Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:02:54 GMT

مرمت حمام دوره قاجار در همدان

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۸۸۳۲

مرمت حمام دوره قاجار در همدان

علی مالمیر روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه حمام کبابیان شهر همدان در خیابان شریعتی و محدوده چهار راه کبابیان واقع شده است افزود: مهدی آزادیان مالک این بنا از علاقه مندان به حفاظت و نگهداری آثار تاریخی است که پس از هماهنگی با اداره میراث فرهنگی همدان، تهیه طرح مرمتی و نظارت کارشناسان  این اداره کل اقدام به مرمت بنا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای مرمت فضاهای داخلی و بیرونی و تزیینات بنا هزینه شده است و  تزیینات این بنا شامل آجرکاری، آهگ بری و کاشیکاری سنتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان افزود: ۹۰درصد بنا مرمت شده است و به زودی به عنوان سفره خانه سنتی پذیرای شهروندان و گردشگران خواهد بود.

گنبد علویان مرمت می‌شود

معاون میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان با بیان اینکه تزیینات بنای تاریخی گنبد علویان در اثر عوامل جوی به شدت دچار آسیب شده است گفت: این بنا به زودی مرمت می شود.

 احمد ترابی افزود: تزیینات آسیب دیده بنا شامل گچبری و آجرکاری است که مقرر شد مشاور در اسرع وقت نسبت به تهیه طرح اقدام کند.

وی ادامه داد: گنبد علویان در چهارباغ علویان در نزدیکی میدان امامزاده عبدالله شهر همدان قرار دارد و این اثر یکی از شاهکارهای معماری و گچبری بعد از اسلام در همدان است و در شماره ۹۴ در تاریخ ۱۳۱۰/۱۰/۱۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده ‌است. 

ترابی گفت: این بنا در بین نمونه‌های به‌ جا مانده معماری دوره اسلامی بی‌نظیر و از نمونه‌های منحصر به‌ فرد معماری ایران ‌زمین است که در شهر زیبای همدان قرار گرفته است.

کنترل حریق فصلی سایت هگمتانه

مدیر پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری هگمتانه گفت: سلسله اقدامات پیشگیرانه در کنترل حریق فصلی سایت تاریخی هگمتانه امسال با توجه به آتش سوزی های سالهای قبل با جدیت به انجام رسید.

حسن سلطانی افزود: آتش سوزی در تپه هگمتانه مشکل شایعی است و تمرین حریق کنترل شده گیاهان خشکیده فصلی اطراف تاسیسات و انبار در سایت ملی هگمتانه با حضور عوامل یگان و کارکنان پایگاه انجام شد. 

وی با اشاره به اینکه این آتش سوزی‌ها اغلب عامل انسانی دارد و یا گرمای هوا و انعکاس آفتاب در شیشه منجر به آن می‌شود، گفت: محوطه تپه تاریخی هگمتانه دارای وسعت بسیار زیادی است که در فصل بهار و تابستان در قسمت وسیعی از آن علف‌های هرز می‌روید که البته بخش زیادی از آن‌ها به وسیله دروگر ماشینی درو می‌شوند، اما در بخشی از تپه این امکان وجود ندارد و علف‌های هرز این محوطه بنا به دلایل نامعلوم در این فصل از سال معمولا دچار حریق می‌شوند.

 سلطانی با بیان اینکه در این‌گونه موارد  همکاری خوبی با آتش نشانی داریم افزود:  به محض وقوع آتش سوزی، ماموران آتش نشانی در محل حاضر و در همان دقایق اولیه حریق مهار می‌شود ولی برای رفع مشکل امسال کل منطقه برای نبود رویش علفهای هرز سمپاشی شده و در فصلهای بعدی نیز این محوطه ها دوباره سمپاشی می شود.

وی گفت: با کاشت گونه جدیدی از گیاهان که در مقابل حریق مقاوم هستند تلاش داریم تا از آتش سوزی های بعدی در این منطقه جلوگیری کنیم.

برچسب‌ها همدان دوره قاجار میراث فرهنگی بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان دوره قاجار میراث فرهنگی بنای تاریخی همدان دوره قاجار میراث فرهنگی بنای تاریخی میراث فرهنگی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۸۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبر آنلاین، دوش‌های کوتاه ممکن است آنطور که باید و شاید در نگاه شما قدرت تمیزکنندگی نداشته باشند، اما در مقابل این نکته را هم در نظر داشته باشید که دوش‌های طولانی‌تر می‌توانند پوست شما را کم‌آب کنند. افزون بر تعیین مدت زمان مناسب برای حمام، باید دمای آب را نیز در نظر بگیرید.

دوش گرفتن چقدر باید طول بکشد؟

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های امریکا (CDC)، میانگین زمان دوش گرفتن ۸ دقیقه است و اگر بیش از ۱۵ دقیقه زیر دوش می‌مانید، باید به فکر تغییر روتین حمام خود باشید.

پوست نیز مانند اندام‌های داخلی بدن به آب نیاز دارد و به گفته متخصصان پوست، حداکثر زمان توصیه‌شده برای دوش گرفتن حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه است؛ در واقع این زمان برای پاکسازی و آبرسانی پوست کافی است.

طبق استانداردهای پزشکی و علمی، اگر پوست خشکی دارید یا به اگزما دچار هستید، دوش‌های کوتاه‌تر با آب ولرم به شما توصیه می‌شود. علاوه بر این، اجتناب از دوش آب گرم در فصول سرد بسیار مهم است، زیرا گرما می‌تواند به سطح پوست آسیب برساند و می‌تواند منجر به التهاب و افزایش علائم اگزما شود.

نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت

معایب دوش‌های طولانی

هدف از دوش گرفتن، آبرسانی و تمیز کردن پوست است، اما بد نیست بدانید دوش آب گرم برای مدت طولانی، چربی‌های طبیعی پوست را از بین می‌برد، منافذ پوست را باز می‌کند و اجازه می‌دهد رطوبت از آن خارج شود؛ که مجموعه‌ی این عوامل در درازمدت سبب خشکی شدید پوست می‌شوند.

برای حفظ رطوبت، معمولاً استفاده از مرطوب‌کننده و لوسیون بدن بعد از دوش گرفتن توصیه می‌شود زیرا باعث می‌شود رطوبت در پوست بماند و از آن خارج نشود.

معایب دوش‌های کوتاه

دوش‌های کوتاه نیز به نوبه خود مشکلاتی را ایجاد می‌کنند؛ به طور کلی می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین ایراداتی که به دوش‌های کوتاه‌مدت وارد است، این است که شاید به طور کامل پوست را تمیز نکنند. اگر پوست به درستی تمیز نشود، ممکن است باعث عفونت‌های پوستی شود.

با استناد به شواهد و داده‌های موجود، همه ما یک‌سری باکتری‌ها و ارگانیسم‌های طبیعی داریم که روی پوست زندگی می‌کنند و ما از این مورد با عنوان «فلور طبیعی» پوست یاد می‌کنیم. فلور طبیعی از پوست ما در برابر آسیب‌ها و صدمات محافظت می‌کند. اگر این تعادل در اثر استحمام زیاد و طولانی به سمت رشد بیش از حد فلور طبیعی متمایل شود، ممکن است خطر عفونت پوست افزایش یابد و اگر کوتاه و کم حمام کنیم، این فلور به سمت ناسالم بودن میل می‌کند و بوی بدی را روی بدن به جا می‌گذارد.

۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد

نحوه صحیح دوش گرفتن

روند استحمام به اندازه دفعات و مدت‌زمان آن اهمیت دارد. راه‌های زیادی برای حمام کردن وجود دارد، اما ساده‌ترین و ملایم‌ترین راه استفاده از دست‌هایتان است. مراحل یک دوش اصولی عبارتند از:

بدن را با آب گرم (نه داغ) خیس کنید. از صابون یا شامپوی بدن استفاده کنید و با کفِ دستان خود بدنتان را بشویید. پس از آن به سراغ شست‌وشوی موها بروید. سعی کنید به‌گونه‌ای زمان‌بندی کنید که این کارها را در طول مدت ۱۰ دقیقه الی یک ربع انجام دهید. در آخر و پس از خروج از حمام، با حوله بدنتان را کامل خشک کنید و بعد از خشک شدن از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید؛ با این کار از بروز خشکی و احساس کشیدگی در پوست جلوگیری می‌کنید.

کد خبر 846553 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها سلامت خبر مهم پوست

دیگر خبرها

  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می‌یابد
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می یابد
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 
  • فیلمی دیده نشده از بازار تهران در دوره قاجار؛ صدای مردم در ۱۲۰ سال پیش را بشنوید!
  • (ویدیو) تصاویر نادر از حال و هوای بازار تهران در دوره قاجار
  • ببینید | بازار قاجار
  • سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه (+عکس)