Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@10:08:54 GMT

ایجاد پردیس روستایی از مهاجرت به شهرها جلوگیری می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۸۴۹۸

ایجاد پردیس روستایی از مهاجرت به شهرها جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه محمدبیگی صبح شنبه با حضور در معاونت اقتصادی استانداری ضمن دیدار و گفتگو با قبادی معاون اقتصادی استاندار، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت اقتصادی استان قرار گرفت.

عیسی قبادی معاون اقتصادی استاندار در این دیدار اظهار کرد: دنبال ایده‌های جدید برای رفع مشکلات حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری هستیم و طرح پردیس روستایی از جمله ایده‌هایی است که منجر به توسعه روستایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز بدلیل عدم اشتغال پایدار در روستاها، شاهد مهاجرت جوانان به شهرها هستیم و باید سیاستگذاری ها به سمت اشتغال پایدار جوانان در روستاها و در نتیجه ماندگاری آنها در روستاها هدایت شود.

قبادی بیان کرد: اشتغال روستایی را با طرح‌هایی چون پردیس روستایی هدف گذاری کرده ایم و نمایندگان مجلس می‌توانند در سطح ملی از این طرح حمایت کنند.

وی یادآور شد: تعامل با دانشگاه‌ها و فرهیختگان از دیگر مأموریت‌های حوزه اقتصادی است که نیازمند تعامل با نمایندگان مجلس است.

استان قزوین در سه وجه صنعت، کشاورزی و گردشگری از شاخص‌های خوبی برخوردار است و دارای ظرفیت‌های بالقوه ای برای سرمایه گذاری است.

کد خبر 4953340

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان ایلام آتش سوزی بیرجند خطبه های نماز جمعه صنایع دستی یاسوج استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۸۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح همزمان ۲۰۰۰ مسکن روستایی در مازندران

ایسنا/مازندران آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح ۲۰۰۰ واحد مسکن روستایی با حضور مسئولان در مازندران انجام شد.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران امروز، ۲۶ فروردین در افتتاح پروژه‌های بنیاد مسکن که در سالن همایش بانک تجارت استان برگزار شد، با بیان اینکه رژیم گستاخ و سرکش، مغرور صهیونیستی  در این سال‌ها دست به جنایت‌های وحشیانه‌ای زد و در این جنایت‌ها یک جا به تله افتاد، اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیست اشتباه استراتژیک کرد که ۷ شخصیت برجسته جهان اسلام و جبهه مقاومت را شهید و از پشت خنجر زد از این رو در بامداد گذشته در یک عملیات ویژه و ترکیبی با پاسخ قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شد. استاندار مازندران با بیان اینکه مدیران باید تحول آفرین باشند، افزود: بنیاد مسکن به‌عنوان یک نهاد انقلابی باید الگویی منحصر بفرد برای فرایند مدیریتی در مازندران باشد.

روح جهادی در بنیاد مسکن حاکم شود

این مسئول تصریح کرد: بنظر می‌رسد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ماهیت معنوی که مدنظر امام بوده است فاصله گرفته است و باید روح کار جهادی و انقلابیگری در بنیاد مسکن حاکم شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید براینکه مدیریت جدید در بنیاد مسکن باید برنامه ۳ الی ۵ ساله تدوین و ارائه کند، زیرا فرمان اقتصاد روستایی برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، افزود: اگر اقتصاد روستا راه بیفتد و اشتغال پایدار ایجاد شده و جمعیت زیادی به سمت روستاها می‌روند.

حسینی پور، مردم را مظهر اقتدار کشو دانست و گفت: وظیفه مدیران خدمتگذاری است؛ مدیری که ترک فعل کرد مجازاتش سنگین است.

وی ساخت مسکن برای اقشار محروم و اجرای طرح هادی روستایی را یکی از راهبردهای مهم دولت مردمی سیزدهم دانست و تصریح کرد: آیت الله رییسی نگاه ویژه‌ای به اقتصاد روستا و فقرزدایی از روستاها دارد که این نگاه در مازندران مشاهده شد در واقع  بیش از ۲۶۰۰ روستای استان مدیران کل جهت شناسایی مشکلات مردم حضور پیدا کردند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه جهت اجرای طرح نهضت ساخت مسکن در مناطق کم برخوردار استان مازندران باید همه دستگاه‌ها کمک کنند و مهاجرت معکوس به روستا ها باید اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: این مهم نیازمند زیرساخت در روستاها است، باید بدنبال ثروت آفرینی برای روستاییان باشیم.

وی گفت: یکی از وظایف مهم بنیاد مسکن و اداره کل روستایی استانداری شناسایی ظرفیت‌های انسانی در روستاها است، یاداور شد: حفظ هویت معماری روستا از جمله مسائلی است که باید مورد توجه جدی متولیان امر روستایی قرار گیرد چرا که برخی روستاها در مازندران  قدمت چندین هزار ساله دارند نباید اجازه دهیم هویت روستایی تغییر پیدا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۱۰۰۰ مسکن شهری و روستایی در مازندران احداث شد
  • حمله عجیب دولت به نمایندگان مجلس بعد از انتقادات به قیمت دلار و سکه
  • اکوسیستم گلخانه‌ای داخلی و دلایل مهاجرت دانش‌بنیان‌ها
  • شهرستان دشتی در بحث ساخت مسکن فراتر از تعهدات عمل کرده است
  • افتتاح همزمان ۲۰۰۰ مسکن روستایی در مازندران
  • افتتاح ۲ هزار واحد مسکن در روستاهای مازندران
  • ایجاد ۴۸۰۰ فرصت شغلی برای دانش آموختگان زنجان هدفگذاری شد
  • طرح‌های هادی روستایی بازنگری شود
  • پیگیری توسعه شهرک و پردیس فناوری در شهرک‌های صنعتی سمنان
  • اقتصاد دوناتی و تاثیر آن بر شهرها