتی با وجود درخشش این هافبک جوان ترکیه‌ای اما به او فرصت کافی برای بازی نمی‌دهد.

به گزارش رلوو، در حالی که رئال مادرید قهرمانی احتمالی خود در لالیگا را با پیروزی مقابل بارسلونا جشن می‌گرفت و تمام اعضای تیم در زمین در کنار هم ایستاده بودند، آردا گولر غایب بود. خبرنگاران از آنچلوتی در مورد این موضوع پرسیدند و او با ظرافت همیشگی خود پاسخ داد:

من ندیدم که آردا گولر با بقیه هم‌تیمی‌هایش جشن نگرفته باشد. بعداً جزئیات بیشتری از بازی را خواهیم دید. آردا گولر دقایقی را که می‌خواهد بازی خواهد کرد.

درخشش در رئال مادرید تنها در 112 دقیقه بازی

واقعیت این است که استعداد ترکیه‌ای دقایق زیادی برای بازی در رئال مادرید به دست نمی‌آورد. این بازیکن در این فصل فقط هفت بار با پیراهن لوس بلانکوس بازی کرده است؛ پنج بازی در لیگ، یک بازی در جام حذفی و یک بازی در لیگ قهرمانان اروپا. در مجموع، او فقط 112 دقیقه بازی کرده است. این آمار در این مقطع از فصل مضحک است. با این حال، گولر در فرصت‌های کمی که به دست آورده خودش را نشان داده است.

هافبک ترکیه‌ای رئال مادرید فقط یک دقیقه طول کشید تا در اولین بازی خود به عنوان گلزن مادریدی‌ها در مقابل سلتا در برنابئو گلزنی کند و در وقت‌های اضافه بازی مقابل اوساسونا نیز شوت دیدنی او به تیرک دروازه برخورد کرد، درست زمانی که آنچلوتی او را تعویض کرد. علاوه بر این، گولر در جام حذفی مقابل آراندینا درخشید، بازی که در آن از ابتدا در زمین بود.

جونی کالافات دقایق کم بازی گولر را درک نمی‌کند

احساسات نسبت به هافبک جوان رئال مادرید بسیار خوب بوده است، اما او هنوز نتوانسته جایگاه ثابتی در تیم بدست آورد. این موضوع باعث ایجاد بحث و جدل در باشگاه رئال مادرید شده است. جونی کالافات، حامی بزرگ آردا گولر، نمی‌فهمد که چرا او برای کارلو آنچلوتی اهمیت چندانی ندارد.

گولر یک استعداد نسل آینده است. ما هیچ شکی نداریم.

چندین نفر با سِمت‌های مختلف در مادرید در مورد گولر در ماه‌های پس از قطعی شدن قراردادش اینگونه نظر دادند. آنها همچنان بر این باور هستند. گولر یک قمار برای باشگاه بود که حدود 30 میلیون یورو برای او، از جمله متغیرها و پاداش‌ها پرداخت شد و آنها پشیمان نیستند. نظر بخشی از مدیریت ورزشی باشگاه که از این وضعیت ناراحت هستند، با موضع کارلو آنچلوتی و کادر فنی او در تضاد است. "کارلتو" و کادر فنی او برنامه خود را با گولر دنبال می‌کنند؛ صبر و احترام به سلسله مراتب تیم.

با همه این تفاسیر اما سیستم مدیریتی و فنی آنچلوتی در رئال مادرید کاملا در این فصل با همه محدودیت‌هایی که این تیم با آن روبرو بوده، جواب داده است؛ چراکه رئال مادرید در حال حاضر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپاست و همین حالا هم به نوعی روی کاغذ، قهرمان لالیگاست.

آردا استعداد بزرگی است، ما او را هر روز می‌بینیم و او خیلی پیشرفت کرده است. او با شدت بیشتری کار می‌کند. او آینده‌ای در اینجا خواهد داشت، شکی نیست، همه ما اینطور فکر می‌کنیم. او یک استعداد بزرگ است.

این صحبتی است که آنچلوتی مدام تکرار می‌کند. و از روی نیمکت هم می‌گویند:

او هر بار از نظر فیزیکی در فرم بهتری قرار می‌گیرد.

سال اول حضور گولر در رئال مادرید آسان نبود

آردا گولر فقط 19 سال سن دارد و زندگی او به طور چشمگیری تغییر کرده است. فرهنگ، زبان، که هنوز با آن دست و پنجه نرم می‌کند و بزرگی باشگاهی مانند رئال مادرید، علاوه بر مصدومیت‌ها. پس از گذراندن دوران سختی، آردا حال بهتری دارد، بیشتر با محیط سازگار شده و روحیه بهتری دارد. اطرافیان نزدیک او می‌گویند که "او هنوز ساکت‌ترین فرد در باشگاه هست"، اما به تدریج او با سایر بازیکنان احساس راحتی بیشتری می‌کند. نمونه‌ای از این اتفاق زمانی بود که در این دوشنبه در خانه خود باربیکیو برگزار کرد و هم‌تیمی‌هایی مانند فده والورده و براهیم و چند فیزیوتراپ در آن حضور داشتند.

صرفنظر از هر مسئله‌ای باید به تصمیم سرمربی تیم، احترام گذاشت. موفقیت رئال مادرید در لالیگا به او اجازه می‌دهد تا در این شش هفته پایانی او فرصت‌های خوبی برای بازی داشته باشد، همانطور که آنچلوتی در کنفرانس مطبوعاتی‌اش هم این مورد را اعلام کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • چرا تیم ملی ایتالیا و جام جهانی، مانع حضور روبرتو باجو در لیگ‌های خارجی شدند؟
  • سوال بزرگ بخشی از رئال مادرید؛ چرا آنچلوتی به آردا گولر فرصت کافی برای بازی نمی‌دهد؟
  • اعتراف اوسمار درباره دوران فوتبال بازی کردنش
  • اوسمار: فقط به خاطر پرسپولیس به ایران آمدم
  • طعنه کاپلو به لالیگا: این هم از بهترین لیگ دنیا!
  • تصمیم سیلوا برای خداحافظی | روزهای خوبی را در اینجا داشتم
  • خلاصه بازی جذاب رئال مادرید و بارسلونا؛ پیروزی شاگردان آنچلوتی
  • کلوپ: سیتی با این چیزها تحت فشار قرار نمی‌گیرد!
  • پدیده کشتی آمریکا:تماشای کشتی تیلور برای من نعمت بود
  • رویارویی جذاب ژاوی و آنچلوتی: آخرین جنگ!