Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی شنبه اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و شیوع کرونا  و توقف فعالیت‌های بندری و دریایی در بیشتر کشورهای جهان بندر خرمشهر توانست با راه‌اندازی این خط و افزایش صادرات کالاهای کانتینری ،تحریم‌ها را با تکیه بر تمام ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسب این بندر، کم اثر کرده و ارزآوری را برای کشور رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سه ماهه نخست سالجاری صادرات کالاهای کانتینری رشد۳۷۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که بندرخرمشهر در زمینه صادرات و عملیات تخلیه و بارگیری توانست به رکورد بی‌سابقه‌ای در تاریخ فعالیت‌های این بندر دست یابد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر  گفت: عمده کالاهای صادراتی غیرنفتی از بندرخرمشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همجوار را کالاهای فله خشک، کالاهای کانتینری خشک و کالاهای کانتینری یخچالی تشکیل می‌دهد.

اسعدی اظهار داشت: هم اکنون بخش قابل توجهی از صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق مسیر دریایی بندر خرمشهر انجام می‌شود که نرخ حمل مناسب و کاهش تعرفه‌های تخلیه و بارگیری و نزدیکی مسافت به کشورهای همجوار جاذبه مطلوبی را برای سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان فراهم کرده است.

 بندر خرمشـهر با ۲۳۰ هکتار وسـعت به عـنوان سـومین بندر آزاد کشـور در خلیج فارس به شــمار می رود، که به دلیل همــجواری با کشـــور عـراق عـلاوه بر اهـمیت ســیاسـی آن، یک منــطــقه اسـتراتژیک از نظر تجـاری و اقتصادی محسوب می شود. قرار گرفتن این بندر در محدوده مـنطـقه آزاد تجـاری ارونــد و نــزدیـکی به پالایشگاه آبادان، صنایع فـولاد خـوزستان و برخورداری از خطـوط ریلی داخلی و اتـصال به شـبکه راه آهن سـراسری کشـور بر اهمیت آن افزوده است.

برچسب‌ها اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات غیر نفتی صادرات غیر نفتی کالاهای کانتینری خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شدند

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تعطیلی فعالیت بنادر مسافربری استان به علت شرایط نامساعد جوی خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حسین عباس‌نژاد ‌اظهار داشت: رفت و آمد از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس به قشم و هرمز و برعکس تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی بیان کرد: فعالیت بنادر مسافری غرب هرمزگان و مسافرت به کیش نیز هم اکنون متوقف شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: مردم برای رفت و آمد به جزیره قشم می‌توانند از مسیر بندر پل خمیز به بندر لافت (قشم) و بر عکس استفاده کنند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شدند
  • انتقال ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس
  • افزایش ۲۷ درصدی ترانزیت خارجی در بخش کانتینری
  • ثبت ۲میلیون و ۲۰۰ هزار عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی
  • ثبت بالاترین رقم عملیات کانتینری طی شش سال گذشته در بندر شهید رجایی
  • ◄ افزایش 27 درصدی ترانزیت خارجی در بخش کانتینری
  • پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
  • رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس