Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رویکرد صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور"حمایتی" است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور ؛ دکتر علی جباری مدیرعامل صندوق در آستانه یکم تیر و آغاز اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد تمدید بیمه نامه شخص ثالث اظهار داشت: صندوق بعنوان نماد عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی با رویکرد حمایت از اقشار آسیب پذیر و پشتوانه ی صنعت بیمه تشکیل شده است و در همین جهت در دوره های زمانی مشخص با بهره گیری از ظرفیت های قانون بیمه شخص ثالث در جهت گسترش فرهنگ بیمه گری و بیمه پذیری ، طرح بخشودگی جرایم دیرکرد تمدید بیمه نامه شخص ثالث را اجرایی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا در این راستا با پیشنهاد صندوق و موافقت اعضای مجمع عمومی، بیمه مرکزی و هیات نظارت صندوق جرائم مربوط به نداشتن بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت ها و ماشین آلات کشاورزی سراسر کشور از تاریخ اول تیر ماه یک هزار و سیصدو نود و نه به مدت سه ماه بخشیده شده است.
وی ادامه داد: افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور هدف اصلی صنعت بیمه است تا بواسطه بیمه ، آرامش فکری و روحی در جامعه ایجاد شود ؛ با تصویب قانون بیمه شخص ثالث و اجرای آن از سال نود و پنج این ظرفیت قانونی پدید آمده تا با طرح های تشویقی جمعیت وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه معتبر را کاهش دهیم .
مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور در ادامه با دعوت از راکبین موتورسیکلت ها برای بهره مندی از فرصت بخشودگی جرایم افزود: یک فرصت مناسب ایجاد شده است تا با همکاری صندوق و صنعت بیمه کشور ؛ موتورسیکلت ها و ماشین آلات کشاورزی فاقد بیمه نامه بتوانند از بخشودگی جریمه استفاده کنند که این کار یک حرکت ملی برای کاهش سهم وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه است .
جباری با اشاره به تلفات حوادث رانندگی در کشور گفت: سالانه میلیاردها تومان خسارت جانی در جاده ها و راه های کشور اعم از شهری و روستایی رخ می دهد که در درجه اول جان ارزشمند یک وطن در این حوادث از دست می رود و خسارت بزرگی هم روحی و هم اقتصادی به جامعه وارد می شود . در درجه دوم خانواده بازمانده و مقصر حادثه هستند که اگر یک پوشش مناسب بیمه ای برای دیه وجود نداشته باشد مشکلات بسیاری پدید می آید.
مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور ادامه داد: بحمدالله با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی کشور امروز زندانی با موضوع دیه حوادث رانندگی در کشور نداریم و تلاش صنعت بیمه و صندوق بر این بوده است با تسهیل شرایط خرید بیمه نامه شخص ثالث همه وسایل نقلیه موتوری پوشش کافی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیمه نامه شخص ثالث صندوق تامین خسارت بخشودگی جرایم بدنی کشور صنعت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه

اسدی مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: پوشش بیمه اجتماعی برای بانوان روستایی و عشایر خانه‌دار غیر شاغل دارای سه فرزند که فرزندان آنها در قید حیات هستند، به صورت رایگان به همت دولت برقرار می‌شود.

او افزود: بانوان در صورتی که بیمه پرداز اصلی نباشند می‌توانند تا ۳۱ فروردین با مراجعه به سایت روستا و یا مراجعه به کارگزاری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری محل سکونت خود نسبت به برقراری این بیمه اقدام کنند و در این مرحله فرزند سوم آنها می‌بایست متولد ۱ فروردین سال ۹۶ به بعد باشد و برای سایر بانوان در طرح‌های بعدی فراخوان داده می‌شود.

اسدی بیان کرد: در این طرح بانوان تا ۷ سال از طرف دولت به صورت رایگان بیمه می‌شوند و بعد از آن به ازای تولد هر فرزند جدید ۲ سال به این عدد اضافه می‌شود و همچنین در این طرح شرط سنی برای مادر باردار وجود ندارد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از این مدت، ۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند و خود فرد تنها ۳۰ درصد از حق بیمه را متقبل می‌شود که این بیمه شامل بازنشستگی، مستمری بگیری، از کار افتادگی و دیگر خدمات نیز می‌باشد.

او عنوان کرد: کشاورزان غیر ساکن در روستا‌ها نیز می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند حتی اگر در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر باشند و در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر کسانی که بیمه شده اصلی نیستند می‌توانند تحت پوشش این بیمه با پرداخت ۳۰ درصد حق بیمه توسط خود فرد و ۷۰ درصد توسط دولت قرار بگیرند.

اسدی تصریح کرد: شرط سنی برقراری این بیمه حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال است و در استان ۱۶۴ هزار و ۴۱۷ نفر بین ۱۸ تا ۵۰ سال فاقد هیچگونه بیمه شناسایی شدند که تاکنون ۶۰ هزار و ۲۰۰ نفر را بیمه کرده‌ایم و از باقی افراد می‌خواهیم تا نسبت به برقراری این بیمه که مزایای بسیار خوبی دارد اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند